Vad har du för drömmar?
Vad har du för drömmar i livet?
Vad vill du bli/jobba med?
Eller någon annan dröm?
Bra fråga som inte har något egentligt svar. Men jag vill jobba med djur iaf. Om jag inte är för blödig vill jag bli veterinär, annars veterinärassistent. Djursjukvårdare går bort pga dålig lön. Visst man ska inte tänka på den men hur kul är det att inte kunna förverkliga sina andra drömmar? Jag vill inte behöva fundera innan jag köper en liten billig sak och jag vill inte få skulder.
Helst vill jag jobba som djurskyddsinspektör men man "behöver" inte så många sånna jobb enligt många. Och isf vill jag bara ta hand om vanliga husdjur inte bondgårdsdjur. Och i Sverige lever oftast inte djuren i så dåliga förhållanden att det behövs enskilda inspektörer för det.
Jag skulle vilja extraknäcka som fotograf på fritiden. Skulle kunna tänka mig jobba med det men jag tycker det är en för hård bransch.
Eller någon annan dröm?
Jag vill åstakomma nåt för nån annan. Det behöver inte innebära att rädda världen men jag vill vara en empatisk person. kanske den där veterinären "som var så trevlig och behandlade vår hund med respekt". En som jag skulle kunna vara bästa vän med. (fin förklaring).
Annars vill jag bara vara lycklig. jag vet inte exakt vad som kommer göra att jag är det men jag vill bli respekterad för den jag är iaf, det kommer man långt på. Jag vill ha råd att ha djur och familj också. Det värsta som skulle kunna hända mig vore att bli pälsdjurallergiker. Så jag vill helt enkelt få uppfylla mina drömmar. Jag vill bli som en förebild jag har som jobbade på djursjukhuset där jag har praoat. Hon tog t.ex. hand om 4 valpar samtidigt som bara var några dagar gamla. Hon matade dem och när jag träffade dem fick de flytta till sina nya hem. När jag var där kom 2 valpar in med mamman. En valp avlivades och de ville avliva den friska med. Men hon tog hand om den och matade den var tredje timme. Till köp köpet hade hon 3 hundar själv och hästgård. Jag vill helt enkelt vara en "eldsjäl" för alla utsatta djur.
Vad långt det blev!
Jag brukar ligga och fantisera om ett litet torp långt ute i skogen vid en liten sjö helt ensamt med långt till andra människor med el och bra internet och ett kylskåp fullt med mat. Då skulle jag vara nöjd. Kanske en eller två hundar, möjligtvis en häst… En liten båt som jag kan ro ut med och sitta och läsa i flera timmar eller fiska, ta upp fiskarna och släppa ut dom igen… Bara vara.
Men det är bara en fantasi jag har, kanske skulle vilja ha ett landställe så som jag beskriver, men min riktiga dröm är att flytta till USA, (någonstans där det blir kallt om vintern, viktigt!) jobba inom datoryrket, ha många bekanta runtomkring mig, ha mycket att göra. Det känns som att det är sååå långt dit, men jag vill det ändå sååå mycket så det känns inte helt omöjligt.
Jag vill bli en tråkig stadsmänniska som sitter fast på sitt kontor två timmar över betald tid, typ… Låter så konstigt att ha det som dröm, men jag vill verkligen det. Sett för mycket på tv och film, kanske folk tycker, men jag skulle njuta av det, faktiskt.
Jag är ganska hjärtlös av mig, har inte svårt för att "inte bry mig" om människor. Bryr mig självklart om folk som betyder något för mig, men det är med vilja. Vet inte hur jag ska förklara mig rikigt… Jag är inte känslig i alla fall, får inte skuldkänslor om jag sårar människor… Dåligt för andra och kanske dåligt för mig i längden men för stunden är det ju bra iom att jag inte mår dåligt.
Jag är mycket av en "ensamvarg", fast jag har många vänner, och trivs bäst själv även om jag kan ha kul med människor också.
Jag vill vara lycklig, vill ha pengar så det räcker till allt jag vill göra. Resa, flytta, unna mig de saker jag vill. Vill vara framgångsrik, klättra högt på karriärsstegen, vill komma långt, vill att folk ska se mig som "smart"… Vill vara eftertraktad inom det yrket jag väljer att jobba, vill ha mitt eget företag, vill tjäna mycket pengar… Vill mycket och hoppas/känner att jag kan komma dit om jag verkligen anstränger mig.
Jag skulle också vilja ha en större stuga ute i skogen och nära vatten. Gärna ett par hönor, en katt och två hundar och en häst. En fin trädgård vill jag ha att krypa omkring i och rensa ogräs.
Och så förstås så vill jag hitta mannen i mitt liv, min soulmate :)
Jag skulle vilja gå färdigt min utbildning som grafisk formgivare, få ett bra och välbetalt jobb som formgivare eller layoutare/designer som jag trivs med.
Körkort och bil. Och så pengar förstås :-)
#3 Om jag bor i lägenhet vill jag ha lantställe men jag tror jag köper hus. Och varför ska jag flytta till ett mindre hus med mindre trädgård på sommaren då? ;)
Sen vill jag bo nära vattnet eller havet. Ganska centralt, gångavstånd till centrum. Alt. som jag bor nu, 500 meter till bussen, som tar 20 min till stan. Det är ganska skönt men samtidigt jobbigt att ta bussen.
Jag vill bli skådespelerska och ska gå high school i LA, ska även gå något collage(stavning) där:P om jag inte blir det ska jag bli smådjurs veterinär(kaniner och gnagare)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
jag drömmer om allt möjligt..
mest om kompisar osv,
de mesta ja drömmer om är typ.. "sånt som kommer hända" så de kan va om allt möjligt typ .

Jag drömmer om en stor hästgård men mkt mark=) Drömjobbet är obducent men det är 8år till i skolan så det blir inget av det. Annars vill jag jobba med barn och själv ha en stor famij med 4-6st barn=)
Mest av allt vill jag vara lycklig, nöjd med mitt liv. Jag vill ha en någorlunda stabil ekonomi, ett bra jobb som jag trivs med och en liten gård med ett par hästar. Och jag vill flytta till Österbotten, där jag är född och känner mig som hemma.
Angående yrke/utbildning har jag inte riktigt bestämt mig än. Ska börja plugga till djurskötare denna höst, efter det vill jag studera till antingen farmaceut eller veterinär. Vi har ett ganska flexibelt system här i Finland - har man bara studentexamen kan man studera i princip vad som helst.
En annan dröm är att starta ett djurhem där jag kan ta in vanvårdade/misskötta/övergivna djur.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Jag vill bli framgångsrik, lyckas, leva ett liv att vara stolt över. Vet bara inte hur. Får helt enkelt se vart livet för mig.
Jag vill utbilda mig till psykolog, läkare, veterinär eller liknande. Sedan vill jag skaffa massa barn, få barnbarn och resa utomlands så ofta som möjligt. Jag vill bo på en gård på landet så jag kan ha katter, hundar, kaniner osv. Min pappa är allergisk så jag har en del att ta igen
/Isa
Att leva ett liv där jag och mina nära & kära är lyckliga.
Sen skulle jag vilja resa en massa, gärna inom mitt jobb som fotograf. Jag skulle vilja bli framgångsrik och världskänd fashionfotograf. Hitta mannen i mitt liv, ha två barn och bo i ett fint hus med en snygg bil.
Johanna - Instagram
Jag drömmer om att köra formel 1. Eller blir jätte duktig rally förare :). Och åka runt i hela värden och tävla. :).
Resa Resa Resa och Resa. Allt från att äventyra i grottor till segling på de sju haven ;D
och nångång skall jag resa till Japan. Det är mitt drömland och mål här i livet. Finns inget mer intressantare land ^_~ både med landskapet och kultur. ;D
Make Pasta not War, Vee~
Jag drömmer om att bli en känd fotograf och bo ute på landet i en sån amerikansk Ranch(stavning) med en massa fina hästar, kaniner, hundar och katter. Som springer fritt på gården.
Och att det ligger vid havet så man kan rida på stranden med hästarna och få en massa underbara bilder 8D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Vad har du för drömmar i livet?
Att leva och må bra! Jag vill ha en gård med hästar! Där ska även min ponny gå då, för jag tänker aldrig sälja honom!Jag vll ha en gård för gamla travare som bara kan få gå och beta och bli ompysslade och få kärlek!
Vet inte! ;) Det är svårt… Men senast jag tänkte "det vill jag bli" var att bli polis med arbetande hund eller ridande polis eller proffs kusk ;)
Eller någon annan dröm?
Att alla slutar vara taskiga mot min bror och att han börjar på en bra skola för personer som har autism, men att de inte ska få en stämpel i pannan där det står "handikappad" utan att de också ska få leva sitt liv utan att alla tittar på dem som om det vore missfoster.
Först och främst vill jag vara glad, lycklig & kär (haha), jag vill hitta han.
Av någon anledning så känns det som att för o komma dit så måste jag må dåligt. Att en rad jobbiga saker måste komma först. Wierd.
Just nu iaf så känns inte karriären viktig och jag har ingen aning om vad jag vill jobba med. Jag vill se världen och uppleva mycket. Efter det vill jag ha en familj. Men just de att se och göra mycket är viktigt för mej.
Att bo i usa står högt upp, men det händer nog inte, skulle inte klara av att lämna allt/alla här. 
Jag vill bo på en gård ute på landet, men inte så öde att det inte går bussar ibland. På min gård vill jag ha ett stort, fint kaninsall där jag får plats med 30-40 kaniner och ett par stoora beteshagar. Jag vill även ha betesmarker så att jag kan ha mina får, två vallhundar av något slag, två hästar och en flock med höns. Så vill jag ha en partner (man/kvinna spelar ingen roll) som också gillar djur.
Just nu är väl mitt mål att bli klar med gymnasiet och ha toppbetyg så att jag kommer in på veterinärutbildningen sen. Jag vill hemskt gärna ha min egen djurklinik när jag blir äldre också.

Jag vill bli veterinär och ha en hästgård på landet =D
Jag vill allra helst av allt bli veterinär och bo långt ute på landet med skogen som enda granne. Jag vill må bra och känna att jag fått ut något av livet, att jag gjort allt jag önskat och att ingenting har varit i onödan. Helst av allt vill jag hitta han att dela mitt liv med, såklart. Minst ett barn vill jag ha, kanske adoptera ett?
Min dröm är att ha både kaniner, hästar, hundar och katter. Har funderat mycket på att ta hand om vanvårdade och skygga djur då jag verkligen vill hjälpa till … göra en ändring, göra något betydelsefullt! :)
Så, det är mitt mål med livet. Att jobba med något betydelsefullt, att göra skillnad. Det skulle få mig att må bra och vara nöjd! :-D
Jag vill flytta till England, bli en framgångsrik författare, och starta en katt-, kanin- eller råttuppfödning.
Min dröm börjar den 23 augusti ! Ska börja på linjen Film&TV och lära mig om sånna saker. Sen när jag är klar med de ska jag se till att försöka flytta till New York eller LA och börja på en film skola där man lär sig regissera och skådespela vilket är mina största intressen, jag är bra på att skådespela, regissera vet jag inte men jag skulle så gärna vilja gör filmer och serier, t.o.m musikvideos för jag har så otroligt många ideer som jag inte tror något tänkt på.
Skriver även en bok just nu som jag ska försöka få publicerad!
Så min dröm är att bo I NY eller LA som känd regisser/skådis!
veterinär!(:
Veterinär eller Jurist (Som min bror ^^)
Annars så skulle jag vilja bli vinproducent (Min familj har varit det)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Jag vill hjälpa människor, bli psykolog eller kurator.
Men eftersom det går så dåligt för mig i skolan vet jag itne hur det blir med det. Jag vill inte gifta mig och inte skaffa barn. Eller ja, det beror ju på vad jag känner då, men jag är nästan lite rädd för barn. Dom är så ömtåliga, och jag är så klumpig.
Vill iallafall bo på landet med djur. Med fin natur där man kan gå långa promenader. :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
#26 Vilken fin dröm : ' )
Hälsningar,
Carlo
#26 Vilken fin dröm : ' )
Hälsningar,
Carlo
#28 Ja visst är det. :)
Jag vill hjälpa människor på något sett iallafall. Spelar ingen roll om det är psykolog , sjuksköterska eller något annat. Men jag har lite svårt för blod så.. hehe :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
#29 Men det går över! Jag kommer ihåg när min kompis och jag sprang så trillade han och skar sig ända ner till artären. Det "pumpade" ut blod och det luktade illa. Sedan den olyckan hände så har min fobi gått över.. :) Fobier går över om man upplever dem har jag läst. :)
Hälsningar,
Carlo
Jag är ju en "tant" men det är så härligt att läsa era drömmar.Jag hoppas att det går bra för er allihop ,fortsätt drömma!!
**Vad har du för drömmar i livet?
Jag har inga drömmar, absolut inga alls faktist.
Jag vet vad jag vill göra, och om jag har bestämt mig för att göra något, så ska jag göra det på ett eller annat sätt.
Efter studenten så ska jag åka som Au Pair till England, Jobba där ett år, eller längre. Vid sidan om Au Pair jobbet vill jag jobba på en gymnastik förening om det finns en i närheten, då jag tycker gymnastik är jättekul. Sen när jag känner att jag är färdig med England så vill jag åka till Usa eller Australien och jobba där som Au pair då.
Jag skulle vilja bo vid ett stort strandhus vid kusten, centralt och vackert.. I ett Engelsk-talade land. Att min släkt kan komma och hälsa på mig där jag bor, och få komma hem till Sverige och fira någon högtid med mina nära och kära.
nu kan jag inte skriva mer, får fortsätta senare (a)**
Hm.. min livsdröm är främst att vara otroligt lycklig!
Hitta den rätte ofc, det viktigaste av allt nästan! Höhö.
Och sedan flytta ut på landet till en stor gård..
Ska då äntligen göra min stora dröm sann, att skaffa åsnor. Ryser av tanken!
Hundar vill jag ha oxå. Flera stycken gudomliga vinthundar, speciellt av rasen saluki såklart.
Vill ha måttligt bra ekonomi, vill resa så mycket som möjligt! Regnskogar, japan, soliga stränder i thailand ja listan kan bli lång.
Barn vill jag oxå ha, kanske 3 stycken. Beror på hur mycket nöje jag finner i små ungar.. 
Yrke är något jag funderar mycket över, men har inget speciellt jag vill göra.
Helst något med bra lön!
Eller åtminstone mittemellan.
Men något jag skulle tänka mig om vi glömmer pengar osv är väl djurskötare (men vill inte flytta från härliga norrland), lärare, kurator eller psykolog, möjligtvis jobba för t.ex fritidsresor!
Får se vad livet har att bjuda på! :)

Jag ska skratta varje dag, livet ut! Står till och med på min arm, haha.
Min dröm är bara att bli lycklig. Angående jobb - jag vill göra något jag tycker är roligt, och gärna vara min egen chef. Om jag får drömma, alltså.
Men att bli frisk från min ångestdiagnos står helt klart som nummer ett just nu. Jag vill må riktigt bra igen. :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har jätte många drömmar kan inte bestäma mig
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag med
Härligt, låter som ni har en låda med olika praliner att välja på hihi. Det låter bra det :)
Jag vill se värden, och uppleva den! Jag vill matas med kultur och äventyr. Jag tänker inte vara den där som sitter fast på ett kontor och åker på charter till tahiland varannan vinter. Nope här ska det reseluffas runt i världen och mestadels i Indonesien då det verkar intressantast.
Skulle också vilja bila i USA och bo i Los Angeles. Sen efter mina äventyr vill jag bo i ett hus här hemma på Gotland, på Norr, Nära havet. Ha lite djur och några hästar. Kanske vara gift med några barn. Vad vet jag?
Men se världen, är min dröm. Bli en lättsam person är också ett mål. Ungefär som Annas bror i Solsidan 
Jag har väl den s.k "omöjliga drömmen", jag vill flytta till USA, få ett skrivkontrakt och bli en omtyckt artist över hela världen. 
Jag vill inte dock inte bli förföljd av paparazzis, bli omnämnd i varje skvallertidning osv.
Men jag älskar att sjunga, jag vill skriva låtar som folk kan relatera till, kanske förändrar min musik någons liv?
Det är allt jag drömmer och tänker på, och jag tänker inte ge upp förren jag verkligen har försökt. (:
//Elin
I framtiden vill jag starta egen frisörsalong för hundar, vara utbildad frisör. Men det allra mesta saken som jag önskar mig är: resa till Afrika och jobba med vilda lejon, och få fram tama, snälla och mysiga lejon så att man ska kunna ha dem som husdjur!
Jag vill också vara veterinät :P
När jag blir stor vill jag bli gigolo(manlig hora), har dock ingen aning om hur man startar upp.
Jag vill även bli musuppfödare på fritiden :D
#41 Det finns många prostituerade i Köpenhamn XD
Svååårt! >.<
Men vill nog bli tecknare på heltid, och spela teater, och resa, och på i ett fackverkshus i alperna med en stor bunke hundar. :|
Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.
http://mylilpieceofcake.blogspot.se/
Vill fortfarande bli en gigolo :)
Jag vet inte vad jag vill göra! Eller jag vill jobba med djur!
Och bo på en gård med några kor, grisar, hästar/ponnys,getter, hundar, katter och så klart höns! Inga utav djuren ska vara till mat!
Jag har ju en dröm att rida in kor och ha alla djur gör tama! Så kanske kan ha ett litet mini so vid sidan av jobbet ;)
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
i framtiden vill jag jobba som lastbilschafför, Jag vil även ha en sambo/man och tre barn i framtiden. hund och villa :) jag vill ha jänkare och kunna njuta av livet.
Jag vill även att min mamma (som har en stroke) ska få chansen att bli riktigt gammal trots sjukdommen :)
Det är mina främsta drömmar.