Jobbig situation..
Jag är en tjej som går i gymnasiet och en av mina kompisar är kär i mig. Inget konstigt med det utom att min kompis också är en tjej. hon berättade detta för mig för över 2½ år sedan och jag vart minst sagt chockad, hade inte sett några tecken alls. Jag är ganska öppensinnad och så men tror inte jag vill vara tillsammans med en tjej, speciellt då inte någon som jag vart kompis med innan.
Nu till den jobbiga delen av det hela; detta har blivit nästan till en obehaglig situation. Hon blir arg så fort jag pratar med andra, är jag tillsammans med någon blir hon skitsur och gör allt hon kan för att det ska ta slut och det som kanske är det mest obehagliga är att hon utnyttjar mig när vi blir fulla. Jag vågar nästan inte dricka med henne längre eftersom hon dricker väldigt lite, väntar på att jag ska bli full och sedan sätter hon igång. Jag har sagt nej men det hjälper inte….
Hon sa för några månader sedan att hon inte är kär i mig längre men beteendet har fortsatt så jag vet inte vad jag ska tro… Nu tänker ni att det bara är att ignorera henne men så enkelt är det inte. Vi har nästan bara gemensamma vänner, tränar på samma aktiviteter och har bokat både utlandsresa och koncertbiljetter som redan är betalda och klara sedan länge.
Jag vet inte hur jag ska hantera detta, känner mig så utnyttjad… vad kan jag göra??
Puttar upp tråden lite. 
Du kan kanske försöka prata med henne? Få henne att förstå att du inte är intresserad? Jag tror iofs. att du säkert redan försökt… Du kan inte prata med dina föräldrar? Dom kan kanske prata med hennes föräldrar om saken. Hoppas det löser sig för dig vännen, det kan inte vara kul att känna sig utnyttjad av någon som står en nära.
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!