Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1429 ggr
Anonym
0

Kärleken är jobbig...

Vad gör man?
Jag har, sen 3 månader tillbaka, vart 'tillsammans' med en kille. Vi har enbart pratat i telefon, på datorn och via sms. Vet att det är just HAN jag pratar med, och ingen annan. Sökt upp hans information och allt stämmer osv.
Hur som helst, vi har tänkt träffas (offentligt såklart!) för att se om det skulle funka med vårat förhållande. Funkar det, ska jag antagligen flytta till samma stad som han nästa år eftersom att börja gymnasiet där då.

Nu över till problemet. Han är något år äldre än mig, vilket inte är något problem för varken mig eller han. Vad andra säger, det skiter jag i! Jag är totalt beroende av honom och han av mig. Gjorde slut med honom för ca 2 månader sen, men vi blev snart tillsammans igen efter att det faktiskt inte funkade att det var slut mellan oss.
På senare tid har han verkat upptagen. Vi smsar osv dagligen, men sen kan han bli tyst och då kan han automatiskt ligga o sova utan att ha sagt någonting till mig..

Kanske är det en vana av att vi i början alltid sa vad vi gjorde, ja, eller nästan i alla fall..? Jag tror inte att han har någon annan, skulle inte ens egentligen komma på den tanken. "Den man minst anar" finns det ju ett ordspråk som heter, men ja… Ska faktiskt ta mig i kragen och vara ärlig någon dag..

Är det någon som känner igen sig?