Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 4949 ggr
[luna2]
0

Behöver åsikter om djurförsök!!

Vi håller på med ett etik arbete på religionen i skolan och jag har valt att arbeta med djurförsök och nu skulle jag behöva era åsikter om vad ni tycker om djurförsök? Är det rätt eller fel? och varför isåfall?? Skriv också vad ni heter då man måste skriva det i uppgiften…

Fridaaaa
0

Det är helt galet fel. Hatar all djurförsök.
Varför testa saker på oskyldiga djur för våran egen vinning? Nej felfelfel:/
Frida heter jag

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cazzos
3

Namn: Caroline

+ med djurförsök:
Läkemedel

- med djurförsök:
Onödigt lidande (man kan få fram läkemedel på andra sätt)
Bortkastade pengar på djurförsöken
Onödigt med plats! (istället för ett laboratorium med djurförsök så kan man istället ha en byggnad för de som behöver det. Ålderdomshem, läkarmottagning etc)

Jag tänker inte ta med smink och sådant som ett + för att jag anser att smink inte är en livsviktig produkt.

[Sniff]
0

Jag tycker det är helt oacceptabelt. Varför utnyttja någon annan för det vi själva ska använda? Djuren har inte valt att bli försökspersoner, de får lida något förskräckligt av alla de tester som görs på dem. Vill vi veta hur ett ämne reagerar på oss ska det testas på frivilliga eller på något som inte lever, inte på någon som blir tvingad. Det hade inte blivit populärt om det var människor som stängdes in i burar och fick genomgå hemska tester, varför skulle det vara okej att göra så mot någon annan bara för att det är en annan art?

Signe heter jagGlad Vilket roligt projekt!

bambiiii
1

Hataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar Djurförsök, är totalt IMOOT djurförsök

Stackars djur som får lida pågrund av oss vf ska djuren blir försökta bara för att vi ska ha stora läppar(botox) vad har de gjort oss?

Heter Jana

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

vaanjja
0

Jag tycker att djurförsök ska läggas ner! Jag är ingen djurrättsaktivist eller så, men om jag ska säga min åsikt så är det vad jag tycker. Motivering? Det är hemskt att vi människor ska använda oskyldiga djur till försökspersoner för saker som VI uppfinner. Visst, läkemedel kanske kan vara osmart att testa på en människa men varför skulle ett djur vara mindre värt att leva än en människa? Hehe jaoTungan ute

oh-la
6

jag är för rent medicinska djurförsök tills bättre alternativ hittats. hade vi inte haft djurförsök hade hela min närmaste familj, inklusive jag själv, varit döda. jag hade dött i lunginflammation när jag var 4, min pappa hade dött i diabetes, och min mamma hade dött i cancer. väljer man helldre bort all den medicin vi har idag, all forskning för att kunna bota svåra sjukdomar? tänk på alla de personer som ni älskar som hade dött, är det värt det?

tyvärr ser man nästan bara den bild av djurförsök som aktivister visar. djur som får sitta med slangar inopererade i kroppen på sterila golv. i sverige gäller alltid för djurförsök att man måste bli godkänd i en kommité innan man får börja testa på djur, och det viktigaste av allt, lidandet hos djuret får aldrig vara större än syftet med studien.

man får heller inte tro att det sitter forskare och testar random ämnen på djur bara för atts e vad som händer. det är inte seriös forskning, och det är inte det det handlar om. ingen forskning börjar med djurfösök, den slutar med kliniska studier. en forskare sitter först i många år med sin teori på papper för att nå en slutsats. han kanske testar på celler och annan vävnad tills hans forskning måste testas på en levande organism.

istället för att bara se djuren som mist livet får man tänka på allt det som dessa djur lärt oss. all medicin idag är ett resultat av lyckade försök på djur. penicillinet, som räddar miljarder människor och djur varje år. bot mot cancer, cellgifter och strålning, bromsmediciner mot HIV, diabetesmediciner, metoder för att hitta personer med risker för hjärt och kärl-sjukdomar. varje gång ni tar era egna djur till veterinären grundar sig allt de vet om forskning på andra djur.

så frågan är egentligen, vill man tillbaks dit där man dog av en svår förkylning? där vi kommer mista halva sin familj i sjukdomar som idag går att bota? vill man heldre att ens mamma, pappa eller syskon dör utan att någon kan hjälpa dem än att se djurförsök pågå?

jag är inte för djurförsök till varje pris, men det finns fortfarande fruktansvärda sjukdomar där ute som vi kanske förhoppningsvis kan få bukt med. det finns kanske lösningar på probem som gör personer med obotliga sukdomars vardag lite bättre.

tills det finns ett bättre sätt att forska på än på djur vill jag hellre att  man gör det än att någon jag älskar dör.

OttoIsTheShit
0

#6 hann före. du tog orden ur munnen på mig.

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3