Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettalkohol-och-droger
Läst 4514 ggr
Gaiezza
0

Drink...

Hej alla glada!

Vi har pratat med vår kompisar och dem säger att det är gott och blanda energidricka, cola och vodka ,Men vi vet inte hur mycket vodka man ska ha i ? Någon snäll själ som kan säga hur mycket vodka man ungefär ska ha i ?:)

Bacon, svaret är bacon. 

Flamman1
1

Om man säger så här på krogar är det antingen 4 eller 6 cl beroende på hur stark man önskar men hemma så är det ju valfritt testa dig fram efter vad du själv tycker. Bara inte för mycket ;)

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Fridaaaa
9

Man ska inte kombinera vodka med energidricka, det är ingen bra kombo, kan bli farligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Imasy
6

Ingen alls är mitt förslag ;)

Gaiezza
1

Tips på vad man kan göra för drinkar då?:)

Bacon, svaret är bacon. 

Imasy
1

Jag är faktiskt väldigt dålig på drinkar öht då jag i princip aldrig dricker.

Men man kan ju googla på nätet för att få fram goda smoothies mfl som är både uppiggande och nyttiga :)

Fridaaaa
3

#4 Är du mindreårig ska du ej dricka ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
0

cola och vodka är blää! det skär sig, prova med hallonsoda, fanta eller något liknande istället. Icetea är gott att blanda med också när det är varmt!
Jag tycker det spelar roll lite vad det är för någon vodka också vad man ska ha i, är det absolut, funkar nästan allt och den smakar inte dåligt om man råkar hälla i förmycket vodka i blandingen. Men är det skit vodka som Jetzin mfl, så blanda med försiktighet, vissa saker funkar inte alls med dom.

Rekomenderar att köpa piña colada och andra färdigblande också.

Cazzos
0

OT Om du är minderårig så ska du inte konsumera alkohol. För några år sedan så var det ju en ung kille som blandade alkohol med energidrycker och han dog..

Helgonsbarnet
0

Cola/vodka och energidryck/vodka är inget jag tycker om däremot är Kapten morgan och coca cola gott.Men tips på en drink som smakar underbart är Bacardi Limon (man kan ta rätt mycket då drinken inte kommer ha någon spritsmak) sprité och sen skär man citron och lime i tärningar och blanda i och sist men inte minst häll i farinsocker . Låt stå i kylen i 15-20 minuter

Jag REKOMENDERAR verkligen denna drink!

Med vänliga hälsningar
Patricia 

Love-
0

det är ju en smak sak vissa gillar mer andra mindre så testa er fram

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

fiskargrabben
0

Jag brukar köra hälften hälften brukar bli gott :) kom dock ihåg att det är farligt att blanda sprit och energidricka :)

[SweetRose]
0

Blanda inte energidryck och sprit!

En väldigt enkel och god drink tycker jag är san fransisco, ca 6 cl vodka, apelsinjuice och sedan lite drinkmix bara som man kan köpa på ica :) Annars är det bara att blanda hej villt tycker jag. Olika läsker, ha i lime eller citron… ja, det mest funkar!

[cookies]
0

Om ni nu gillar att blanda med energidryck, koll så att den INTE innerhåller TAURIN..

Taurin + sprit = lett till dödsfall

V och white tiger är 2 energidrycker som inte innehåller taurin (inte för ett tag sedan iaf)

[SweetRose]
0

En till orsak är att koffeinet i energidrycken går direkt ut i blodet och drar med sig alkoholen. Oftast märker man inte heller förrän försent att man druckit för mycket då det kan kännas nästan ingenting alls för att sedan bli näst intill medvetslös.

Anonym
0

Ett tips om du gillar kaffe är att häll först i galliano i ett snappsglas eller lite större du ska hälst kunna ta allt i en klunk annars är den väldigt god att blanda allt också. Sen ifl så häll på kaffe ovanpå så det blir två lager, ett gult och sen kaffen, lägg sen en klick grädde. Riktigt gott och man blir go av den.