Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: sport-och-aktiviteter
Läst 4303 ggr
Xia
0

Byta tampong eter varje bad?

Hej :D För att gå rakt på sak, jag har mens, och jag älskar att bada! Bor istortsätt på stranden såhär på sommarn:) när jag är där brukar jag o mina vänner först bada o hoppa o leka (ja, leka!) i vattnet ca en kvart, sen går vi upp o solar, sen hoppas vi i igen :D detta upprepas i några timmar, och, hur ska jag göra om jag har mens ? Endel säger att man ska byta tampong efter varje bad (förresten, här finns ingen toa:() och endel säger att man kan ha i samma i högst tre timmar innan man byter. Jag vill gärna bada! Annars dör jag! Jättesnällt om nån kunde svara! Förlåt att det blev rörigt 😞 :(

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

mikkan01
0

Jag personligen hade undvikt badningen, fast det beror ju också på hur länge ni är där? Hade det varit typ en timme hade jag badat med den men annars nää…
Om det inte finns någonstans att byta så hade jag bara solat =) Kan tänka mig att det fastnar massor i tampongen som förs upp…bara en liten teori haha. F.ö. kan det inte va så skönt..

~mikkan

fotogymnast
0

Undrar precis samma sak! Har läst att man måste byta både innan och efter man har badat, det låter ju verkligen jättejobbigt! Kan man inte bada i samma som man har haft i kanske 1-2 timmar och sen byta åtminstonde? Och när man t.ex. åker ut med båt finns det ibland bara dass och det känns ju lite lagom jobbigt att byta där?

Gaiezza
2

Jag har badat i timmar utan att behöva byta förns jag har badat klart :). Inte hänt något än så länge iaf :)

Bacon, svaret är bacon. 

Xia
1

Då vet jag:)

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

nottheonly
0

Jag har hört att man ska undvika att bada när man har mens.. fast jag vet inte om det stämmer? tror det har någonting med bakterier att göra.
Men jag har väll badat någongång när jag har haft mens, men under den tiden jag har badat så har jag inte blödit någonting? haha Glad

fotogymnast
0

#3 Har du solat och sånt i mellan då eller badat flera timmar i sträck? Bytte du innan du badade?

#5 Ja asså det är väl större risk att få bakterier och sånt men det ska gå att bada om man använder tampong. Har också hört folk som badar utan nåt fast dom har mens, men känns lite dumt att riskera att det kommer massa blod efter en när man badar, hahah..

Gaiezza
0

#6 Ja, Jag har både badat och solat flera gånger när jag har haft det. Jag byter typ 10-20 minuter innan jag ska bada :)

Bacon, svaret är bacon. 

fotogymnast
0

#6 okej!

Nån som vet om det är "farligt" att ha tampong när man inte har mens eller när den precis är slut? Har ibland i 4 och ibland i 5 dagar, och jag kommer troligtvis vara i turkiet den femte dagen, tänkte om man kan använda tampong då eller om det är farligt om det lixom inte kommer nåt? :p

[h-malm]
0

#8 Farligt är det inte :) Men är inte bra eftersom det torkar ut slemhinnorna typ, men du kommer inte dö av det i alla fall ;)

Smullis
3

Man blir väl inte steril direkt av att bada med tampong :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡