Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3993 ggr
sweet185
0

Attraherad av min kompis

Hej!

Jag är en tjej på 18 år som ganska länge vart intresserad av en av mina bästa kompisar som är lika gammal som mig och samma kön…  :/ Vi blev kompisar på internet, så bra kompisar att vi träffades till slut. Hon bor i Sundsvall o jag bor några mil söder ifrån Kungsbacka så vi träffas inte så ofta utan håller kontakt varje dag via sms och chatt. Vi pratar nästan aldrig i telefon, är så himmla nervös när vi snackar (fast rukar i alla fall gå över när vi pratat en stund). Hon vet inte om att jag gillar henne. Vet ej  om hon har några misstankar om det, men tror inte det. Hon är oskuld o aldrig haft kille. Hon är en som tar det som det kommer tror jag. Jag har vart tillsamans med killar medans jag vart attraherad av henne. Men känner att jag kanske bara dras till killar för att jag inte vill inse själv att jag är homo/bi. Jag vill inte vara bi/homo (absolut inget emot er som är det) Eller vad ska man säga, jag har vart kär i killar men inte attraherad. Har aldrig vart kär i en tjej, bara attraherad. -_- Har lite svårt att bete mej normalt när vi är med varandra. Blir liksom attraherad av att bara se på henne, allt på henne gör mej så otroligt… åååh! Hennes hår, hennes ögon… Blir helt till mej. Jag vill verkligen göra saker med henne. Skäms Men samtidigt vil jag verkligen sluta bli attraherad av henne. Försöker verkligen låta bli o tänkte på henne, hjärtat säger ja, hjärnan säger nej. Tänker inte berätta för henne hur jag känner. Vill verkligen försöka hålla mej till kompisnivå och inte mer. Detta problemet är så jobbigt att jag blir sömnlös om nätterna. Nu vill jag ha tips hur jag kan sluta tänka på henne!!

mandyosv
2

Du måste helt enkelt vänta tills du inte tycker om henne längre!!! Du kommer inte vara kär inågon livet ut som du inte har en relation med

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Cochon
0

Har inga tips, men skulle ändån vilja skriva ett inlägg.

Har själv haft dessa tankar i huvudet, och förnekade hela tiden att jag gillade tjejer, att jag kanske var flata, men efter ett tag så gav jag upp, jag gillar ju tjejer. Skrattande Va dig själv, du kommer må så mycket bättre då.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

sweet185
1

#1 Men jag har kännt såhär förut med en annan kompis…. :( Vi hade också en ganska bra kompisrelation men sen så bara vi blev osams o pratade aldrig mer. Så känslorna försvann… Denna kompisen som jag gillar nu har jag kännt såhär för i 2 år. Så länge vi är vänner så kommer nog känslorna inte försvinna. X(

#2 hmmm.. Modigt av dig. :D Jag vägrar säga det till henne för vill inte förstöra våran kompis relation. Kan ju försöka få henne intresserad av mig på något sätt… om det nu går. :S Går det inte så måste jag få känslorna o försvinna.

[great76]
0

Du får väl följa hjärtat, ta det lite som det kommer. Tror ingen mår bra av att vilja ha mer än de kanske får. Ungefär som #1 skriver.