Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 1818 ggr
Anonym
0

satt mig själv i skiten igen

Nu har jag satt mig själv i skiten så något rejält så det går inte. Efter att ha varit ren i 2 veckor så gav jag efter och min armar är helt förstörda. Dem är så fula. Jag har ingen aning om hur jag ska göra.

De är inte djupa,, ytliga som om jag blivit riven av en katt liksom. Så de kommer läka fort och det är ju bra i alla fall men fy faan vilken ångest jag har. Jag är så trött på allting, kan inte skiten bara ta slut någon gång. 

Jag är fast i den här onda cirkeln som håller mig fast i ett järn grepp. Dem här två veckorna som jag varit ren var jag faktiskt rätt lycklig, och hade inte varit det på några månader. Men så kommer det något som bara lyckas dra ner en så djupt igen. Och jag ger upp nu. Jag orkar inte klättra upp igen för det finns ingenstans att ta vägen. 

De senaste veckorna har allting egentligen bara blivit värre. Jag har aldrig varit så här förut. Jag har tappat matlusten, kan inte sova längre, kan inte koncentrera mig på skolarbetet eller ens normala grejer som borsta tänderna eller skriva dikter som jag brukade göra så mycket förut. Jag kan inte läsa mina favoritböcker längre för jag orkar inte läsa mer än 2 sidor. Jag orkar ingeting längre. Jag är riktigt trött hela tiden, har ingen ork till något.

uääk vad ska jag göra?

Loveofmylife
0

Jag vet inte vad just du som person ska göra faktiskt.

Jag har varit i din sits, och då gjorde jag upp min dag på morgonen och bestämde mig för att följa det. Tex

• Vakna 06:00 , fixa mig, äta frukost (!!) och åka till skolan.
  • Sen bestämde jag mig för att lyssna på läraren och förskte att inte tänka på annat. 
  • Sen bestämde jag mig för att sova när jag kom hem, sov tills de var middag ungefär runt 18:00.
  • Och sedan sov jag för det mesta igen till kl 21:00.
  • Då tyckte jag att jag var tvungen att gå upp. Och drack något tog en frukt och satt mig ner med, glosor, matte eller kemi. Läste i 30-40 min.
  • Satt mig framför tven och kl 23:00 gick jag och la mig igen.

och jag har fortfarnde det här systemt väldigt ofta. Att sova är ett sätt att fly på. Om du vill och vågar skulle de vara bra om du tog kontakt med en kurator på antigen skolan eller UM. Jag tycker även du ska fokusera på att dricka mycket vatten och att äta.  Ta extra tid på dig att fixa dig själv, stå i duchen lite längre och tänk på vad de är som stör dig och får dig att må dåligt. Försök att inte skära dig, bestäm dig för att de är dumt och fult och inget du vill ha att göra med.

Jag vet att allt jag skriver är så mycket lättre sagt än gjort. Men försök.

Kramar loveofmylife

Anonym
0

#1  hm låter bra, men kommer aldrig kunna sova bara sådär. sova så mycket när jag knappast sover på natten. Just nu känns det obehagligt att ens ligga ner, mina armar gör så ont. 
Men det har varit en grej jag gjort när jag deppat totalt, då har jag bara lagt mig i sängen och legat där ett par timmar, bara stängt ner.

Och äta. Jag är verkligen inte sugen på något alls. Aldrig. Nu i helgen, var jag inte ett dugg sugen på godis som jag verkligen verkligen älskar, som brukar vara helgens höjdpunkt aha.

Jag funderar på att boka tid hos kurator. Gjorde det för någon vecka sedan men ställde in det. Grejen är att hon kommer prata med mina föräldrar och det är jag verkligen inte bekväm med. Jag har ingen kontakt alls med min pappa och jag har inga bra relationer till min mamma och min låtsaspappa. 
Så jag är väldigt rädd och så skäms jag som fan.

Någon rekommenderade mig att testa The butterfly projekt så det ska jag börja med morgon iaf!

tack för tipsen! Ska försöka lägga upp ett schema men kan bli svårt att fullfölja det när jag inte kan koncentrera mig så bra. '