Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 5750 ggr
fotogymnast
0

Fin hy!?

Hej! :)

Nu är det så att jag behöver lite tips när det gäller att få fin hy, i ansiktet då. Jag har inte supersupermega mycket finnar men jag skulle gärna ha mindre ;)

Jag är nu beredd på att verkligen börja sköta om min hy, men hur ska man egentligen göra? Jag har provat lite olika saker, bl.a. rengöring, sen ansiktsvatten och sen fuktkräm, och så har jag provat rengöring, ansiktsskrubb och fuktkräm. Har ansiktsmask lite då och då, men absolut inte regelbundet.

Borde man använda produkter av samma märke? Haar ni nåt tips på nåt bra märke?

tack för svar! :))

[mossquinnan]
0

Hej min dotter har äntligen börjar fÅ bukt med sin hy..hon har iofs svår acne pga hormonella störningar med kraftig pms! Efter många tester av olika produkter så verkar faktist exuviance vara riktigt bra..deras ansikts behandlingar har vart suveräna.. Tom bättre än Decleor:) hon äter även tetralycal mot acne! Lycka till

Anfa
0

Har testat proactiv, fick det i julklapp och det blev betydligt bättre men inte helt borta, tyvärr så är det ju dyrt men absolut värt ett försök! Nu börjar det ta slut men använder det jag har kvar, bl a den första rengöringstvålen. För någon dag sedan så fick jag också utskrivet en kräm som jag börjat använda nu, och den tycker jag fungerar riktigt bra!

fotogymnast
0

Tack för tipsen! Ska nog prova båda ;))

Wickis
0

Hur ofta byter du lakan och sånnt? Jag vet iaf att sen jag började byta lakanen ofta (och även handukar, ha gärna en för ansikte, en för händer osv..) så har det minskat :D

Andvänder du mycket smink? Om du vill ha bort finnar över en natt så kan du stryka på lite honung, dränk inte för då fungerar det inte, bara ett tunnt lager. Sätt även upp håret eftersom jag vaknade mitt i natten en gång och hade honung i luggen…. :S

fotogymnast
0

#4 Jadu, det där med lakan är det mamma och pappa som fixar.. hehehe.. vet inte hur ofta de brukar göra det, hur ofta gör du nu?

Nja, det beror väl på vad man menar med mycket. jag använder mascara och sen foundation/puder och concealer. Jag anser inte att det är mycket iaf.. ;))

Haha, ja kanske borde prova med honung.. Känns väl inte så jättetrevligt, speciellt då jag hatar honung men jaa.. :P

#1 Min kompis mamma jobbar på exuviance och hon säger också att dom produkterna är jättebra, problemet är bara att det är sjukt dyrt… "//

Wickis
0

#5 Kanske en gång i veckan men det är ju egentligen örngotten som är viktigast. :)

Vad har du för sminkborttagning? :)

fotogymnast
0

#6 Rengöringslotion, oftast ACO, ibland Nivea :)

Benne
1

Nu kommer jag komma här med lite konstiga tips, själv tycker jag det är slöseri med pengar på produkter och så, särskilt med tanke på priserna, dock förstår jag att det finns folk som vill köpa det och det är helt okej för mig :) Men jag brukar få finnar om jag äter mycket godsaker t.ex dellibollar och då brukar jag vänta tills finnen/finnarna har blivit färdiga och är vita längst ut (tar kanske 2 dagar för mig från att man börjar se att det är lite rött) sen så tar jag en vass kniv och skär bort yttersta huden och det vita på finnen och smörjer på med lite stark tanskräm, 2 dar senare är de helt bortblåsta. Så för mig från att jag själv om jag tittar noga kan se dem så är de borta efter 4 dar! Kanske lite "bonnlurkstil" att få bort de med men det duger för mig och det går snabbt :)

fotogymnast
0

#8 Usch det låter jätteläskigt ju "/ Kan man inte bara klämma dom då lika gärna?? ;))

Braun
0

Niveas prudukter är skit awesome.

Wickis
1

Det kan vara lite smink som du inte riktgt tvättat bort, testa att tvätta två gånger alltså tvätta som vanligt och en gång till :)

Föresten, jag andvänder också nivea. :)

Benne
0

#9 Nä jag tycker en enkel klämmning ger mycket mindre effekt osså får man ju inte bort allt då heller. Ja det kan kännas lite läskigt första gången men bara man är försiktig går det bra, om man vill att det ska kännas tryggare kan man ta en vanlig matkniv men jag tycker de vassa sliter mycket mindre och då slipper man att det blir rött runt efter :)

Cazzos
0

Jag använder Proactiv Solution, funkar faktiskt bra, men det tar ett tag innan man ser resultat.

Mina flaskor börjar ta slut nu så jag ska testa på ACO FACE young sen, om jag kan hitta produkternaTungan ute

theraphosa
0

Jag säger bara Basiron AC 10%. Du kommer få mycke bättre hy efter 5-7 dygn, helt otrolig kräm. Jag har andvänt den i ett år snart (fast den 5% då jag har ganska normal hy) och om jag andvänder den så försvinner finnarna och porerna men man kan bli lite torr och då får man pausa någon dag och återfuckta med en ansickts kräm utan olja så blir de toppen! Och man smörjer bara med basiron där man har finnar och porer.

Och försök inte sndvända brunkräm, kör helder på puder och konsiler under ögonen om du har mörka ringar. Och varge kväll så tvätter du av smink med ansicktstvätt (vilket merke du vill) och sen smörjer in med basiron. På morgonen räcker de med att torka med en blöt handduk och sen smörja in igen, låta de torka och sen sminka dig. Dom dagar du känner dig torr och måste återfuckta så tvättar du av med ansickstvätt och smörjer in med kräm.

Tässta den den är toppen! kosstar bara 100kr =)

[Northbridge]
0

Jag körde på "Clerasil" i ca 1 år, funkar utmärkt för mig. Då ska det vara Clerasil - tre saker i ett enda paket. Går att köpa på Konsum och andra matvarubutiker. Billig, men den enda som funkat på mig :} Helt finnfri!

Sabotage
0

Visibly clear. Orkar inte gå och kolla om det stavades så hahah..

I dont care what your friends say about me, cuz they dont know me.

Wickis
0

Är det Neutrogena (stavas det så…?)? Glad

Sabotage
0

yeah :)

[Northbridge]
0

Kan även tillägga att jag kör på Clerasil täckstift också, som torkar ut finnarna. Passar till alla hudtoner!

Sabotage
0

#19: Neutrogena har också en '' sprit '' som torkar ut finnarna OCH pormaskar.. Men åh, måste nog testa där där täckstiftet för en av mina vänner har ett sådant och rekomenderar det :)

[Northbridge]
0

#20: Clerasil tvålen torkar också ut finnarna, men tycker att täckstiftet är ännu bättre eftersom att det inte täpper till de så mycket heller. :} Utan det kan jag inte leva..