Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2270 ggr
Linus-the-bunny
0

Hatar att vara tonåring ibland. :(

Okej jag måste bara skriva av mig.

Jag går på en friskola, och i den skolan är det såhära gymnasieelever ,och sexan,sjuan,åttan och nian i samma byggnad. Aldså gymnasieeleverna en trappa upp men på lunchen så kommer dom till matsalen där alla elever äter. Dock har vi olika tider men aja behöveer inte gå in på det :P Men det är såhära att det finns en kille som jag gillar väldigt mycket. Det var han som börja kolla först. Aldså jag la inte märke till han men sen typ i december så gjorde han det väldigt mycket lite då och då,  och då tyckte jag att han var söt och så. Och nu dör jag sådära lite halvt varje gång jag ser han.. Men det som suger är att han kommer ta studenten på fredag. Och jag lär aldrig se han mera eftersom att vi inte känner varandra. Jag får massa ångest och blir väldigt ledsen. Jag vill radera han men det går inte liksom hur ska jag göra?

(visste inte vart jag skulle lägga denna tråd :P

Caf_Roy
2

Prata med honom innan det är för sent!

Det är ju inte som att han ska flytta utomlands, så ni kan ha ett förhållande fast ni inte går i samma skola. Och skulle det visa sig att det inte blir något slipper ni pinsamma möten i korridorerna.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[NoOrdinaryGirl5]
0

Håller med =) du borde prata med honom, ta chansen liksom så slipper du undra om det kunnat bli något,

:holmgreen:
0

Prata med honom, gör det!

[Melwa]
1

Tycker också att du ska prata med honom! Håller med #1, om det nu inte blir något, så kanske ni inte träffar på varandra ändå, så vad har du att förlora, Go for it! Glad

Linus-the-bunny
1

Jag vågar verkligen verkligen inte prata med han. Och han har en flickvän, tror jag :(  Hatar verkligen när folk startar någonting och sen bara  låter det vara.

Btw hade jag chansen i fredags då han satte sig bredvid mig på soffan och det var ingen där. men jag vågade verkligen inte feg i know. Det är ju ganska svårt att prata med varann när båda är jätteblyg.

Hurska jag göra för att gå vidare? Hatar verkligen dettA!

Caf_Roy
1

Eftersom ni troligtvis inte kommer att träffas igen om ni inte blir ihop finns det verkligen ingenting att förlora på att gå rakt fram till honom och fråga om han är intresserad eller hur du ska tolka signalerna han gett dig.

För det är ju han som gett dig signaler, så konfrontera honom med det och fråga vad han har för avsikter. Det kanske blir lättare om det handlar om honom och inte om dig?

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

:holmgreen:
1

Ta chansen eller låt det Va så kommer du ångra dig sen!:-)

[NoOrdinaryGirl5]
2

Jag satt i nästan samma sits =) började gilla en kille som jag gått med i samma klass i typ tre år. Så skulle vi splittras efter nian och skiljas åt, då tog jag chansen och berättade för honom att jag verkligen gillade honom. Nu blev det ingenting av det, men när jag tittar tillbaka idag så är jag superstolt över att jag gjorde det och berättade för honom hur jag kände =)

Tabettan
0

Håller med alla andra, om du inte vågar komma fram till honom och prata så kan du försöka få tag på hans nummerv (fråga eller sök på eniro elr nåt) och skriv av dig i sms. :) Så sen på skolan kanske det är lättare att prata med honom då han vet att du gillar han, om han redan har en flickvän kan du ju vara kompis med han och se ifall dom gör slut kan du ju fråga :3, för om han redan har en så ska du inte släppa "kompiskontakten" utan låt den hålla och ev bli starkare å starkare.

Men som alla andra skrivigt ta chansen!!!!

nykanin
2

FACEBOOK  börja chatta ;)

Mvh Linnéa