x-work!
hej hej nu ska vi ha x-work i skolan och alla som inte vet vad det är så är det ett engelska jobb som man ska skriva om någonting minst 8 sidor och jag har getter och hundraser + allt man kan göra med hundar och då är det så att jag måste hitta mycket fakta och då undrar jag om ni kanske vet något om getter eller hundraser, tpy om ni vet om en speciell hundras så kan ju ni skriva först hund och sen fakta? :) hund Fransk bulldog……. (fakta) så blir det lättare att se vad ni skriver om! och lika med getterna.
:) tack för hjälpen skriv så mycket ni kan!! :p och sen när den är klar om många många veckor så kan jag sätta in den här så kan ni se vad jag har skrivigt!!!! men tack för hjälpen!!!!!!!!!!!
Blev lite fel i den andra jag gjorde nyss….
Det kan hjälpa om du vet ungefär vad du vill veta om vilken hundras. Det finns ju så oändligt många där ute! Gätter kan jag säker skrapa ihop lite fakta om med, men som sagt, vad vet du redan och vad vill du ha reda på? :)
ja jag vet men jag vill ha alla jag kan komma åt :p
#3 Så du ska skriva om drygt 200 hundraser? :)
ja :p ska ju gö mitt bästa :p behöver ju inte skriva 100 rader för en rad bara de viktigaste! eller så tar jag ut en hunbok! :p men jag vill ha annulunda hundraser som mer om varg hybrider och många mer! :p
Varför ska vi skriva ditt arbete? o.O
Det undrar jag också.. det är ett skolarbete som du borde arbeta med själv, inte be andra att göra det åt dig. Ta lite tid själv och sök på internet eller bibliotek ist. (:
nej ni gör inte mitt jobb??????? jag vill bara att ni ska skriva fakta om udda hundraser! för jag gör ju om texten!!!!!!!!!!!
Leta fakta själv ist. Inte för att vara petig eller otrevlig men det vore bra om du lär dig använda punkter. I den första texten finns det typ inga punkter, och då är det lite svårt att läsa det (:
skit de samma då!!!
hela grejen med arbetet är ju att du ska hitta fakta, inte vi ;) sen om du verkligen inte hittar fakta kan du ju fråga här om någon fråga
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
skit it bara !!!!! skolan är för j'vligt
#12 aa jag vet, men jag skulle vara väldigt glad om jag skrev om getter och hundar :D ist för typ amerikas historia…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ger tips om boxer och griffon i hundraser.
Och getterna vet jag inte riktigt rasen på men 2 raser är, en av den klättrar i träd och en annan ramlar ihop när man srämmer den!
Om jag kommer på rasen på getterna skriver jag det!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
#14 Haha finns inget getras som ramlar ihop när man skrämmer den? :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 http://www.youtube.com/watch?v=TZzzXutPfks
Dom är grymma!
#16 Det är nog ingen som finns i Sverige, då vi läste om getter på gymnasiet:P
#16 coolt!!
Svär inte, tack. Att fråga här på iFokus är ju ett sätt att hitta fakta. Hon ber ingen att sitta och söka utan hon ville veta om någon visste lite fakta om någon ovanlig ras. Frågar man inte lär man sig inte.
Testa att söka på t.ex. Hundar eller blandrashundar iFokus. Där finns antagligen personer med hund vana så dom kan säkert berätta om de har någon ovanlig ras eller liknande. 
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
okey :)
Jag röstar på basenji, hunden som inte kan skälla.
Ang. getterna som svimmar, dom har en genetisk medfödd sjukdom kallad myotonia congenita. När dom blir skrämda eller överraskade så spänns alla deras muskler (av naturlig reaktion) men dom kan senare inte slappna av utan spänner alla muskler i ca 10 sek. Vilket är rätt hemskt egentligen…
#21 jo det är rätt så hämskt men häftigt ändå!
#22 Ja absolut, kul att kolla på! :D
Jag har en Finsk lapphund. De har en ganska intressant historia och det är väl först nu som rasen börjar bli lite större/mer populär.
När jag köpte min hund för 11 år sedan fanns det inte många uppfödare av rasen, och den var relativt liten jämfört med andr raser, och många uppfödare "hämtade hem" rasen från samerna, som använder dessa hundar till vakt och vallning.
aa finsk lapphund.. fast min (nästan) granne har 3 sånna :P
men då är det ju perfekt! gå och fråga din granne om hundarna, så får du ju lite mer personlig information
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
aa :)
#28 Finsk spets finns ju med :)
Får inte upp bilden tyvärr så kan ej se den bra.
#28 det där är nog en finsk lapphund :) ser ut som det iaf… har du en bättre bild framifrån? hur stora är dom?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Skulle också vilja påstå att hunden i #28 är en lappe :)