Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1501 ggr
Frida B
0

Har någon vart med om detta? troligen inte...

nu orkar jag snart inte med någonting längre… måste få skriva av mig… kommer bli långt men ni läser om ni orkar…

det började med att jag har två kompisar (vi kallar dom elvira och judit…) som jag är väldigt nära vän med. Men i 8:an började vi få problem… judit bestämde sig nämligen att hon inte ville ha någonting med mig och elvira att göra, så hon bara stack. och jag är typ överkänslig mot exakt allt (vet inte varför skitjobbigt) så jag tog det inte så bra. sen "tog hon tillbaka" oss och vi var vänner (fråga inte hur det gick till). så gjorde hon 2-3 gånger…

När vi sen började 9:an trodde alla att nu har alla mognat och det kommer inte att vara sånna bråk längre… eller hur… nästan med en gång börrjade dom få för sig att hata varann (elvira och judit) och jag var med båda. jag var nöjd och dom lät varann vara.

men helt plötsligt en kväll fick jag ett samtal från judit att hon inte ville va vän med mig. jag frågade varför och svaret jag fick var: jo eftersom jag hatar elvira och du är med henne så vill itne jag va med dig för du gör så att jag blir påmind av henne. hopp tänkte jag, vad tänker hon med? hur kan detta drabba mig då? det är väl dom två som ska göra upp det, inte jag… jag har inget med det att göra!

sen insåg ju hon att hon var helt dum i huvudet och typ sa "förlåt om jag vart jobbig"… hehe jobbig var inte rätt ord eftersom jag mått rätt dåligt över det!

nu ikväll fick jag ett samtal av elvira om att hon inte ville vara kompis med mig… varför  frågar jag såklart och svaret jag fick var: du är med judit som snackar skit om mig till dig och ger mig blickar. det "roliga" är att tydligen har båda två snackat skit om både varann och om mig! var kommer jag in i bilden!? först snackar båda skit om mig och sen vill inte va med mig för att jag gjort… ingenting! vart en bra kompis som stått där emellan dom och tatt all skit åt dom! jag som trodde att dom två sista veckorna i 9:an kunde bli hyfsat bra iaf, men oj så fel jag hade… vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, har alltid vart den som står i mitten och tar all skit men för vad? orkar inte mer nu…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pelzi
0

jag tycker att du ska säga til dom hur du känner så kanske dom skärper sig :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Frida B
0

det är det jag gjort alla dessa gånger, funkar inte…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sabotage
0

Herregud va taskigt.

Jo, det där har jag också varit med om. Det är riktigt jobbigt, men dom är noga inga såvida bra vänner om dom riskerar vänskapen med dig för att dom hatar varandra så himla mycket. Riktigt löjligt att du ens måste ta ens av doms parti.

Du borde gå till BOTTEN med varför bråket började, varför dom började tjura på varandra och varför dom väljer bort dig för att dom hatar varandra?

Styrkekramis.

I dont care what your friends say about me, cuz they dont know me.

Frida B
0

#3 nej jag har precis insett att dom är falska, just med det där om skitsnack… det är knappt någon ide att gå till botten med det, dom kommer bara säga olika saker och egentligen så vet jag varför, dom är svartsjuka på varann, och låter det gå ut över mig…

tack

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sabotage
0

Åh, vad glad jag blir när du säger att du vet att dom är ett par falska flickor nu :)

Hoppas du har andra du kan vara med och så?

Frida B
0

#5 ja det var på tiden att jag upptäckte det… jag har några, men problemet är att det är två "gäng" i klassen, och dom är med i varsit. om en hatar en hatar alla den…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sabotage
0

Trams.

Varför ska dom hålla på och vara i massor av parter hela tiden? Kan man inte bara vara glad och försöka vara med alla, man kan inte älska alla men man kan iallafall respektera varandra. Så det slipper bli en massa onödiga tjafs.

Frida B
0

#7 tycker detsamma, men nej tydligen ska det vara så svårt som möjligt…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sabotage
0

Tror dom är små attention whores, som vill bråka för att antagligen få uppmärksamhet.

En sak jag aldrig förstått är varör man vill göra en människa som man varit så jävla god vän med förut ledsen och sårad.. Då är man riktigt iskall.

Visstja, jag har bråkat med mina närmsta vänner, men närmsta vänner jag inte har kvar längre men aldrig någonting jag velat, och aldrig sagt någonting jag inte menat, eller jo visst fan har jag det, men alltid bett om ursäkt..

'' If you dont mean what you say, the shut the fuck up. ''

wixie
2

Men usch vad taskigt! Blev själv arg när jag läste detta! Hoppas du kan vara med några andra dom sista veckorna!

Sabotage
0

Man blir otroligt arg när man ser att någon inte kan samsas om en bästavän dom har ihop.