Nattvandrare
Snart drar nattvandringen i min stad igång igen för i år (finns bara folk så vi kan få ihop grupper på lite större händelser, så som festivaler etc) och jag måste säga att reaktionen från de vi mötte på tidigare vandring inte var riktigt vad jag hade förväntat mig.
Vad tror (vet) ni vad en nattvandrare/fältare/förälder på stan etc vad man kallar sig för har för funktion egentligen?
Nattvandrare typ kallar dom väl sig? Jag är ganska säker på att det är som en liten trygghet, samt hålla koll på ungdomar (även vuxna) så att allt står bra till :) Träffade några nattvandrare i höstas, de kom i en stor van så såg lite skumt ut när en stor vit minibuss stannade, men sen så kände jag igen en av dom och dom snackade och var allmänt trevliga :) Så en trygghet typ? :)
Jag är ingen festare eller så, men har ändå haft kontakt med fältarna ändå, och vad jag tycker är de överjäkliga. Jag skulle gå till dem av en anledning, men sköt jämt fram tiden för jag hade inte lust, och då hotade de att ringa mina föräldrar - även om de inte hade med saken att göra. Idioter säger jag! 
Min pappa är sån x)
I min by finns det!
håller faktist medd om att det är en trygg het! och det är folk från skolan (några) så man känner några med! Bland annat kuratorn och några lärare :)
på skolavslutnings kvällen/natten var de ute och även så kom polisen och båda kom prata med oss!
Vi hade inte gort något! Inte druktigt eller något! utan våran lilla grupp satt där och snacka med först nattvandrana och sen polisen :)
As kul! Särskilt att skämta med polisen!
Måste säga att man känner sig grymt trygg i sin lilla komun! :D
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂