Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 5126 ggr
[GarryhinchPolly]
0

Misslyckad.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner mig otroligt misslyckad.

Med ett kompisgäng fullt av killmagneter står jag alltid i bakgrunden o ser fånig ut..

Min allra närmaste kompis får alltid hundratals sms varje dag av komunens snyggaste killar och det är alltid henne dom är på..

Det låter säkert sjukt fånigt men man känner sig lixom så himla ful och tråkig…

Bjuder er på bilden oxå..

Spydiga kommentarer kan vi hålla utanför denna tråden, tack!

Wand
6

Jag har alltid varit utanför när det kommer till sådant där, kanske har att göra med att jag inte vill ha en massa folk att prata med hela tiden visserligen, men trots att alla mina vänner alltid fått all uppmärksamhet av killar osv så har jag känt mig snyggast och bäst ändå.

Jag tror ärligt talat inte att du skulle känna dig lyckligare om du fick massor av sms av "snygga killar", utan jag tror helt enkelt att det är din hjärna som behöver mixtras om med litegrann så att du kan lära dig att verkligen älska och uppskatta dig själv.

Det är inte svårt, det krävs bara att du verkligen vill tycka om dig själv som du är, att du slutar jämföra dig med vänner och bekanta och att du inser att du är du och du är helt fantastisk. För det är du!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[GarryhinchPolly]
0

#1 Tack, jo, kanske är så..

kaaniin
0

Känns likadant här Obestämd

Men måste kommentera att du är jättesöt!! Glad

[GarryhinchPolly]
0

#3, det är jätte jobbigt tycker jag..

Tack, det ända jag gillar med mig själv är typ mina ögon,  folk har sagt sen jag vart bebis att de drunknat i mina ögon XD

kaaniin
0

Dina ögon är jättevackra! Men tycker att ditt ansikte och hår också är jättefint! :)

[GarryhinchPolly]
0

Tack :)

[Tovab]
0

Tycker du är jättesöt!

Vill du synas och bli uppmärksammad borde du kanske försöka komma in i samtalen, inte stå i bakgrunden. Jag är en person som babblar väldigt mycket (alltså inte snackar utan verkligen BABBLAR) Jag har aldrig varit utanför eller bortkommen när det gäller t.ex killar.

Fast jag har iofs alltid haft väldigt lätt för att prata med folk så jag märks och på så sätt blir de intresserade. Irriterande i längden anser jag, de får gärna flörta med nån annan. Men samtidigt är det ju kul, tar det som en komplimang.

En annan viktig saaaaak! Följ aldrig, ALDRIG strömmen/ grupptrycket. Var dig själv, våga prata och synas så ska du se att folk får upp ögonen för dig. Jag är mig själv, har alltid varit och kommer alltid att vara.

Bara döda fiskar följer med strömmen. Flört

nottheonly
0

Jag tycker du är jättesöt! och jag tror nog att det är många killar som spanar på dig, men kanske mer "i smyg". Du säger att du håller dig mer i bakrunden och så, och då kanske de inte vågar ta kontakt med dig? Glad

Benne
0

Jaa det finns väl inte så jättemycket att skriva, det mesta har redan blivit taget ;) Men jag kom att tänka på då jag läste hur det är för mig att försöka skaffa vänner, alla i min omgivning har jättelätt för det, får massa sms och är med varandra hela tiden så man känner sig ganska utanför :/ Men så rätt vad det är så träffar man någon som är speciell, i mitt fall då en som bytte skola då högstadiet där inte fanns längre och hon är just nu min bästa vän och tycker om mig för den jag är och vill inte att jag ska bli en annan person som de andra brukar vilja. Och i ditt fall så kommer du tillslut även om det kan kännas som att det aldrig kommer att hända, träffa den "rätte" som man brukar säga :) Och jag kan ju tillägga att du absolut inte är ful! :)

Wand
0

#9 Jo precis, håller med dig där. Förr eller senare så hittar man en speciell person, och då är det värt väntan.

Kan inte vara nog tacksam för att mitt liv varit som det varit. Jag var mobbad som liten, var emo och ännu mer mobbad i mellanstadiet, folk kallade mig tjock och äcklig osv upp i högstadiet och alla killar/tjejer som jag var intresserad av bara vände ryggen till. Hade någon vän som jag pratade med ibland, men har aldrig känt mig som en riktigt "normal tonåring" om man säger så.

Sedan rätt vad det var så vände allt, jag träffade min pojkvän, har fått fantastiska vänner som jag verkligen, verkligen trivs med och jag älskar mig själv så oerhört mycket.

Jag minns så väl hur dåligt jag mådde förr, jag har verkligen legat och skrapat i botten många gånger och varit beredd på att ge upp, men även all den smärta jag har genomlidit har varit värd det jag nu blivit belönad med.  

Jag vet att det inte är någon tröst att höra "kanske inte nu men någongång kommer allt att vända och du kommer känna dig bättre till mods", men grejen är att dessa ord faktiskt besitter en enorm sanning. Grundskolan är en jobbig period för de flesta med killar, vänproblem osv, men det brukar vända när man kommer ur det, ibland tidigare.

Tills dess kan man inte annat göra än att kämpa, tänka positivt och leva livet! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[GarryhinchPolly]
0

Grejen är ju den att jag pratar jättemycket och är inte alls blyg men får ändå inte uppmärksamheten… Men tack för allas stöd!

MzHardstyle
0

Sent… Men men, jag har känt så länge i mitt liv, tills nu på senare tid då jag har ändrat stil, försöker ha så lite mörka kläder som möjligt, bla bla bla.. Jag har alltid varit "den stora tjejen" som har kurvor liksom, men det är bara att acceptera, för man är ju unik på sitt eget sätt, och man vet aldrig vilka som kollar på en i smyg och tänker "henne skulle jag göra allt för att få vara." Du är skit söt ! Vacker alltså ! Killar är killar, alla är inte likadana, men dom är fortfarande killar. Din kompis kanske är mera "aktiv" ? Att hon själv söker sig till killarna, pröva att fråga om någons nummer, du behöver inte känna honom, UT OCH FRÅGA OM NUMMER BARA, tänk på att alla har ju kompisar som ser bra ut. Haha, ja.. De kanske inte blev något riktigt "svar", men pepp ! DU ÄR SÅ SJUKT VACKER

MoaLarsson
0

Förstår att det är jobbigt att stå i bakgrunden men du måste tro på dig själv, annars kan ingen annan göra det heller. Du behöver inte ha världens bästa självförtroende, men framstå som att du har det. Låt ingenting göra dig osäker, för så länge du inte låter dem göra dig osäker kan dem inte det. Du måste lita på dig själv och den du är. Lycka till!

lilla jag
0

Lika här!

Tycker också att det är jobbigt att ha vänner som då alla "Killar" Tycker är snyggare!

Men vi är snygga vi också….. Varge tjej är speciell!

Och du är ju jätte fin!! =D

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[MikeW]
0

Du känner dig ful??

hur? du är nog en av dom snyggaste/vackraste tjejerna jag sett :)

Tro aldrig att du är ful för det är du verkligen inte!

Gaiezza
0

Du var ju hur söt som helst!

Älskar spec ögonen! :)

Bacon, svaret är bacon.