få bort ärr?
Jag undrar helt enkelt vad det bästa sättet att få bort ärr på är.
Jag har inga stora ärr men dom jag har är inte så speciellt fina och jag skulle gärna slippa dom haha.
När det gäller bristningar och sånt så har jag hört att man ska sola, så det borde ju kunna vara liknande med ärr - men när jag solar så tycker jag bara mina ärr syns mer.
Tacksam för svar om någon vet hur man kan få bort dom! 

ärr går inte att få bort. de kan blekna med tiden och bli mindre synliga, och man kan säker få bort dem med någon form av kosmetiska ingrepp, men hemma själv kan man inte få bort dem. det är trpts allt skador i vävnad som läkt och bildat förändringar.
bristningar och ärr är inte samma sak, och eftersom huden på ärr är nyare än din övriga hud kan det nästan göra saken värre.
När jag skar mig så syns de flesta ärren inte längre för de var såpass små.. Men många ärr jag har har bleknat (från andra saker som cykel xD) och syns knappt idag ;) Det man kan göra är att sminka över dom, annars bara vänta på att de bleknar ;)
#1 okej
tack för svar ändå!
Det där med att sol gör saken värre stämmer säkert. Jag tycker bara mina ärr blivit mer synliga nu efter ett tag då jag solat osv.
#2 tack för svar
men mina ärr syns bara mer om jag sminkar.
#3 Hmm.. låter skumt… :O
#4 haha ja det har du rätt i
men dom gör det. Det är bara småärr och när jag sminkar på dom så blir dom liksom mer framträdande.. 
Har också hört att man ska sola, men då syns mina ännu mer.. Sminka funkar inte heller för mig. Har två stora i pannan, så dom syns massor. Var hos läkaren för ett tag sedan, och dom hade något man kunde ta över som döljer dom. Minns inte namnet nu bara :/ mina ärr är stora och sitter i pannan, kommer från mina vattenkoppor, men tom dom ska kunna döljas med hjälp av detta jag inte kommer på namnet på ^^
#6 haha åh ett av mina ärr är också ett ansiktsärr. Mitt på hakan
Men det är inte speciellt stort skönt nog. Det låter ju toppen, kanske ska kolla upp det 
#7 så typiskt när dom sitter mitt i huvudet ^^ armen eller något hade varit bättre, jag ska se om jag kan komma på vad det hette :)
#8 haha ja exakt, fast jag har lite ärr på armar också men hakan är ändå värst fast det är så pass litet
Ja jättebra vore det 
Finns något kallat dermaroller som ska fungera bra på ärr, hudbristningar m.m. har inte testat själv men du kan ju googla =) ser ut att ge fint resultat iaf..
~mikkan