Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 1951 ggr
[hamster-expert]
0

hur bli av med finnar?

hej, tvättar ansiktet varje dag med akne medel, men har ändå mer finnar än någonsin just nu. alla kommer på min ena kind, vet inte varför de kommer just där.

jag skulle vilja ha slut på det, så undrar vad jag ska göra eftersom dem kommer fast jag tvättar anisktet med aknemedel.

har funderat på att börja med antibiotika mot akne, men då måste man ta det två gånger per dag och så får man inte dricka elller äta något med mjölk i en viss tid efteråt. tycker det känns jobbigt, jag kan liksom inte vara utan sånt med mjölk i.

sen så har jag också hört det här om baceron, det är väl typ något man lägger på ansiktet som fräter bort huden? men hjälper verkligen det? om det kommer ny hud sedan kan de väl komma nya finnar på den huden sen?

och om man tar baceron så huden fräts bort, kommer inte det se hemskt ut under några veckor då?

Onslow
0

Har samma problem, fast får flest på hakan. :(
Har använt basiron ett par veckor, för mig funkar det inte alls. Gör det nästan värre.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[hamster-expert]
0

men fräter det bort huden eller är det bara jag som fått för mig det? :S

läste på deras hemsida, och där stod det inget om det..

Onslow
0

#2 Nej, det tror jag inte. Står inte så på min förpackning iaf…

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Loveofmylife
0

Jag har hört att de ska hjälpa att byta sänglakan nästan jämt, de bästa är faktiskt att sova på en ren handduk varje natt.

Cazzos
0

Basiron funkar ibland för mig. De största finnarna försvinner vid vissa tillfällen men vid andra tillfällen så blir det irriterat, rött och börjar klia.

Använder Proactiv (dock börjar flaskorna ta slut) och det är det enda som funkat på mig.
Om jag undviker choklad, godis och fet mat så får jag inga finnar men med Proactiv så försvinner "hormonfinnarna".

JustMySelf
0

Basirvon fungerar helt okej för mig.

Om du bara har på ena kinden skulle jag gissa på att det är den sidan du sover på, och isåfall kan du börja byta örngott mycket oftare än förut. Undvik smink så ofta du kan, och använd rengöring och fuktkräm för fet hud.