Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 2190 ggr
Anonymajag1
1

Mens?..på läger? :S HJÄLP!!

Jo jag märkte att jag hade fått ljusbruna flytningar igår och nu har jag börjat blöda. Jag tror att det är mens. Det jobbiga är att jag ska åka på läger imorgon och vi ska bada och jag har inte ens berättat för mamma!

Okej ursäkta för detta blev rörigt meeen.. Imorgon åker jag på läger och vi ska bo i tält och bada mycket. Det kommer inte att finnas duschar så vi ska 'duscha' och bada i sjön. Problemet är att om nu detta är mens så kan jag ju inte bada. Är det lätt att använda tamponger? Glad Sen undrar jag hur ofta man ska byta tamponger och bindor? Glad

Jag skulle bli superglad om någon ville svara! Tack!! :)

(vet inte om jag tog rätt kategori……)

[134643]
0

Jag tycker att du ska berätta för din mamma, hon kan allt du behöver veta och hon hjälper dig säkert :)

Anonymajag1
0

hmm, ja jag ska  göra det nu men hur ska jag säga? :S

[HamsterPamster]
1

Man kan bada med tampong men var noga med att byta direkt efter att du badat annars kan du få infektioner.

Gå fram till din mamma och säg att du vill prata med henne ensam.
Säg bara typ mamma jag har fått min mens.

[HamsterPamster]
0

Kan vara lite klurig att använda tamponger, man kanske inte lyckas första gången man försöker men läs bruksanvisningen som medföljer tampongerna. Där i står det också hur ofta du ska byta

[Northbridge]
0

Berätta för din mamma. Skriv till henne om du inte vågar prata, det gjorde jag och det funkar!

Säkert inte bara du som har mens. Jag tycker det är svårt att stoppa in tampongen, så jag kör bara på binda.

Arinya
0

Öva hemma innan eller där när man väl fått kläm på det så är tampong väldigt användbart! Och Ja som andra säger så kan du ju smsa din mamma och säga det istället för att säga det face-to-face.

Jag har hört antingen var 4 timme eller varje gång man kissar så kan man passa på att byta hoppas allt gick bra sen!