Smalare!??
hej, jag är 158 cm och 13… men är ganska så smal men vill bli smalare för att jag har typ fett ''knölar''… jag vill bli mer plattare när man står upp.. jag vet ju att när man sitter så blir ju magen kurvig men när man står upp såvill jag att magen ska vara rakare utan såmycket fett på! och jag vill gärna ha de till sommarlovet börjar(15/6) och under sommarlovet..
(jag äter… men inte ibland…
)
men då vill jag veta hur jag ska få bort fettet?
tack för hjälpen (om jag får någon 
:D
Strunta i det, gilla dig som du är! :) annars situps..
gillar inte min kropp…
#2 Sånt gillar vi :)
#0 Med tanke på att du bara är 13 år så tror jag inte att det är så himlans bra för dig att redan "banta".
Jag är 1 och när jag var 13 så hade jag ordentiliga komplex över min kropp. onödigt nog. Jag sa hela tiden att jag är så tjock osv, men dem blev bara sura på mig då och sa att jag har en kropp som alla önskar sig ^^, Jag blev ju såklart glad och började acceptera min kropp som den är :)
Jag är 175 lång och väger 49 kilo för tillfället :)
Så du behöver nog inte oroa dig för din kropp :)
Bacon, svaret är bacon.
Och du vet väl att du ser större ut om du inte äter?
Kroppen tar allt fett och för något med det så du ser betydligt större ut.
Bacon, svaret är bacon.
#5 ja de vet jag men jag har redan hört de och haft de att jag inte har ätit så mycket och fick prata med skolsyster för att en lärare skicka dit mig.. och sen dess har jag tvingat mig att äta i skolan för att slippa prata med skolsyster så att hon inte berättar för mamma….
Om du tuggar maten långsamt och dricker mycket vatten så får du i dej mindre luft vilket gör att man känner sig smalare. Däremot om du tuggar mycket tuggummi så sväljer du mycket luft så kan man känna sig 'uppblåst' om du förstår vad jag menar 
Ytterst få som har helt platt mage, alla nästan har lite put på magen. Och du är så pass ung, så du ska inte träna styrketräning osv.
Träna någon sport du tycker är roligt (finns någon för alla) och är rätt och regelbundet!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ät nyttigt, skippa godis och kakor och börja i någon sport du tycker om.
Jag går i badminton och springer ca 3 ggr i veckan, det är ingen mirakelkur men man mår så mycket bättre! Och du är 13, du behöver inte bry dig utan du ska träna för att det är kul, inte för att gå ner i vikt! :)

för det första är det svårt när man är 13, eftersom kroppen inte vuxit färdigt än. väldigt många har kvar lite barnhull som är jätteviktigt eftersom du är mitt i livets mest omtumlande tillväxtfas. börjar du mixra med bantning och vikt är risken stor att du får problem, och det vill du inte ha!
måste också sticka hål på myten om att man, om man inte äter, börjar lagra fett. det är helt helt fel. fett är energi, och kroppen behöver varje dag ett visst antal kilokalorier för att funka. en vuxen kvinna behöver mellan 1800 och 2000 kcal för att må bra. ligger man under det börjar kroppen ta av reserverna, enkel mattematik. behöver du 1800 kcal och äter 1300 kan du inte lagra något fett eftersom du måste använda all energi, man kan inte lagra något som inte finns.
om man ligger aldeles för lågt och gör det länge kommer dock kroppen försätta sig i svältläge. det innebär inte att man samlar på sig fett, utan man blir trött och orkeslös, man klarar inte av arbete, kroppen börjar bryta ner muskler för att frigöra energi. tillslut komemr kroppen börja salma på sig vätska i buken, något man kan se hos svältoffer i afrika. barn ser man ibland på tv med uppsvällda magar och i övrigt bara skinn och ben.
att "banta" när man är 13 är dock inte bra! din kropp håller på och utvecklas för fullt och behöver energi. om du bantar har inte kroppen tillräckligt med energi för att växa och utvecklas, och risken är att du får problem. låt kroppen vara tillsvidare och sköta sig själv. det är antagligen bara du själv som tycker att du har bullig mage. tänk också på att att magmuskler ser olika ut på alla. mina magmuskler är större nertill än upptill och därför får jag en liten bulle av det. och musklerna vill du ju inte bli av med. tnk också på att du är tjej och behöver lite mer underhudsfett.
okey… fast jag är inte hungrig när det är frukost… på sklodan.. så frukost blir ett äpple kl 9-10 sen när de e mat så är jag inte hungrig tills kloxkan är 3-5…. 
Du har ju redan gjort en sån här & alla sa åt dig att du inte ska banta som 13-åring, så varför då göra en ny tråd om samma sak..?
Tonåringar ska gå upp i vikt & ha lite extra fett, för att kunna utvecklas. Det är så jävla normalt. Så jag tycker bara du ska sluta se allt negativt med din kropp, & njuta av sommarlovet riktigt noga! Ingen förutom DU tänker på hur du ser ut överhuvutaget. Alla kommer tycka att du ser helt fantastisk ut, det är bara du själv som inte ser dig som fin.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
aa jag vet men jag gillar inte att väga mäst av alla i klassen.. :(
#13 Siffran på vågen visar inte vem du är som person. Dom i klassen bryr sig inte om du väger 39 eller om du väger 109. Dom tycker om dig för den DU ÄR, inte för det vågen visar.
mm men jag vill ju inte säga hur mycket jag väger… till dom….
#15 Det behöver du ju heller inte?
nä men jag vill görna säga de och vara stolt
men jag känner mig inte stolt..
#17 Vikten är inte det viktiga. Man måste kolla hur lång man är och kroppsform, inte vikt! Och det är inte viktigt att väga lite och vara jättesmal.
VÅGA VARA DIG SJÄLV! Det är viktigast av allt, itne lyssna på alla andra
…
#19 ?
#20 + #18 vikten är viktig för mig…!!!!
Jag måste bara säga att VI kan nog inte gör mer än att säga vad VI tycker. Jag är 175 lång, väger 49 kilo (om inte 50) men jag har kollat hos skolsyster och hon äger att jag ska väga ca 62 kilo -.-
Men hade jag vägt 62 så skulle jag inte var smal måste jag säga.
Men vikten är bara en siffra. Om dina vänner inte tycker om dig för att du är stor, så ska du inte vara med dem.. Då är dem bara falska. Vänner är med varandra för att dem gillar personligheten hos personen (oftast), om dem dömer dig efter din kroppsform så ska du lägga en FET diss på dem.
Bacon, svaret är bacon.
okay… :S
tänk så här: så länge du mår BRA, så är vikten inget att bry sig om! fråga dina kompisar eller familj om sanningen och så kommer dom säga det, och lita på dom då! dom kommer säga (och det är jag nästan 100 på) att dom inte bryr sig om vikten, utan om hur DU är som person! tro mig…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#21 Man ska inte vara så ytlig hela tiden, det mår man inte bra av.
jaha..
#26 vad menar du med "jaha"?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
att dom kommer att säga att de inte gör nå men jag vet att hon kommer säga jag trode du vägde mindre… och då blir jag sårad..
#28 VArför ens bry sig om dem? Jag umgås inte med ytliga personer, bara löjligt att hålla på sig. Alla ska vara sig själva och inte jämföra sig med alla andra. Och vikten har inte hur ens kroppsform är
men jag ska börja på en ny skola efter sommarlovet och vill va smalare och nöjd…
#30 Man blir inte mer accepterad osv bara för att man är smal. Då är det en galen och dålig skola/klass.
#30 Om du väger mindre & blir smalare, tror du då att du kommer bli mer accepterad? Är det verkligen så du tror? Isåfall har du fel.
Nu under tonåren, puberteten & hela den skiten, så kommer du växa. Vissa växer som en raketuppskjutning & vissa växer lite långsammare. Det är bara så, att äter du som du ska, tränar lagomt (med lagomt menar jag att röra på sig. Till exempel leka kurragömma med dunk är ju ett sätt att röra på sig, förstår du vad jag menar?), så kommer din kropp må superbra & när du växer kommer du dras ut även mycket.
Jag har en kompis som var väldigt knubbig som liten, men med åren växte hon så det knakade & blev väldigt smal.
Börjar du banta nu - kan du förstöra dig för all framtid. & det skrev jag i din förra tråd också. Det är inte värt för fem ören att hålla på & mixtra med maten i din ålder.
Jag ber dig, söta, underbara & fantastiskt vackra TS, att inte försöka gå ner i vikt/bli "smalare" nu när du är lika gammal som du är & dessutom när du är normalviktig & så redan!
jaha
om du bantar för tidigt får du inga bröst för det fettet tas först ;) det e kanske värt att tänka på pojkar vill ha lite att älska ^^
Alla har komplex för sin vikt,längd,utseende i tonåren.
Lev med det..
Tycker verkligen inte att man ska banta, förutom om man är överviktig och riskerar ett ohälsosamt liv.
Att vara för smal är ju också väldigt dåligt och speciellt i tonåren då inte kroppen kommer i rätt balans..
Strunta i hur kroppen ser ut! Ät rätt och träna för att må bra och för att det är kul! Men va du än gör sluta inte äta, och ät för din egen skull inte för någon annans.
Och en annan sak, vad spelar de för roll om de säger "jag trdode du vägde mindre"? Om nån skulle fråga mig och jag säger att jag väger x antal kilo och så säger den att den trodde jag vägde mindre, då skulle jag snarare ta det som en komplimang, att den tycker jag ser mer vältränad och så ut.
Men du, jag tvivlar starkt på att det är kroppen du ska fundera över, snarare din självkänsla.
Var som du är! Jag tror folk uppskattar mer en som är sig själv än någon som gör sig till för att se ut som alla pinnsmala modeller i klädeskataloger eller på tvprogram..
#37 Jag skulle också ta det som en komplimang!
Har inte läst hela tråden..
Men! jag måste bara säga det att när jag var i din ålder mådde jag jätte dåligt över min kropp, speciellt då min mage. Slutade alltså med att jag fick gå till ätstörnings enheten i uppsala i ca 1-2 år varannan vecka, alltså inte kul!
Läste att du inte är speciellt hungrig under dan åså? Det var inte jag heller kan jag säga, åt en macka till frukost sen vatten till lunch. Jag var nästan aldrig hungirg, MEN jag fick veta där i uppsala var att när man slutar äta under längre tid, slutar "hunger signalen" att fungera och man känner sig då inte hungrig.
Som sagt har inte läst noga men antar att du är tjej? Om du slutar äta så kommer du inte att få din mens eller att den slutar att komma, vilket kan leda till att du blir steril och aldrig kan få barn.
Desutom är du så ung så du kommer säkert växa på längden och då kommer de "släta ut sig" det gjorde de för mig :)
Nu när jag äter regelbundet mår jag mycket bättre och är piggare! väger fortfarande lika mycket men har jätte svårt att gå upp i vikt men så länge man äter som man ska är det OK.
Efter ätstörnings enheten började jag tänka att nu medans jag är ung kan jag äta hur mycket sötsaker som helst! banta kan jag göra när jag är äldre, man ska få vara barn utan att må dåliigt över hur man ser ut ;)
Och kom ihåg att man INTE blir smalare av att inte äta, man blir smalare genom att äta bra,regelbundet och att röra på sig!
Anorexia/bulemi är en extremt farlig sjukdom som är jätte vanlig hos unga! Min mamma kände en tjej en gång som led av anrexi som var så sjuk att hon fick sitta i rullstol eftersom hon inte fick gå ner i vikt..
Ta hand om dej ! :)
MVH
Sandra