Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 2506 ggr
[Northbridge]
0

Så otroligt kär, men hur ses man?

Så otroligt "kär" i världens finaste person. 13 år äldre, men ack så underbar. Vi träffades via nätet (inga kommentarer), var helt inställd på att "Nej, jag ska inte vara tillsammans med någon" men det blev annat. Inte känt det så bra förut, vi pratar via telefon, smsar, skickar bilder osv. Det är verkligen annat med honom!

Nu skulle jag vilja träffa honom, för vi har pratat länge. Men hur frågar man? Han bor 1 timme ifrån mig, så enkelt att ta buss eller så. Jag vill inte vara för på, men han verkar själv inte våga fråga..

Tacksam för svar :}

Wand
1

Jag blev tillsammans med min pojkvän via nätet, han är dock bara 3 år äldre än mig. Hur gammal är du? 

Jag började prata med min pojkvän den 10:e april -10, vi blev tillsammans den 25:e maj samma år. Vi sågs för första gången den 6:e juli det året, alltså hade vi pratat i nästan 3 månader och varit tillsammans i ca 1½ månad innan vi träffades. Han bor 8 timmar bort, och det var inga problem.

Bor han såpass nära att det bara tar 1 timme med buss så tycker jag att ni ska ses ute första gången, alltså t.ex i staden eller så, för att göra det mer avslappnat och mer säkert om något skulle hända. Känns allt bra då så är det ju bara att ses så ofta ni vill och kan!

Om allt känns så bra med denna kille/man så tycker jag inte att du ska vara rädd för att säga att du vill träffa honom. Känner han likadant så tvivlar jag inte en sekund på att han bara blir glad. Säg rätt och slätt att "Vill du ses på fredag?" (eller liknande) så blir det lättare att bestämma. Av erfarenheter så kan jag säga att "Ska vi ses någon dag?" alltid drar ut på det hela. Flört

Lycka till i alla fall, berätta gärna hur det går!

Förresten så vet jag hur anti folk kan vara då man träffar pojkvän över nätet, men själv anser jag att det är helt omöjligt att ens själsfrände ska bo inom en mils radie. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år (förlovade i 1) och vi har aldrig någonsin tvekat en enda sekund, allt bara flyter på.

Känns allt bra för dig så ska du skita fullständigt i andras åsikter! (såhär lite förebyggande råd)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Northbridge]
0

Tusen tack för svaret!
Otroligt bra känns det mellan mig och han. Jag ska själv nu bara se ett datum som passar mig, så ska jag fråga med honom. :}

Wand
0

Du får gärna säga till när ni setts osv så man får veta hur det går! Det kan behövas fler solskenshistorier som bevis för hur bra saker kan gå. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Northbridge]
0

#3: Ja, för jag hoppas det går bra! :}