Favoritbok
Vad är era favoritböcker? :D Kan ni rekomendera några bra? :P
har bara en sak att säga, Syskonkärlek. Så otroligt fin bok som satt djupa spår i mig!
Leslie Pearse bok Mary är en jag rekomenderar varmt :) vet inte hur många gånger jag läst den och den är lika bra varje gång, det bästa med den är att Mary har funnits på riktigt :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
twilightsagan ofc :D
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
- 14 år till salu
- House of Night
Har inte läst mer än 3 böcker från House of Night-serien, och det var förra året typ. Så nu känner jag att jag måste skumläsa genom de 3 böckerna jag läst för att komma ihåg vad som har hänt xD
#1 Vad heter författaren? Har sökt efter boken men det finns massa olika av olika författare :/
#2 Jag ska kolla på den nästa gång jag åker till biblioteket! :D
#3 Haha, de är ju underbart bra, har läst alla ett par gånger nu ;)
#4 Jag ska låna 14 år till salu, den låter intressant :P
#5 Katarina von bredow!
Vindsträdgården, plus fortsättningarna :)
#5 Jag lovar dig bror, den är feeett bra!
#4 jag läser haouse of night och älskar de böckerna! har nästan läst ut den sjunde boken nu! :3
Kalla Kårar serien! Och Dan Höjer's spöhistorie serie <3 Så sjukt underbara böcker tycker jag, speciellt Kalla Kårar!
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Spejarens lärling serien är den bästa som finns. =D Helt klart värd att läsa. Författaren är John Flanagan
Hungerspelen är också skit bra. Författare: Susanne Collins
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
åh, jag har ju så många favorit böcker!!
Dels så är House of night böckerna som några har nämnt här i tråden otroligt bra! och även Hungerspelen är sjuuukt bra, är inne på sista boken nu! (Hungerspelen kommer ju även ut på bio snart) och självklart Twilight böckerna!
Vampire Academy är också en bok serie jag kan rekommendera, har dock endast bara läst två böcker i serien än så länge men de är också riktigt spännande. Även Herrelös som är skriven av Rachel Vincent är jättebra!
åh det finns så många böcker jag tycker är bra.. haha men jag kanske inte ska skriva upp alla
som det kanske märks så är jag mest intresserad utav böcker som handlar om "övernaturliga-saker"!
#12 Har hört att premiären ska vara den 23:e Mars, men vet inte hvis det är Sverige eller världspreimär. Filmen blir helt klart ett måste att se. =D
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
#13 Ja, den måste man verkligen se!!
http://hungergamessweden.se/ - är en bra hemsida om hungerspelen, där de upptaderar om nyheter och sånt! 
#14 Haha vad skoj. xP Nu ska jag nörda sidan. ^^
(Peeta var ju skit ful, Katniss var mycket snyggare. xP)
har en till bok som jag älskar! beutiful dead (vet inte om ngn srivit den här) fyra böcker, är på den första. jättebra!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Just det!
Rain finns det en bok som heter. Kommer dock inte ihåg författarens namn nu >.< Barry Eisler? -google is your best friend- Yup, verkar vara den.
Huh, verkar vara en bokserie. Får kolla om skolan har resterande delar efter lovet då. Film verkar den ha blivit också.
Okej så bokserien Rain av Barry Eisler kan jag rekomendera, även om jag bara läst första (?) boken.
På svenska heter tydligen den första boken inte Rain heller. .__.' Men gud va omständigt det ska vara. På omslaget står det i alla fall Rain med stora bokstäver.. .__.'
Böckerna på svenska (engelska titeln inom parentes, info tagen från hans officiella hemsida);
SAMURAJ I SKUGGORNA (RAIN FALL)
ENSAM HÄMNARE (HARD RAIN)
ÅTERKOMSTEN (RAIN STORM)
INGEN UTVÄG (KILLING RAIN)
Det är då Samuraj i Skuggorna jag läst. Otroligt bra och spännande bok faktiskt. Sen utspelar den sig i Japan också, och jag som är Japan-nörd gillade ju det, samt förstod de flesta av de japanska ord och fraser som nämndes i boken (oroa dig inte, orden/fraserna översätts direkt efter).
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
#9 Älskar också de böckerna jag läst än sålänge 
Tycker dock att Zoey får för mycket luft redan i andra boken. Hon verkar leka så mycket bättre än alla andra för att hon är den nya tjejen som är sådär jättespeciell XD
Men trots det så är böckerna hur bra som helst ändå 
en ö i havet är jätte bra av annika thor
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
House of night serien är väldigt bra! 
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
#18 Japp hon är som många tjejer drömmer om att vara, populär, alla killar kollar på, bäst på nästan allt xD
Håller på i engelskan nu och läser "the outsiders", riiiiktigt bra bok! :) Kan verkligen rekommendera den :) Snart läst ut den och den är helt grym! :)
Ska snart läsa "Blod eld död" som är en bok om metal (musiken), blir nog lättare att förklara vad den handlar om efter läst den ;)
heartland serien älskar jag!
_Kram Evelina
_
Alla böcker av Katarina von bredow är grymma!
Medarbetare på Skolios Ifokus.
#24 håller med! Men jag verkligen älskar Döden i dina ögon, den är awesome :p
Vampire Academy - Kan starkt rekomendera! Superbra bok, och i dom sista böckerna blir man tårögd i vissa sidor, författaren är jättebra! :')
Beautiful dead - En jättebra serie om en tjej som förlorar sin pojkvän. Känner medlidande till Darina, tjejen det handlar om!
Night world - Samma författare som till vampire diaries
Pretty little liars - Ärligt talat har jag inte läst den här, men följer den som tv-serie. Den finns som bok, och snart ska jag köpa alla och ba börja sträckläsa
Världens bästa serie!
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
# 26 Jag håller på och läser första pll boken på engelska! :) dom är bra men jag tycker serien är något extra:D
Medarbetare på Skolios Ifokus.
Så värt! Aron <3
Jag har alltid underskattat mina favoritböcker som de blivit.
Jorden runt på 80 dagar- man måste läsa en bit innan man förstår hur bra den är, i början känns den bara skit men det är värt det.
Den hemlighetsfulla ön- mycket lärdomar och man får en otrolig bild i huvet= jättesvårt att sluta läsa XD
De tre musketörerna- en väldigt underskattad men dock så fantastisk bok.
Greven av Monttecristo- otroligt fin och man blir så glad då lille stackarn klarar att fly från oturen till slut.
Skattkammarön- väldigt spännande och oväntad, borde verkligen läsas
Eragon serien är skit bra! :D
Katarina von bredows böcker är riktigt bra, boken hungerspelen var otroligt bra. Twilight böckerna med såklart!
Skönlitteratur läser jag bara på sommaren annars blir det fototidningar/böcker. Men kan rekomendera det mesta av katarina von bredow och Meg Cabot. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag kan också rekommendera en bokserie som är skriven av Michael Grant som heter "Gone". Första boken på svenska heter Övergivna 
Jag älskar Linas kvällsbok 2, den är huur bra som helst. Men nog bara för att jag känner igen mig så mycket i den..haha ! :) Bättre än 1an iaf.
Älskar boken Fångad, kommer ej ihåg författare.
Hungerspelen har jag tänkt låna, nästa gång jag går till bibblan.
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Minna favo böker är:
Vargbröder hela serien då! Denna tycker jag att alla bör läsa! Jag har gråtit åt den, logit som en idiot, varit rädd, ja alla känslor!
Nu läser jag Hans majestäts drake. Denna håller jag på med fast har tagit ett uppehåll för det vart så jobbigt med dyslexin oc vi läste i skolan och allt! Men början på denna bok, om man ska läsa den, är litte rörig så sluta inte på en gång då! Läs en bit för den blir riktigt bra! =)
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Morgan Alling med Kriget är slut.
Grymt bra om man gillar ''själv biografi'' :)
KöttbulleKorv
Döden i dina ögon, finns i tre delar och The Hunger Games , finns också i tre delar. :) tycker båda serierna är väldigt bra. Känns som att jag var den första som läsate hunger games böckerna innan filmen kom ut. ;/
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!