utsidan så viktig:(
allt idag handlar om utsidan…jag har ju flickvän och hon älskar mig för den jag är de hoppas jag iaf…jag är nämligen inge speciellt snygg kille…ser inte alls så bra ut…..vfr skall man bli dåligt behandlad pga hur man ser ut? pga mitt utseende så har jag även valt inte ha bild här på iFokus med rädslan för hur jag skall bli behandlad…varför skall jag behöva känna så här? nästan förtryckt? någon med svar?
mvh kille med mycket dålig själkänsla och extremt dåligt yttre:(
Jag tycker alla är vackra på sitt sätt. Jag har kille och undrar ibland hur han kan älska mig då jag inte ser ut som en tjej "ska". ;P Använder inte smink mm. Men det gör han och därför kan jag känna att jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mig så länge en tycker jag är vacker. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Gillar DU DITT utseende, om du skiter i alla haters?
Om inte:
1 vad gillar du inte?
2 går det enkelt att fixa?
Jag har aldrig gillat mitt utseende helt, men nu på senare år så har jag mer börjat acceptera hur jag ser ut, försöka få håret som jag vill. Mitt hår, får jag till det bra så tycker jag att jag ser okej ut, iaf mot annars.. Så ett enkelt tips är att först börja med att DU ska va nöjd med dig själv :) Testa olika saker, ny frisyr, keps mössa, andra kläder, enkla saker :) Du kanske uppskattar dig mer då? :)
Att folk behandlar andra illa har funnits i alla tider. Det kommer alltid finnas också för den delen, men det många inte tänker på är att de som behandlar illa, med största sannorlikhet har såpass dålig självförtroende och självkänsla att man måste klanka på andra. Vilka är det som behandlar dig illa, klasskompisar, vänner, familj, andra? Beroende på vem/vilka det är så är det ju olika lätt att undvika dom..
Kan inte svara mer än vad jag har svarat, men börja med att försöka gilla ditt eget utseende, det är en bra början :)
Utsidan är inte viktig. Det är insidan som räknas.
Och alla har tycke och smak. Man kan omöjligt se bra ut i allas ögon :)
Man ska inte döma någon efter utsidan.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Allt är vad du gör det till och ALLT är möjligt!
var den du är och var den 300 gånger bättre, skit i alla idioter som tycker man är "speciell eller konstig" för älskar du dig själv kommer alla andra göra det med, det handlar inte om hur man ser ut, det handlar om vad man signalerar.
Fina råd och tips från er alla Men oftast brukar de slå tillbaka! Får se hur de blir bär ja Blir äldre hoppas på bättre ha de så här är inget kul! Ska börja träna efter sommar vem vet de kanske hjälper
#5 Det viktigaste är att DU är nöjd med din kropp. Inte vad alla andra säger och tycker.
jag vet inte alltså jag har känt så här i flera år ju…riktigt jobbigt faktskt.men som du säger de kanske löser sig vad vet jag
När de kommer till ett förhållande så är de insidan och kemin i mellan två personer som räknas!
Visst utsidan kan locka, men de är insidan som man blir kär i.
#9 Insidan är viktigast även när det kommer till vänskap med.
jaja skällvklart, men detta handla om kärlek, därför sa jag som jag sa.
Insidan är det ända viktiga, utsidan är ALLA fina på sitt eget sätt. Någon gång kommer alla fatta det, det hoppas jag i alla fall. Det skulle känts så mycket bättre för alla om alla slutar gå efter utseendet, om alla slutar tro att dom måste vara anorexiasmala och skönhetsopererade för att accepteras.
"Få aldrig en tjej att falla om du inte är beredd att ta emot henne"
Inget kommer ändras alla kommer anse utsidan är viktig de kommer alltid vara så de är slut med mig jag har verkligen Inge framtid i denna värld
Klart att insidan är viktigast, men jag tycker att utsidan räknas också.
#13 Det är många här inne ju som anser att insidan är viktig. Alltså kommer inte alla anse att utsidan är viktig.
#13 Nejnej de finns dom som vill ha en endå, tillochmed jag har ju kille trotts att jag tycker att jag ar ful som fan. De spelar ingen roll hur man ser ut, för de är insidorna son klickar och man blir kär!
Tro mig ingen bryr sig om insidan En idiot med modell utseende har de bättre än jag:( önskar allt tog slut vill bara bort:(
#17 Tror du ja. Många modeller tror inte jag mår bra vilket man kanske kan tro.
Som sagt, det är insidan som räknas. Bara för att många tycker att en person ser bra ut betyder inte det att den är lycklig och har det bättre
#17 NEJ du har fel :P jag är ett levande bevis! Man kan få någon trotts att man inte tycker att man själv är snygg.
Vadå bättre, att han får doppa snoppen i blåsta brudar som halva staden redan legat med, vet inte om de är så bra?
#18 Jo jag tror man mått bra om ja sätt bra ut tror massor saker som fin utsida Osv lixom fattar inte hur folk fortfarande kan säga insida räknas visst de är väll bra om man är trevlig men ser man ut dom ja gör väljs man bort Jag är en trasdocka ( annan sort som måste kastas bort!)
#20 Ingen ser bra ut i allas ögon! Alla har olika tycke och smak. Så är det bara.
Jag har hört av vissa att jag ser bra ut och av vissa att jag inte ser bra ut. Det är helt enkelt efter eget tycke.
T.ex många tycker Eric Saade ser bra ut, men definitivt inte jag.
Eller t.ex Jonny Depp som alla bara "ååhhh" men jag gillar verkligen inte hans utseende heller.
Det jag vill komma fram till är att alla har olika tyckte och smak. Jag skulle t.ex inte kunna vara tillsammans med en snygg kille som jag inte passar bra ihop med personlighetsmässigt.
#18 Alltså, visst jag hade oxå mått bättre om jag sett bra ut så jag förstår hur du menar. Men saker är som dom är, och man kan visst få någon som tycker om en på ricktigt för den man är och inte för att man ser ut på et visst sätt.
#22 Jag har flickvän men hon kan omöjligen älska mig

#23 varför skulle hon då vara med dig? för hon hade ju helt klart mått bättre av att lämna dig och leta upp någon som hon verkligen tycker om ifall det hade varit på det viset.
#24 pengar bil sådant mig skiter hon i

#25, fast då är det kanske läge att dumpa henne, både för hennes skull och för din egen? å andra sidan så vet jag av egen erfarenhet att man inte pallar att vara med någon som man tycker om bara för att. jag har inte ens orkat går mer än till vän med personer som inte attraherar mig, hur mycket pengar eller hur fina prylar eller lägenheter de än har. det blir som att stå och slå på sig själv att tvinga sig att vara med någon man inte egentligen gillar.
jag kan nog håll amed om att det inte bara är insidan som räknas. skulle jag säga det skulle jag ljuga. men insidan speglar utsidan! själv är jag exempelvis inte på något vis klassiskt snygg till utseendet. min sambo däremot är snygg, och har alltid räknats som snygg. det var mycket snack om honom i skolan bland oss tjejer. han umgicks väldigt nära med sam-tjejerna som såg ut som dom kommit spatserande rakt ut en amerikansk tonårsserie. så varför blev det lilla halvmediokra mig som han flyttade ihop med och förlovade sig med? jag fick precis höra på ett medarbetarsamtal att jag har en gåva (höll på att garva ner mig när min chef sa det) som gör att jag kan hamna i i pricip vilken grupp som helst och aldrig vara malplacerad. jag är så öppen och ärlig att folk litar på mig och tyr sig till mig. är alltid glad, alltid spontan och dömmer ingen oavsett hur du ser ut, vart du kommer ifrån eller om du är snygg eller ful. det var det min sambo föll för, inte platta typer som förvisso har utseendet men är inskränkta, dömmande och rädda för hur det ska se ut när de gör vissa saker.
en kille som jag var hopplöst kär i, och flera andra med mig på gymnasiet, vägde en bra bit över hundra kilo, och det var inte muskler om man sa så… däremot hade han en personlighet som kunde få vem som helst på fall, och föll man inte vid första ögonkastet gjorde man det när han plockade fram gitarren och började sjunga… oj oj oj…
visst, utsidan är ändå viktig, och den spelar in, men det är insidan som forma utsidan. det är insidan ger dig den där extra glimten i ögat, eller den självsäkra hållingen. det förds du inte med, även om vissa kanske har det lättare att se de hos sig själv.
med den inställningen som du har till dig själv skulle jag snarare säga att det är det som är problemet, inte ditt utseende. du behöver jobba påp din insida innan din utsida kan bli något. om du hela tiden går och intalar dig att du är ful, ja då blir du inte snyggare. det är precis som att saker går åt skogen om du redan bestämt dig för att de kommer gå åt skogen. tanken är starkare än man tror. du kan inte göra så mycket åt ditt utseende (om du inte vill lägga massa pengar och tid på träning och plastikoperationer) om du inte börjar att ta tag i dig själv, och tar du inte tag i dig själv kommer det inte spela någon roll hur mycket du tränar, du kommer ändå inte vara nöjd.
helt ärligt tror jag att mycket av utseendehetsen ligger hos en själv, inte hos vad andra tycker om en. det finns självklart alltid dom som dömmer dig, men i slutänden är du alltid själv den stängaste domaren. börja med att ta tag i dig själv och gör dig av med den sorgliga attetyden, det kommer hjälpa dig mycket.
nej jag tänker försöka lösa de för de är mig de är fel på inte henna!
Insidan ger utsidan en chans, inte tvärt om! Älska dig själv som du är, inte som någon annan tycker att du ska vara eller se ut. Gillar dom det inte, så är det deras problem!!
www.emeliewarnholtz.blogg.se
Sluta hänga läpp :) Jag är absolut inte den snyggaste tjejen, smalaste eller något, nej snarare hade jag inte haft så bra självkänsla hade jag nog varit skitful.
Man är oftast som man känner sig, när jag är riktigt glad och lycklig så märker jag att folk blir glada av mig och de har kul och ingen bryr sig riktigt. Till skillnad från när jag går runt och tycker jag ser ful ut.
Självklart spelar umgänge roll, det finns alla möjliga idioter där ute men låt dig inte dras ner av dem.
Du har fått många fina råd och jag tycker du ska ta vara på dem, försök bli nöjd med dig själv, gör vad du känner måste göras och om det får dig att må bättre DU har faktiskt en flickvän jag har INTE någon som gillar mig (på det sättet) så det finns ju iallafall en hel del människor som tycker om dig :)
Tycker att samhället nu ibland tonåringar bara blir värre och värre, människor som har/blir kallade tjock, ful, äcklig osv, tar det nu som en vardag och låter ig själva bli nertryckta för att dem inte orkar säga ifrån
. Jag har varit "mobbad" i 3 skolor och har nu precis börjat i min fjärde där allt redan börjar gå nett. Jag vet att jag är smal, men har fått så jävla mycket kommentarer om att jag är tjock osv, men alla dessa kommentarer så "svälet" jag mig själv för att se ut som "alla andra".
Jag är inte heller världens skönhet (Inte snygg alls enligt mig själv) men jag har så underbara vänner utanför skolan som hjälper mig varje dag mot alla "mobbare". Jag har glasögon, problem med liiitie finnar som nästintill inte syns, är ovanligt lång och kan liksom "läspa" i några ord (absolut inte ofta) och va alla dem små detaljer så blir jag så att säga "Mobbad".
Jag tycker att alla är fina på sitt sätt och att alla är lika mycket värda.
Bacon, svaret är bacon.
Alla kan helt enkelt inte vara vackra super stjärnor. Att säga att alla är vackra är som att ljuga :)
Alla är vackra på sitt sätt.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Jag hade själv dåligt självförtroende ett tag, fick mycket skit för att jag är "onormal". Det viktiga är att inte börja tänka på sig själv som fel. Varenda människa föds rätt, det är bara att våga vara sig själv. Stå för den du är!
Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.
http://mylilpieceofcake.blogspot.se/
Om jag ska vara ärlig så har jag bara haft en flickvän, (men jag är ju bara nästan 13 år) och vi var tillsammans i flera månader (vi gjorde slut sen eftersom hon var tvungen att flytta till Stockholm). Jag var inte riktig en utav dem "populäraste" och "snyggaste" killarna i klassen, men hon föll för hur jag var. Vi gjorde allt tillsammans och vi var med varandra hela tiden, så du ser, det är inte bara utsidan som spelar någon roll.
Medarbetare på Vetenskap.

Jag bryr mig inte om yttre. Bara han är gullig och får mig att känna mig speciell så blir han ju automatiskt SKITSNYGG :)
Du är inte själv om det
förstår exakt hur det känns, inte kul
Det är väll bara något som har kommit och kommer alltid att stanna.
Tänk på att många är ju inne i mode, allt sånt där (inte alla personer)
Allt handlar väll om att om du inte har någon snygg kille eller tjej så har man typ ingen status o kompisarna komme att klaga….
Tänka på att alla har sina egan typer av att se killar/tjejer och när man har vänner som gillar en viss typ så kommer det att ju vara den typen av perosnen de vill att man ska ha.
Mycket handlar om att de man umgås med är de som kommer förmodligen att förändra en. Det finns alltid saker som man pratar som handlar om saker som är fult och snygg.
De personer man är med och känner är de som förändrar ens liv, hur man ska vara,se ut,kläder, allt möjligt
Allt handlar om att ha ett bra självförtoende
Vet inte om jag ens svarade på det du var ute efter men så här kan man också se det 
Alltså.. bara för man ser bra ut enligt samhällets standard så mår man ju inte bättre bara för det. Allt handlar om självkänsla! Det finns massa människor som är "modellsnygga" med ett riktigt dåligt självförtroende och det finns de som kanske är lite för tjocka/smala osv. som har riktigt bra självförtroende! Man blir behandlad efter sin personlighet och självkänsla, inte sitt utseende!
Folk som är glada och utstrålar positivitet blir omtyckta och respekterade, medan folk som alltid verkar sura/ledsna och alltid är negativa, ja de blir inte så populära bland andra människor.
Jag slår vad om att du inte är ful, utan allt sitter bara i ditt huvud! Du har ju som sagt en flickvän t.om.! Att säga att du vill att allt ska ta slut är ju elakt mot henne. Hon älskar dig för den du är. Du borde också lära dig att göra det.
Länge sedan jag var in här, men då börjar jag med att säga:
Det är din självkänsla som bestämmer hur bra du ser ut i dina ögon, även i många andras. Kan du gå runt och vara glad, le och visa att du är nöjd med dig själv så kommer andra att acceptera dig!
Där är jag ett fint exempel, jag var knubbig, rent av nästan tjock när jag var mindre (fram till ungefär början av femman) och gick runt och kände mig riktigt ful.
Nu istället är jag nästan underviktig och riktigt lång (1.76, inte alltid å kul) och en kropp som många faktiskt räknar till snygg och det finns få saker det jag vill ändra med mig själv. Känner faktiskt att det har bland annat med min inställning att göra, då jag inte är olik mig själv än vad jag var för 5 år sedan. Har lärt mig acceptera mitt utseende vilket är prio 1, och nu känns det faktiskt riktigt bra!
Kan också lägga till att jag aldrig haft pojkvän, även okysst och 16 år gammal, där hänger det nog mycket på mig själv fortfarande, blyg och irriterande osäker på mig själv när det gäller killar pga lite dåliga erfarenheter ;)
Jag vill alltså sluta med att säga att du ska vara den du är, med ett leende på läpparna för att du är du och ingen annan! Då kommer folket att acceptera dig för den du är, och som vanligt, haters gonna hate. Men sådana finns det alltid, överallt!
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se