Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1325 ggr
LillaBenice
0

Knä oro

Jag har sedan ja gick i 4klass haft problem med knäna, dock har de bara blivit värre oh värre, hoppar på kryckor oh har lindat knä till oh från, gått hos sjukgymnaster o nu på senare träffat läkare (fick INTE göra de förs nu) dom skicka mig till rönkten , visa inget , ska nu bli kallad till ortoped , men vad är de den kommer göra, säger den sjukgymnastik kommer ja vägra för de har inte hjälpt ett skit … I min jornal står de ev. Operation. Jag är väldigt orolig för vad som kommer hända eftersom jag Vill kunna springa hoppa oh allt de där :/ ja vill kunna dansa kunna cykla kunna gå i trappor MYCKET. Utan att få lida med kryckor oh förstöra min skuldra som jag också har problem med .. Ska egentligen inte hoppa på kryckor enligt sjukgymnast för skuldran , oh måste ja pga knät göra de ska ja helst ha rullstol, men de är ju inte de lättaste oh få tag i heller.. Någon som vart med om samma? Någon som har aningar om vad han kommer göra?:/

[alisja]
0

Hej tjejen, jag hade mycket problem med mitt knä förut då min kompis puttade in mig i en lyckstolpe i andra klass. Jag fick då gå till en ortoped, slapp gympan upp till 6te klass ungefär. Det var en pina kan jag ju säga, fick göra tre operationer med knät. Sen penicilin efter det.. Men nu är det nästan bra iallafall. Hoppas allt går din väg nu! Glad

LillaBenice
0

Okj , men eftersom fom knte hittar felet ? Vad kommer då ortopeden göra?:O

[alisja]
0

Det har jag ingen aning om, dem hittade först inget fel på mitt heller sen såg ortopeden att ett ben till knäskålen hade hoppat åt sidan någonstans.. Om du förklarar hur ont du faktiskt har kanske dom hjälper dig lite granna mer? Obestämd

LillaBenice
0

Ja:/ Har väll fått en 20 tal olika diagnoser varav alla vart fel, så tränat för fel vilken förstört mer…