Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 9196 ggr
Michaela-N
0

Finnar + body butter?

Skriver det här också…

Har förskräckligt mycket akne o finnar under tiden av året när det inte är så mycket sol… Jag använder just nu kräm från Neutrogena samt Basiron 5% varje kväll, men detta torkar ut huden också och det blir lite torrt och huden blir inte så smidig efter detta.

Jag har en Body butter från The Body shop som jag använder ofta på ben och fötter eftersom de snabbt blir torra de också när det är så kallt. Min fråga är om jag kan använda denna i ansiktet efter rengöringen som en återfuktning eller kommer den ge ännu mer finnar tror ni?

Hanna
2

Jag använder en vanlig oparfymerad ansiktskräm på kvällen, sedan ansiktsvatten på morgonen så jag tvättar ur porerna. Har nästan inga finnar alls :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Majsi
0

Jag skulle inte använda bodybutter i ansikte, om det är det du menar?

Michaela-N
0

#2 ja det var frågan. Kommer jag få ännu mer finnar då?

Majsi
1

#3 kanske, kanske inte.. min kompis tog handkräm i sitt ansikte och fick väldigt många finnar. Detta behöver inte nödvändigtvis hända dig men handkräm och bodybutter är väl lika "fet". Testa en kräm som är gjord för ansiktet istället men är fetare än de du har använt.

JustMySelf
0

Håller med #4, satsa på en ansiktskräm istället Glad

Michaela-N
0

Men bu, jag älskar min body butter :(

JustMySelf
0

#6 Du kan ju ändå använda den till resten av kroppen?

Michaela-N
0

#7 Ja men jag tänkte att den skulle göra gott även i ansiktet :) har inga problem med att använda den, snarare har jag problem med att spara den eftersom den är så bra!

Gimbergsson
1

Jag använder lite av vad jag kan komma över i mitt ansikte ^^ haha, nä men jag har inte mycket finnar men jag är väldigt torr i ansiktet och min vanliga ansiktskräm hjälper inte så jag använder en vanlig (lite dyrare…) handkräm som är för torr och skadad hud och den gör underverk på mig. Ibland använder jag samma salva som jag använder på kroppen efter dusch och min hud har inte blivit varken finnig eller fet utan torrheten och flagningen har försvunnit. Jag tycker det är dumt att göra ansiktet kräset med massa dyra produkter, det är bara onödigt. Det är hud som hud och samma krämer som används på kroppen kan användas. Du kan ju prova använda bodybuttern (det har jag dock inte själv provat) och se vad som händer, jag tror inte det blir så stora problem med finnar. :)

djurifrihet
0

men det finns ju krämer från body shop som är just för ansiktet och som luktar gott :)

AliceTheGirl
0

Har bara någon enstaka finne ibland, och då tar jag basiron som gör att det försvinner jättesnabbt. Jag tvättar ansiktet varje kväll med en oparfymerad ansiktstvål, och tar på en oparfymerad ansiktskräm. Och morgonen därpå gör jag samma sak, speciellt om jag aldrig fick bort all mascara och den har runnit så det ser ut som jag har kajal. Flört

"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"

HoRsE--LoVeR
0

Clearly Gone funkar utmärk för dig om du vill ha mindre finnar. Det är kapslar som man sväljer eller flytande eller som servetter.

Mimmi
0

Har du testat att skippa dessa produkter helt? Det fungerade för mig när jag hade problem med finnar. När huden blir uttorkad ställer den in sig på att producera extra mycket fett för att återfukta den. Mer fett leder i sin tur ofta till ännu mer finnar. Lägger man till en riktigt fet kräm i ekvationen kan du ju tänka dig att huden bara blir ännu mer "förvirrad".

Det kan visserligen vara svårt att skippa produkterna du använder om du sminkar dig mycket dagligen (vilket ju också kan leda till finnar!). Men i så fall skulle jag nog rekommendera att bara använda en mild tvål och skippa finnmedel.

När jag började sminka mig väldigt lite och skippade alla finnmedel och andra hudvårdsprodukter jag hade blev min hud mycket bättre.