Vad tycker ni om ålder?
Ja, som rubriken lyder.
Tycker ni ålder har någon större betydelse när det gäller kärlek?
Började nämligen ta kontakt med en kille via nätet för ca ett halvår sedan. Han är 94a (18 år) och jag är 97a (15 år).. och vi har planerat att träffas den senaste månaden då vi båda börjar gilla varandra mer och mer. Jag vet att han inte är en pedofil osv, för jag har både pratat och camat med honom så länge vi pratat. Han blev av med oskulden i början av detta året till sitt ex, han röker inte, dricker inte, snusar inte och tar inte droger. Jag litar på honom till tusen.
Tycker ni det är för stor åldersskillnad?
jag tycker det gör ingenting jag är 13 och min kille är 18 (5 års skilnad) ja alla kanske frågar varför jag är ihop med han mest min bästa vän Clara säger hela tiden när vi pratar om killar : hur kan du va ihop med en 18 DET ÄR FEM ÅRS SKILLNAD!! men jag bryr mig inte… och ibland av min lärare…. men annas gör det inge tycker jag :P
+ det är kärleken som räknas säger jag till alla …
Så länge han förstår och accepterar att du faktiskt är yngre tycker jag att det går bra. Det viktigaste är att ni känner att ni är bekväma i varandras sällskap.
Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.
http://mylilpieceofcake.blogspot.se/
Go for it! 
Jag har 6 års åldersskillnad på mig och min pojkvän.
Förstår inte varför folk alltid ska hålla på och knasa sig över det. Vuxna par har ju ganska ofta större åldersskillnad.
Min vuxna syster och hennes man skiljer det 7 år på, om jag inte minns fel, och ingen klagar liksom det minsta på det.
Så nej, jag tycker verkligen inte det är för stor åldersskillnad. Lycka till.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Min mamma är 7 år äldre än pappa. Jag har kanske hört någon kommentera det men annars är det inga problem med det.
Jag faller oftast för äldre killar också. ;)
Jag tycker inte det borde vara några problem med åldern sålänge ni båda älskar varandra :)
Det är ju skillnad på om man är vuxen eller ett barn.
13 & 18 tycker jag är fel! Herre gud, det är som om jag skulle bli tillsammans med en 14åring. Det är bara felfelfel. Däremot skulle jag inte tveka att bli tillsammans med en 24åring om allting bara föll på plats.
Jag tycker det är sjukt obehagligt när små tjejer på 13-14 år är tillsammans med killar på 18-20 år. För det första måste det vara något fel på killarna och man vet aldrig vad dom kan utnyttja och vad dom har för sjuka "fetishar". Och vad har ens så små tjejer att göra med killar som betraktas som vuxna? Var barn, för det är vad ni är BARN!
#7 Dock är ju jag 15. Så det är bara 3 års skillnad mellan oss.
Dessutom är jag oskuld, och han vet om det. Han accepterar även detta.. och min kompis har pratat med honom också, och han är likadan mot henne som han är mot mig.
jag tycker inte att ålderskilland har någon betydelse.
En vän t mig, har vart tillsammans med en som var ca 30 år äldre när hon va under 20
LYCKA T
#7 Men om allt "föll på plats" för en 13 respektive 17-åring, är det fel ändå? Jag skulle själv blivit lika chockad som du, men om kemin stämmer så tycker jag inte att man ska hålla tillbaka.
Bara för att man blir tillsammans med en äldre person så betyder det inte att man ska ha sex. Jag tycker att det är tråkigt att många äldre, speciellt killar, har ryktet att de bara är ute efter sex.
Jag hade precis samma åldersskillnad som er när jag träffade min pojkvän för första gången. Han höll då på att söka universitet, och jag hade inte ens gått ut grundskolan. Det är väl främst sådana skillnader som kan vara lite jobbiga. Men vi har nu varit tillsammans i snart fyra år, och har bott tillsammans i tre. Det har inte varit några problem alls. Tycker att det låter som en ganska lagom åldersskillnad, borde inte vara något problem.
Vi träffades för övrigt också över internet!
Jag tkr inte alls det verkar konstigt :) om ni verkligen gillar varann spelar det ju ingen roll aven om det skulle vara flera ars skillnad :)
När jag läser om tonåringa som är tillsammans där det är ca.5 års skillnad tycker jag att det låter sjukt. Mest för att jag får den tanken i huvudet att killarna utnyttjar den yngre tjejen. MEN nu säger jag inte att det är så, men det är den tanken jag får när jag läser om det. Jag kan säkert ändra min åsikt om det är så att jag ser er tillsammans och ser att ni är kära, men utan att få något bevis kommer jag nog vara lite skeptisk.
Sen från min egen synvinkel, så föredrar jag jämnåriga tjejer, men hvis jag blir kär i en äldre/yngre tjej så får man ju leva med det. ;-P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Jag har själv dejtat en kille som var 12år äldre så nej det är inte så åldersskillnad. Min pojkvän eller ja snart fästman är 4år äldre än mig. Inga problem alls.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast