Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: alkohol-och-droger
Läst 2786 ggr
LillaBenice
6

ärlighet & uppriktighet mot förälder?

kan ni säga helt ärligt till era föräldarar att ni tex börjat rökt utan att dom frågar?

Det är inte många ungdommar här inne som kan det. eller snarare vågar det. många tror att dom ska få en utskällning, Vissa kanske får det och vissa inte.

Jag tog modet til mig i förrgår kväll oh berättade för min mamma att jag röker, oh allt hon istortsett sa var att hon inte kunde säga något eftesom hon gör det själv, oh hon var 11 när hon börja, men hon tyckte de var starkt av mig att jag berätta själv.
Jag tror ock hon hade reagerat väldigt annorlunda om dom ringt från tex skolan oh berättat det, än om jag berätta själv, men jag kände de, ja var tvungen att berätta för min mamma för jag vill vara ärlig och uppriktig mot henne. Min pappa kommer dock int få veta någe på ett bra tag, då han skulle reagera HELT annorlunda även fast han också röker+att han snusar ;)

Hällre ärlig oh vinna tillit, ä att ljuga oh inte få göra någe. Jag tjänar inget på att vara oärlig, oh vill att folk ska kunnna lita på mig :)

[_hsleiufhbtv]
1

Jag kan ja, men jag hade nog inte gjort det ändå. Dock skulle det aldrig falla mig in att prova ens ;)

Arinya
0

Hmm.. för mig beror det nog på situationen, t.ex. om jag börjat röka så hade jag nog försökt prata med min pappa "Jag har börjat röka,men jag vill ha din hjälp att sluta" alltså på det sättet, annars vet jag inte, skulle jag säga något sånt skulle min pappa bli ledsen tror jag för jag är hans lilla "ängel" fortfarande

JoannaLi
0

Jag skulle nog våga berätta för min mamma, men inte pappa, för runt pappa så finns alltid min bonusmamma. Och jag vet hur hon skulle reagera, så jag skulle nog hålla mig till min mamma. :/

[alisja]
1

Starkt! Jag berättade för min mamma första gången jag drack, och när jag hade tagit min första cigg.

[NoOrdinaryGirl5]
0

Jag berättar inte sånt för mina föräldrar, vet jag reaktionen döljer jag det till tusen istället för att bli konfronterad :/ Inte för att jag är rädd för mina föräldrar, jag vet bara att vi kommer börja gräla och så vill jag inte att dem ska vara besvikna på mig.

[MiniPim]
0

Jag klickade in mig här, råkade komma in på en annan och hittade  mig hit!

Jag KAN INTE hålla mig för! Jag MÅSTE säga om det händer något till mina föräldrar. Står inte ut annars :P Men idéen att dricka eller röka har aldrig fallit in på mig liksom. Jag vill inte gå runt och dölja saker, mina föräldrar vill hellre veta saken på en gång än att det blir sämre och dom märker det själva ;)

Har dock aldrig gjort något som jag inte får, något allvarligt. :)

Är nöjd (Y)

noraa
0

jepp jag kan det :) gjort det flera gånger. aså berättat saker om mig.

Ratlings
0

Jag kan berätta saker om jag vill det utan att bry mig speciellt mycket om hur mamma reagerar. Men jag bor inte hemma, och jag är snart 20år och har mitt eget liv liksom..

När jag var yngre berättade jag sällan saker för min moder. Vi hade inte en så bra relation då heller.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Eduard Khil
6

Jag började röka när jag var sju år gammal, började dricka vodka runt tio. Det var inte så att jag ville börja. Men mina föräldrar tvingade mig, de uppfostrade mig till att bli den Ryss jag är. Nu dricker jag en flaska och röker 1-2 paket om dan.

Bella61
0

I min familj berättar alla allt alltid. Ofta vid middagen på fredagar brukar folk spotta ur sig saker och ting de gjort, även saker de egentligen inte får göra. Så ja, jag hade lätt kunnat berätta något sådant :)