Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2034 ggr
Braun
0

BUP?

Alltså, jag har himmla ångest. Fuckar ur för ingeting. Kan bli arg när min manna höjer rösten lite bara. Har aldrig i mitt liv gått till bup eller soc eller så. Men funderar på det nu för jag orkar verkligen inte med all press. hemifrån, skolan, familjen vännerna.. Okej, till frågan. Får BUP ge ut tabletter med min mammas " underskrift " typ anti stress?

JustMySelf
0

"Antistress" vet jag inte, men ångestdämpande om de anser att du verkligen behöver det.

jasminrex
0

Det finns läkare på BUP så ja, de kan skriva ut recept på ångestdämpande osv. Men din mamma måste då vara med och prata med läkaren, så det räcker inte bara med en underskrift. Men först så tar de självklart reda på om du verkligen behöver mediciner eller om du bara behöver prata med tex en kurator.

monstermash
0

Dock vill BUP inte skriva ut recept hur som helst, om du inte verkligen behöver det. Så var beredd på att du kanske får samtal hos BUP istället för recept på något. Jag fick aldrig några recept, då de inte ville medicinera. Fick samtalstider istället, och då ville jag ändå ta livet av mig.