Måste skriva av mig.
Måste bara skriva av mig.
Mamma ska fråga hyresvärden om vi kan få en 2:a istället för att ha en 3:a, och jag vill INTE! Jag skäms redan för där vi bor nu, vill inte bjuda hem kompisar för att jag tycker vår lägenhet är skabbig.
Det är mögel i vissa lägenheter, och vattenledningarna går isönder hela tiden. Vi har också haft inbrott i vårt förråd några gånger…
Vi bor trångt och jag avskyr det!
Trivs inte alls!
Och mitt rum, tja, det HATAR jag rent ut sagt!
Jag mår dåligt bara av att stå utanför tröskeln och titta in!
Men jag har mina djur där, så jag måste gå in där…
Om jag själv skulle få välja så skulle jag hellre sova på soffan!
Jag vill inte säga till mamma heller, för då kommer hon bara med snacket ''Men vad ska jag göra då? Jag har inte råd, jag måste betala det och det och det….blablabla'' Och det förstår jag, vi betalar över 6000, nästan 7000 för en 3:a…
Men jag pallar bara inte bo här! Jag vill bort härifrån!
Lite ironiskt att detta har varit dom finaste lägenheterna i hela Hörby en gång i tiden… nu är dom bara SKIT! Dom ramlar snart ihop!
Jag har många gånger övervägt att lämna tillbaka mina djur till uppfödaren, för att dom kostar.
När jag varit borta så vill jag inte åka hem…
Och när jag är på väg hem från skolan skyndar jag mig snabbt, för jag vill inte att någon ska se när jag går in i trapphuset.
Jag vet inte vad jag ska göra…
Känns som att jag är dömd att bo här livet ut…
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.

Nu är det iofs många år sedan jag var tonåring själv. Men med facit i hand vill jag att du tänker framåt! Du har det tufft nu och kommer troligen ha det så ett tag till. Men du kan göra skillnad i ditt liv! Fundera på vad du vill leva för liv när du blir äldre. Vill du bo som du gör nu eller vill du kanske ha ett eget hus, familj, resa, tjäna pengar och kunna bjuda hem vänner? Det är skit jobbigt, men det går att vända trenden! Du är inte det samma som dina föräldrar!
En klasskompis till mig växte upp med enbart sin mamma som gick på socialbidrag. Hon hade bara ärvda gammla kläder, dom åkte aldrig på semester osv. Hennes mamma struntade totalt i hur det såg ut hemma hos dom så min kompis fick alltid städa. Men hon gav sig fan på att vända trenden, hon pluggade och jobbar idag som revisor på ett större företag, har fint hus och en härlig familj!
Det du lever i nu är INTE förevigt, om du inte väljer det själv, för du har ett val!
Jag hoppas att du ser på framtiden som något positivt och bra!
Kram
Usch, jag har det nästan detsamma här..Så sjukt jobbigt när det är trångt.
Det enda rummer i vårat hur som är städat är mitt rum.. Jag släpper inte in kompisar pga den sjuka oredan efter min familj.
Bacon, svaret är bacon.
Rummet* Hus*
Bacon, svaret är bacon.
Så kände jag också, min mamma avskydde att städa. Det såg hemskt ut hemma hos oss, ville aldrig ta hem kompisar. Mamma hade inte råd till matchande möbler för hon skulle försörja hela familjen. Vardagsrummet vart värst minns en tjock tv, en brud soffa en gul matta äckligt brunt golv, gröna gardiner och en ljusbrun nästan vit bokhylla. Det såg förfärligt ut, men du måste ta och tänka till din mamma också. Hon kanske verkligen inte har råd och hellre lägger pengar så ni har mat på bordet.