Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1929 ggr
Lavèn
1

Må dåligt över att vara med vän?

Hej!

Jag har en kompis… Vi kallar henne Linn. (inte hennes äkta namn)

Jo, jag och linn var en hal del förut! Men jag gillar lixom inte att vara med samma hela tiden person (efter skolan)och så vill jag inte såra min vänner och säga nej jag vill inte häller.

Linn blir om man har varit några gånger då är man ''bästisar''. Och hon ringer hela tiden! Ska nästan hålla koll vart man är!?! En morgon när jag låg och sov så ringde hon på min mobil 10 gånger sedan på hemtelefonen, mobilen och fortsätte så! Jag orkade inte svara men till slut ropa mamma: OM DET ÄR LINN SÅ SVARA DU NUU!

Jag svarade motvilligi och hon unrda om vi sklulle va? (jag vra jätetrött på henne! ) Så jag svara: nej ''ursäkt''!

Ofta var det att jag måste städa rummet! (den var sann)

Nu har hon förstått att jag ''aldrig'' hinner. Men varje gång jag är med någon annan. så får jag ett sms. Du hinner vara med *namn* men inte med mig!

Nu gör jag inte detta för att vara elak utan när jag är med henne så mår jag dåligt! Jag blir deppad!

Men nu vill jag inte vara ovänn med henne häller men jag kan ju inte sägar: JAg vill inte vara me dig för då mår jag dåligt!

Hon frågar typ aldrig längre mer än om jag ska med ut och rida= Jag kollar på när hon rider då minna hästar går inte med andra hästar!

Vi pratar knapt i skolan…

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Anonym
1

Är det inte bättre att bara vara ärlig istället för att komma med ursäkter?

Om du gillar att variera din umgäneskrets, säg det.

Sabotage
0

Om du mår dåligt av att vara med henne är det väl uppenbart att ni inte hör ihop?..

I dont care what your friends say about me, cuz they dont know me.

Lavèn
0

#1 Men vad ska jag säga?  om jag skulle säga sanningen skulle et ju låta så här: r: Jag vill inte vara me dig för då mår jag dåligt av dig…

#2 Jo, vi hör inte ihop! Men jag är denna dära som kan va med alla, ibland har jag struntat i fall jag vill eller inte utan bara för att vännerna vill.

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

LillaBenice
1

Jag vet precis hur du känner.. hade de likadant. dock sa jag inte nej..utan var med de personen oh tyvärr så bästamde jag mig för att de ända jag kunde göra var att faktiskt säga uppvnskapen, detta blev tyvärr fel då personen såg de på iFokus.. vilket inte var meningen. hade tänkt be om lite hjälp oh sen såg hon de då jag hade glömt trycka i skicka anonymt.

Så mitt råd r. priotera dig själv. du själv ska må bra först oh främst. ibland måste man vara lite ego.

Sabotage
0

#4 Fyfan vad jag håller med dig!

Ibland måste man priotera och tänka på sig själv och hur man mår. Hur godhjärtad man än är kan man inte alltid gå runt och sätta andras behov framför sina egna så snälla du, gör vad som är bäst för dig. Och bara dig.

I dont care what your friends say about me, cuz they dont know me.