Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 2180 ggr
hannaweckman
0

Tvångstankar....

Snälla hjälp mig!

Jag har lidits av mina tvångstankar i 2 år nu!

Borde jag gå till skol- kuratorn?:(

Snälla, snälla, snälla… Ett tips betyder jätte mycket för mig! :[ <3

AdelinaH
3

Om jag skulle ha det skulle jag försöka tänka ett steg längre. Varför gör jag som jag gör? Om jag t.ex måste släcka och tända och släcka innan jag går ut ur ett rum skulle jag försöka tänka ''vad händer om jag inte gör det?''

Det kanske inte funkar direkt, men små steg i taget! Börja med att tänka så, sen testa lite att inte göra som dina tvångstankar säger. :)

Ett tips bara.

Och om min ''fantastiska'' tips inte funkar (du borde nog ändå gå), så tycker jag absolut att du ska gå till skolkuratorn! Om du har någon nära vän eller bara en person du kan lita på, kan du ju fråga om den kan följa med dig om du inte riktigt vågar gå själv. Flört

Hoppas det blir bra!

[134643]
1

Hur allvarliga är dina tvångstankar? Gör de det svårt för dig att leva normalt? Tar de upp mycket av din tid på dagarna? Vad "tvingar" dem dig att göra?

Jag har själv tvångstankar, men valt att inte göra något åt det då de inte tar upp mycket av min tid på dagarna :)

[GarryhinchPolly]
0

kurator eller skolsköterska borde kunna stå till hjälp :)

Hanna
1

Säger som #1 och #2.

Det är vanligt med tvångstankar, så om du känner att det inte förstör ditt liv behöver du inte göra något åt det.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

hannaweckman
0

Tusen, tusen tack! Min bästyavän har ADHD så hon går till kuratorn väldigt ofta så ska fråga om jag kan hänga med henne ner nån gång ;)