Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2623 ggr
Jagebest
0

Snygg?

Hallå! Jag är en tjej på 15 år och ganska utseende fixerad.. jag bryr mig hela tiden om mitt utseende och vad folk ska tycka om mig dock bryr jag mig inte ett skit om hur andra ser ut (bara i vissa extramfall). Tyvärr får jag hela tiden höra att jag är fet och äcklig, vilket jag själv tycker att jag lite är.

Vill inte lägga upp en bild på mig eller så.. Men jag har mest komplex över min kropp, då mitt ansikte är helt ok (utom finnarna som jag får bort med jämna mellanrum).

Jag är runt 173 cm lång och bär storlek 38/40, har en liten bullmage och det gör att jag inte vågar ha tightare kläder. Asså tycker ni är på iFokus att jag är för fet liksom? Har långa ben, smal rumpa (höfter), stor mage, bredare axlar. Kan en tjej som har storlek 40 vara fin eller är det bara storlek 36 som är bra?

Banankaka320
2

Alla är fina.

Faweye
2

Låter väldigt normalt och fet är du absolut inte. Inte ens i närheten. Och storleken på kläder talar inte om hur bra man är.

Jag har sedan jag var liten varit väldigt fixerad vid att folk skulle tycka jag var bra och såg bra ut. Jag har nu (efter 5-6 år), äntligen lagt av med den tanken och endast fokuserat på vad jag tycker om mig själv, och struntar totalt i vad andra tycker.
Och oj så mycket energi jag sparar ihop nu till att vara glad och uppskatta mig själv :)
Man blir otroligt trött av att försöka vara "perfekt" framför andra.

[Bellaaa]
2

Alla är fina på sitt sätt tycker jag. Storleken har ingen betydelse :)

drakvinge
2

Det här med "bullmage"… Tills man har vuxit färdigt ska man ha en liten fettreserv, annars är man inte frisk. Jag oroade mig över min bullmage ett tag, men sedan upptäckte jag att alla hade en, och min var långt ifrån störst i klassen. Med andra ord: du är frisk, och din kropp verkar se ut precis som den ska. Du ska absolut inte skämmas, skit i kommentarer du får!

Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.

http://mylilpieceofcake.blogspot.se/

Fridaaaa
2

Alla är fina på sina vis.
Man ska inte vara utseendefixerad, det mår man bara dåligt av i längden.
Och "bullmage" har stort sett alla, nästan ingen har helt platt mage.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lavèn
1

KLART MAN ÄR FIN VILKEN STORLEK MAN ÄN HAR!

Och jag tror själv att du är jätte fin!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

JustMySelf
2

Storlek 40 är absolut inte stort, speciellt om du är lång!