Inne med att gå på gym.
Är jag den enda som inte tränar på gym? Tränar inte något överhuvudtaget? 
Vi hade över min farbrors ex häromdagen, hon har ny man och är hur trevlig som helst. Inga problem alls.. Nå väl.. Så satt vi och pratade. Jag har aldrig riktigt varit en sådan som har varit i stort behov av kompisar. Vuxna, datakompisarna och pojkvännen har räckt! Jag behöver inga tjejkompisar att snacka mens, vikt och finnar med. Nej tack. Men det tyckte ju hon! Så hon bara "När du väl hittar tjejkompisarna kan du ju gå på gym".. Vadå gym? Jag vill kanske inte ens träna gym? Hur kom hon in på det? Vi hade inte ens nämnt någonting den dagen om gym.
Det verkar verkligen vara en trend att gymma. Men vad jag läst så är det ju inte bra att öva vikter och sådant i förtidig ålder. Dessutom är det inte snyggt om man inte rör på sig i övrigt, då blir det bara att man får väldigt stora armmuskler och sedan har kvar ölmagen (bara ett exempel!). Tack och lov så vet jag joggingturerna, de är bättre och dessutom rör man ju på hela kroppen. Tummen upp för det!
Ja, jag var bara tvungen att skriva av mig. ;)
Ja, du kanske har rätt i att det har blivit en liten grej med att gå på gym. Sen har man ju varit med om människor som går från gymmet utan att ha klämt fram en enda svettdroppe, haha vad är då meningen med det?
Jag gymmar iofs själv, men det för jag tycker att det är så kul! Älskar att träna och på gym kan man variera så mycket, konditionsträning av olika slag, styketräning i maskiner, med redskap eller utan nåt alls. Men som du säger, måste man ju träna hela kroppen men det kan man ju såklart göra på gym!
Men ska man träna ska ma ju träna det man tycker om! Vill du inte gymma ska du såklart inte göra det ;))
När det gäller träna med vikter i tidig ålder har du rätt i att man ska vänta ett tag med det. Det är ju därför många gym har åldersgräns på ca 15 år! :)
Haha usch, gillar INTE gym..alls.
Har varit ett par gånger, medtvingad av kompisar o.s.v. men nä…aldrig i livet att jag skulle sätta foten i ett gym igen =)
Tycker att det är grymt äckligt att se andra svettas. Aldrig gillat tanken med gemensamma duschrum och grejer. Blanda svett med andra på maskinerna…haha usch nej.
Joggingturer och promenader FÖR SIG SJÄLV…dusch man vet är städad till max och inga konstiga lukter…haha 
~mikkan
#2: Haha, håller precis med. Likadant är det med skolidrotten, hatar den med. :P
#3 Haha jaa, det kan vara det värsta med hela skolgången ;) Inte gått på en idrottslektion sen 7an…
~mikkan
#4: Hur lyckas du? Vad har du för ursäkt?
#2 Haha jag älskar att man på gymmet inte behöver skämmas över lite svett, där är det snarare att man skäms om man INTE svettas, då har man inte jobbat tillräckligt hårt! ;)
Fast duscha gör jag hemma, stå där med massa nakna tanter hoppar jag gärna över..
Ingen alls…gammal hederlig skolk bara. Vill jag inte så vill jag inte. Nu i gymnasiet har det däremot blivit lättare. Jag går dit, o-ombytt, får något att göra av läraren, antingen något teoretiskt eller att gå på en promenad. Idrottsläraren som också är min mentor ville att jag skulle bli godkänd i alla fall så vi plockade fram en lösning.
Prata med din idrottslärare om att du känner dig obekväm i såna situationer men kanske kan idrotta på egen hand m. intyg på det…typ hemma eller så? =)
~mikkan
#7: Jag ska prata med mamma och pappa. Visserligen kommer de säkert inte lyssna på mig, men då är ju enda sättet att skolka. Idrott får mig inte att må bra! Jag vet visserligen inte hur det är här i Norge, men vad jag hörde på rundvisningen så ska det vara betydligt mer. Och då vägrar jag. 
Nej herregud! Ingen ska kolla på mig när jag tränar!