Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 2395 ggr
Popstar
0

Frustrerad, arg, ångest, massa tårar

Hoppas det är okej att skriva av sig, det var ett tag sen jag var inne på den här hemsidan.

Förra året umgicks jag med en tjej som tryckte ner mig och hon hade det ganska svårt hemma, det gjorde att jag betedde mig sämre och sämre mot mina föräldrar. Jag kan få raseriutbrott på dem, helt plötsligt, även fast de bara frågar vilka jag är med i skolan eller någon sån fråga.

Idag hände det mot min mamma då jag blev så jäkla trött på henne, min syster hade fått 3 par fotbollsskor och jag tyckte det var orättvist då jag hade frågat om ett par ridstövlar men det skulle jag betala själv eftersom det var till min hobby? Som att fotboll inte är hobby eller vad?

Hon frågade hur vi skulle lösa det här med att jag blir så lätt arg på dem, och jag sa att det skulle underlätta om hon dog.

Hur kan jag slänga ur mig något sånt? Hon är den person som betyder mest för mig även fast det inte är hon som jag vänder mig till när jag är arg eller ledsen.

AliceTheGirl
0

Jag känner igen mig själv i det du skriver. Fast jag har varit avensjuk på mina vänner, även om jag vet att jag har det minst lika bra som dem. Min allra bästa kompis brukar babbla om att hon är sur på sin mormor för att hon inte får ärva hennes mormors diamantring utan att hennes mamma ska beställa tre stycken diamantringar till henne istället. Och jag brukar aldrig få presenter av nån i släkten, och då börjar irritationen spridas i mig. Och sen pratar hon om sin fantastiska resa till hawaii, och allt fantastiskt hon ska göra i sommar.

Nu försöker jag "behärska min ilska" så att inte mamma ska märka hur irriterad jag är på liksom ingenting, så då brukar jag skriva av min ilska istället i ett anteckningsblock. Låter kanske konstigt, men det funkar faktiskt! ;)

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"