Smala ben
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej, jag är verkligen väldigt missnöjd med mina smala ben.
Visst, jag vill ha smala ben, men inte såhär! Tar tacksamt emot tips på hur man kan få lite extra fett och muskler på benen, och gärna andra delar på kroppen också då hela jag är väldigt smal.
Är såhär naturligt, är sexton år.
Tack på förhand.. :) Har förresten inte tillgång till gym eller så, så om det är någon speciell träning jag ska göra så får jag göra det hemma eller liknande.
När ni ser bilderna lär ni förstå varför jag inte vill ha dessa ben, vågar inte gå med shorts i skolan eller något!
Har en kompis som också är pinnsmal.. Hon ser nästan läskigt smal ut, speciellt på magen.. Hon äter faktiskt ganska mycket och rör sig ingenting nästan, hon dricker o festar även en hel del.. Jag kan väl bara säga att jag är avis som tusan ;) Då jag aldrig varit smal, hah.. Har du fått din mens? Hamnat i puberteten? :)

Om du är naturligt smal och är 16år så tror jag inte att det finns så jätte mycket att göra åt det… Självklart kan man äta som sjutton och inte motionerna, men…
I alla fall, jag tycker inte att du ska "skämmas" för att du är smal! Tvärtom!;)
Och om du inte vill gå med bara shorts - ha legging under då;)
Lycka till!;)
Handboll!
Här där jag bor är det vanligt med handboll hos tjejerna, och alla dom som spelar har myyycket kraftigare lår (och rumpa) än de tjejer som inte spelar. Bredare liksom.
För man ska ju äta mer eller så, då kan det ju hamna vart som helst, ex. magen och inte låren.
Jaa, håller med #4. Man ska inte satsa på att vråläta och inte motionera då det inte bara påverkar utseendet utan också hälsan. Även om du inte får mer hull av att äta mycket godis påverkar det garanterat din hälsa på annat sätt!
Börja träna, det kommer fungera! ät flera mål om dagen, alltså småät, det går man också upp av. minst 5-6 mål om dagen, samtidigt som du tränar.

6# vissa som är naturligt smala (och växer samtidigt) blir inte så värst "feta".
Man ska inte gå upp i vikt. Se till att motionera och få muskler på lår och rumpa, så kommer det se bättre ut. Du vill ju inte heller ha feta lår.
#6 Fast jag har för mig att om man äter flera mål om dagen ökar ämnesomsättningen och då blir man smalare… Så är det iaf för mig. Om jag äter typ 5 mål om dagen i två veckor går jag ner i vikt.
#9 jag har iaf både läst och hört på många ställen att om man äter flera mål om dagen så går man upp i vikt. Tror att det fungerar på de flesta, men vad vet jag?
Det är bra att äta lite många gånger om dagen, äter man bara frukost och middag går man i stället upp i vikt.
#11 Oj. Jag ater bara lunch och kvallsmat/middag xD ska kanske andra pa det dar ;)
#12 Ja. Frukost är väldigt viktigt att man äter. Måste man verkligen lämna bort ett mål på dagen bör det vara lunch.
är precis lika smal som du och det är verkligen jobbigt. framifrån tycker jag att det ser ganska okej ut men bakifrån, nej inte på mig. Eftersom jag är mulatt ser det ut som om att jag är ännu smalare än vad jag verkligen är och det är skit jobbigt när man kommer till skolan i tajta jeans och höra gud vilka sjukt smala ben du har av typ alla tjejer i klassen :(
vissa folk fattar inte att om man säger att någon är för smal kan det vara lika mycket förulämpning som att säga du är för tjock.
Men hörru skit i vad alla tycker, ha shorts utan leggings och ha på dig det du tyker om. När du blir vuxen kommer du i alla fall antagligen slippa banta vilket är svårare än att gå upp i vikt. Tro mig jag vet. Jag går upp ungefär ett halvt kilo efter att jag ätit men när jag vaknar kan jag väga ungefär 44.8 som jag gjorde i morse. efter att jag ätit fruckost vägde jag 45,4 elr 45.5 venne riktigt.
Ps är snart 14 ds.
lycka till :)
Jag har ungefär lika smala ben som dig TS från knät och nedåt, men låren är något större (får inte låren att mötas när jag står ihop med benen, knä mot knä). Jag vill också ha lite bredare lår och större vader, men vet inte hur jag ska göra heller.. Rider på en ridskola 1 gång/vecka och har gjort det i snart 8 år, men får ändå inte mer muskler än såhär.. Det stör mig. Sedan är jag rätt så lång också - 178 cm, så benen ser ut som styltor ibland… Är lika gammal.
Har funderat på att börja jogga/springa några gånger i veckan. Bygger man benmuskler då eller bättrar man mest bara på kondisen?
#14 Att gå upp i vikt kan vara precis lika svårt som att banta. Det skiljer sig från person till person och helt på hur mycket man engagerar sig i att lyckas.
/ Emma
Att springa bygger väl inte muskler framförallt, utan det blir mer konditionsträning. Om man vill bygga muskler snabbt är väl styrketräning det mest effektiva, börja på handboll, fotboll eller gym kanske? :) jag gå själv på gym och det går faktiskt relativt fort att bygga muskler!
#16 Vet inte hur många gånger jag har funderat på gym, men så fort jag tänker tanken ploppar tankarna upp om att jag inte vill bli ett muskelberg (se övertränad/maskulin ut), få minskad bröststorlek och bli en träningsnarkoman.. Hur ofta ska man träna isf för att undvika detta?
Börja träna ytterligare en sport har jag ingen lust med, vill ha lite fritid också och inte åka på matcher och skit på helger och dagar man inte kan. Är lite pessimistisk kanske men men.. Gym är ju mer frivillig träning liksom, finns ett gym i närheten av mitt hem som har öppet dygnet runt alla dagar i veckan, och det passar ju perfekt :)
/ Emma
Det tar tid och kräver mycket mycket arbete för att bli ett muskelberg, så jag tror inte att det är någon risk att bli det. Dessutom brukar det finnas olika pass som spinning, Mage Rumpa Lår, box osv.
Själv vill jag inte heller bli något muskelberg, men det är nog ingen risk. :) Gillar också att man kan gå dit när man vill, hoppa över någon gång om man inte orkar osv!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Japp, både och.
Tack för tipsen förresten (:
Träna och är mycket mat :D Då får du muskler och inte bränner för mycket fett. Tror det är det bästa sättet helt enkelt :)

Ha inte så bråttom!
Jag hade också väldigt smala ben och fick också höra det när jag var yngre. Sedan kom jag in i puberteten på riktigt och fick mer kvinnliga former.
Alla dras vi med negativa kroppsuppfattningar och stundtals hatar vi alla den kroppsform vi har och skulle göra vad som helst för att kunna byta bort den. Precis lika mycket som du vill ha någon annans kropp vill någon annan ha din. Det är svårt att bortse från vad andra säger och tycker, speciellt när man är tonåring och inte riktigt vet vem man är än och baserar därför mycket av sin självbild på hur andra uppfattar en.
Ät, lev och träna hälsosamt men sätt också på dig lite längre shorts och njut av den sista solen!
Jag förstår exakt hur du känner jag har samma problem! fast jag har börjat lära mig att leva med det. fast det är ju såklart fortfarande jobbigt när folk påpekar det ! men du ska vara stolt att du har smala ben dom är bara avensjuka ! Smala ben = Modell ben vem vill inte se ut som en model du har jätte fina ben, om nån påpekar dina ben säg bara ja jag är smal .. är du perfekt eller jag blir ledsen. då blir dom sjukt ägda för då känner dom sig dumma påpeka nått dom har som är fel tillexempelt stor näsa säg det då vilken stor näsa du har. Jag har smala ben du har stor näsa.. kom ihåg att avensjuka är den bästa komplimangen du fin som du är !! :)
Jag tyckte också att jag hade försmala ben så jag började äta onyttigt osv.. Slutatde med att mina lår går ihop och en putande mage :O
Så jag säger bara DU ÄR FIN SOM DU ÄR!
Om du vill få lite bredare ben så skulle jag rekommendera typ fotboll men då behöver det inte bli sådan som man går på träning utan du kan köra hemma då då mot en vägg eller något, då kommer de definitivt att bli lite muskligare efter ett tag utan att behöva bli "övermuskliga", sen om du vill kan du ju köpa "knark" som jag och syrran brukar kalla det men egenkligen är det typ muskelförebyggande vitaminer så kan det gå lite snabbare och du får dessutom då i dig de nyttaiga vitaminerna så att du mår bättre. Själv har jag extremt svårt för att gå i shorts, inte för att mina ben är "för" smala utan för att de är så vita. Många säger till mig "Åååå vad vita ben du har, du måste vara ute och sola mer!", grejen är den att det inte funkar för mig, jag har för dåligt/ för lite pigment så jag går från kritvit till röd, det finns inget mellanting för mig men nu till slutklämmen. Ibland då det kommer folk och hälsar på och jag bara har t-shirt (har ofta skjorta oxå) och de får se mina vita armar så säger endel "Ååå vad fint vit du är! Önskar att jag kunde få samma hudfärg som dig!" och då känns det genast bättre! Även om endel tycker/säger att dina ben är för smala så finns det alltid folk som tycker att du är jättefin men alla kanske inte vågar säga det bara även om de tycker det :)
Kan ju kanske alltid funka och cykla? 
Du har as fina ben vill jag börja med att säga.
Men om du vill bli större så är vell träning de bästa. Att få volym på musklerna alltså. Kanske behöver kompletera med protoinpulver eller nått så du får i den den mängd kalorier och protoin som kroppen behöver för att kunna bygga myskler =)

jag är precis lika smal som dig. skönt att se att jag inte är ensam iaf. har heller aldrig haft kortbyxor i skolan för då ser amn ju verkligen hur smal jag är. men jag tycker inte att det är något att skämmas över. alla i världen kan ju inte var perfekta. är man smal naturligt så är det ju meningen att man ska vara det ;) det hjälper att tänka så. du är iaf inte ensam.