söndagsdeprimerad?
Är det bara jag som alltid blir deprimerad på söndagar?
Då menar jag inte lite deprimerad, utan jag gör nästan ingenting utan
att tänka på hur meningslöst livet är och att skolan börjar imorgon och allting kommer vara skit.
Jag kan inte heller sova. Eller, kan kan jag ju. Men jag vill inte, jag vill inte att det ska bli måndag. Eftersom att jag stannar uppe så sent sover jag bara två tre timmar och blir jättetrött, oftast hela veckan då det blir svårt att helt plötsligt börja lägga sig tidigt.
Redan på söndagsmorgonen kan jag ligga kvar i sängen ett par timmar för att jag inte orkar gå upp. Detta är verkligen skitjobbigt och jag orkar inte hålla på såhär varje söndag.
Vet inte när allting började. Men det har varit såhär ganska länge och jag vet inte vad jag ska göra för att det ska ta slut.
Någon annan som känner samma?
Precis samma sak för mig.. Fixar såklart med mina djur som vanligt men ändå det där negativa hela tiden.
Så var det för mig förut. Jag trivdes inte alls i skolan och det värsta jag visste var när den började igen. Minns inte riktigt hur det gick till, men jag mår grymt mycket bättre nu!
Försök gör söndagarna till en dag då du gör mycket saker -roliga saker- så att du inte hinner tänka. Trötta ut dig ordentligt och sov. Är något gott på kvällen, och ät det bästa du vet eller gör något superkul på måndagar när du kommer hem från skolan.
Exakt samma här. Finns inget värre än att vakna upp på en Söndag. Hela jorden går under! Allt man måste göra, träning flytta (varanan vecka mamma pappa) och hinna leva lite också. Allt det där är för mycket på en söndag, för det tar för mycket tid och för mycket planering för att få ihop allt. Plus, när man har det lite dåligt kommer man på annat som är jättedåligt och då blir hela dagen jättedålig. Sen är det skola nästa dag… Det är kul när jag väl är i skolan med inte att tänka på att jag ska dit och allt man måste göra där.
Min ''deppsöndagssak'' började väl när vi bytte från att flytta mamma pappa Fredagar till Söndagar :/