Kärlekstriangel?!
Jag lever just nu i ett amerikanskt tonårsdrama, lovar! Vet inte vilken katergori jag ska lägga inlägget i…Namnen är påhittade, alltså inte deras riktiga namn!!
Okej, såhär ligger det till. I skolan är vi i ett gäng med typ 10 personer, men i början av höstterminen var en till tjej med oss, vi kallar henne Bella. Hon var mest med oss eftersom hon var kompis med en i gänget, Maria. Hon gillade inte resten av oss så mycket, särskilt inte mig, som hon var otroligt kall mot, och en annan kompis, som hon var riktigt otrevlig mot.
Iallafall.
En kille började i deras klass den terminen (förra terminen alltså), vi kallar honom Filip. Filip är den där killen som ingen tror är verklig, han som egentligen bara hör hemma i tjejtidningar och ungdomsböcker. Om man bortser från faktumet att han är otroligt snygg och gullig, för det är han verkligen med sitt rufsiga, mörka hår, fräknarna, hans längd och muskler, hans klädstil, så är han så sjukt… Trevlig. Han är så glad och snäll hela tiden, mot alla han träffar, han är aldrig sådär dryg och taskig som killar i hans ålder (15) brukar vara. Han är helt enkelt en kille alla gillar, till och med alla lärare och de som inte känner honom.
Hans flickvän sedan två år tillbaka tror jag det var gjorde slut med honom ett par veckor efter terminsstarten och han kom inte till skolan på flera veckor efter det. Ytterligare några veckor efter att han var tillbaka igen berättade Bella för honom att hon var kär i honom. Han hade inte kommit över sin flickvän än, han älskade henne otroligt mycket, och dessutom var inte Bella hans typ. Med tanke på hur han är som person tror jag han föredrar en mer jordnära och rolig tjej än en hårdsminkad, shoppinggalen fjortis som Bella.
Bella blev förkrossad, hon var verkligen, verkligen kär i Filip. Dock slutade det hela inte där, då Filip började bli mer och mer… Nära Maria. Han kunde komma gåendes förbi och stanna upp bara för att smeka henne över kinden eller lägga hennes hår bakom hennes öra. De skämtade mycket och "lekte" med varandra på skoj, tillexempel när de hade idrott.
De körde badminton på idrotten och Maria hade vunnit ett par matcher och var nöjd med sig själv och stod och tittade på en stund. Då kom Filip och slog henne på rumpan med sitt racket och sa att hon hade en så mjuk rumpa (med skratt i rösten och glimten i ögonen såklart. Han menade det verkligen inte perverst) och hon slog tillbaka och sa att han hade en så hård rumpa. Precis då råkade Bella se, gick fram till dem och frågade varför Maria inte hade mer "slinky slinky"-kläder på sig, det skulle "passa henne". Maria visste inte vad det var och frågade, varpå Filip svarade att det var "för tjejer med snygg figur" (again, med glimten i ögat). Bella log och sa att det var kläder "lite för typ horor" och gick.
Well, nu inser ni att Bella inte precis blev överlycklig när Filip började bete sig sådär runt Maria. Hon såg det som ett extremt svek från Marias sida. Varje gång Maria går in i ett rum stirrar Bella hatiskt på henne, även om Filip inte är i närheten.
Grejen är att Maria inte fattar det alla andra, inte bara Bella, ser. Hon märker inte hur hans ögon glittrar när han ser på henne eller hur hon är den enda som får den typen av uppmärksamhet från honom.
Hon säger att hon tycker att Filip är otroligt gullig, men att hon fattar att han behöver tid innan han kan gå vidare från sin flickvän. Han är den där typen av kille som inte skaffar tjejer hit och dit - han väntar på den rätta (som sagt - det finns alltså killar som han!). Hon är väldigt ledsen för Bellas skull, hon vill verkligen inte såra henne såhär…
Jag sa att hon kanske borde prata med Bella och säga att hon inte är intresserad av Filip, varpå Maria svarar "det är inte det att jag inte är intresserad, jag vill bara inte såra honom".
Jahapp, tänker jag. Hur kommer jag in i kärlekstriangeln då? Jorå. Jag är också kär i Maria.
Yep, there you have it. Jag älskar henne, har älskat henne, en av mina närmsta vänner, i hemlighet i mer än ett år nu. Klart jag vill det bästa för henne, och om hon skulle bli tillsammans med Filip skulle jag såklart bli glad för henne… Även om jag själv skulle gå sönder.
Så kortfattat: Bella är kär i Filip, som inte känner samma sak. Filip on the other hand verkar gilla Maria, som gillar honom också, men inte vågar satsa av rädsla att såra honom (dessutom säger hon att hon aldrig varit kär på riktigt. Hon vet inte hur det känns - hon vet inte om hon vågar satsa). Sen finns det jag, en nära vän till Maria, som älskar henne av hela sitt hjärta.
Föråt att det blev så långt! Behövde få ur mig allt bara, och få tips om vad vi kan göra åt det här. Skulle Maria bli tillsammans med Filip skulle Bella bita huvudet av henne, och Maria skulle ha förlorat henne för alltid.
Det bästa vore ju om Filip kunde bli kär i Bella, men det går ju inte precis att fixa…
Finns det något jag kan göra? Hade tänkt berätta för Maria hur jag kände men det känns så själviskt nu när jag vet detta… Och jag kommer bara komplicera det hela ytterligare.
Tack för att ni läste och kom gärna med tips om vad vi kan göra för att situationen ska bli mer hållbar.
Förstår hälften tyvärr, har så otroligt problem när man endast använder bokstäver B F A C M, jag håller inte koll. Tyvärr kan inte hjälpa dig
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Felskickat
Vänliga Hälsningar Lina
#1 Inser nu att vissa kanske har svårt att läsa. Kan hitta på några namn och redigerar inlägget.
#1 Bättre så? :)
#4 Jag har inte svårt att läsa, men blir jobbigt när det är endast en bokstav xD Ser bra ut, ska kolla snart igen 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
jag tycker du borde berätta för henne hur du känner.. :)
Tycker som #6.. Berätta för Maria hur du känner. Det är kanske inte lika tungt att bära på känslorna om du berättar för henne. Men det är ditt val, du får göra som du vill. Men jag skulle göra så iallafall 
Okej, knuffar upp.
Jag hade tänkt snacka med Maria, innan hon igår sa helt plötsligt till en annan kompis, vi kallar henne Emma, att Emma hade vunnit. Tydligen hade de tävlat, att den som blev kär först förlorade. Hon sa att hon hade blivit kär i Filip, och nu idag har hon pratat om honom en massa… Jag är såklart smickrad att hon litar på mig så mycket att hon kommer till mig för att prata om sina problem, men det gör ont. Nu vet jag ju att jag inte har någon chans…
Tyvärr har det märkts tidigare och jag har slutat äta ordentligt, levt på runt 200-300 kcal dagligen. Det har blivit som ett sjukt beroende att bli smal och perfekt - ser hon mig då kanske?! Mamma har kommit på mig med att slänga maten och nu tvingar hon mig att äta, men ja… Mår så dåligt. Har sådan ångest, och vet inte vad jag ska göra. Det märks på henne att hon verkligen älskar den här killen.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag orkar inte, mår så dåligt, har sådan ångest, mår illa och är så hungrig.
Underbart berättande, samt romantiskt på ett sorgligt sätt.
Jag som blivit utsatt av att många killar har gillat mig samtidigt och berättar sina känslor för mig, sen blir ledsna för att jag inte är deras tycker jag är jobbigt. För automatiskt så bildar de kö för att bli nästa kille känns det som, sen att de alltid är nästa person i tur. Vartenda kille nästan säger samma sak: "du är så snäll mot mig", "du är den rätta", "kommer alltid älska dig". Jag börjar då tänka såklart att jag kan inte vara den rätta för alla? Jag är snäll mot alla, och det är väl nästan en dålig egenskap hos en som gör att många killar går i den fällan, så då sårar man sig själv samt andra.
Jag hoppas att jag kunde förmedla någon kunskap till dig genom att berätta min egen livserfarenhet. Det kan iallafall bli lite lättare att förstå en tjej mer i vissa sammanhang.