Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 3874 ggr
Taria
0

Hårproblem

Jag har stora problem med mitt hår vilket gör mig otroligt frustrerad. Jag försöker alltid hitta på nya och snygga uppsättningar för att slippa ha utsläppt hår, men det är svårt att få till. Slutar med att jag går med en vanlig "knut" på huvudet vilket känns trist.
Det jobbiga är att mitt hår blir väldigt stort/fluffigt på ett sätt som inte är snyggt alls och verkligen inte passar till mitt ansikte, skulle göra allt för tunnare hår! Jag är dock nöjd med mitt ansikte så det är jobbigt att alltid behöva ha håret i en knut liksom, det drar ner hela utseendet. Blir så avundsjuk på alla er tjejer som passar i utsläppt hår!
Har ingen aning om hur jag ska bli av med detta problemet, vill ju kunna ha utsläppt som alla andra. Vet ni några fina uppsättningar till utsläppt hår? :)

[Wera]
0

Kan inte du visa ditt hår på en bild (ditt ansikte behöver inte vara med). Får mer fantasi då vad man kan göra med det, beror ju lite på hårypen :) Ex. om man har krulligt hår är det inte lika fint att ha en "hästsvans". Men annars tycker jag att det är jätte fint (särskilt utan lugg och allt är stramt tillbakadraget).

Cazzos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ju en hår"uppsättning" där man klämmer fast halva håret med en hårklämma. Svårt att förklara men jag lägger upp en bild Glad

Cazzos
0

Eller såhär Glad (båda bilderna är tagna från Google)

Cazzos
0

Eller så kanske du kan ha en fläta på sidan? (denna bild även från Google)

Imasy
0

Har du testat att platta det med plattång? Nackdelen är väl att det är tidskrävande och säger *fluff* om det regnar eller är fuktigt väder ute.

Men då blir det ju platt/rakt och du kan ha det utsläppt eller tex ha de uppsättningar Cazzos visar i tråden.