OT? - lekar för mindre barn
I sommar så ska jag tillsammans med två andra tjejer vara ledare på landslagets fotbollsskola. Vi kommer att ta hand om tjejer mellan 6-8 år och vi har fått höra att "så små enkelt tröttnar på fotboll så lek med dom mycket också" men grejen är den att jag kommer inte ihåg några lekar alls sen jag var liten. Därför undrar jag nu om det finns någon här som kan en massa lekar osv som den kan dela med sig av? Det skulle underlätta så mycket för oss :D om dessa lekar innehåller boll så gör det absolut inget eftersom det ändå är fotbollsskola. Finns det dessutom någon fotbollsperson som kan lätta teknikövningar eller andra fotbollsrelaterade saker så tackar jag absolut inte nej till tips.
Va på en gymnastikkurs och vi skrev ihop ett papper med såhäääääär många lekar, men då mina gymnaster är 10 va lekarna inte så aktuella så jag antecknade dom inte.. Annars hade jag ju kunna hjälpa dej ganska mycket..
Men vill du ha en lek/staffet som även gör nytta är idioten bra! Vi brukar köra den mycket och 10-åringarna gillar det iaf! Då menar jag inte bara springa fram och tillbaka, utan göra olika saker vid varje stopp. Vill du använda en fotboll kanske man kan köra x antal "kickar"(eller vad det nu heter…) vid varje stopp, eller kanske att man dribblar mellan koner fram till stoppen osvosv. Sen kan man ju köra styrka, så som upphopp, armhävningar och sånt också men det kanske dom är lite små för. Hoppas du förstår vad jag menar… ;)
Annars vanlig hederlig kull? Och när man blir kullad kan man t.ex. springa till målet där det ligger massa bollar och kicka(jag vet fortfarande inte om det heter så) x antal gånger sen är man "fri".
Vill du ha mer leklekar så står det ganska tomt i huvudet.. Haha, men det här är två saker man kan variera mycket iaf! :)
Spökboll var typ det bästa jag visste när jag var liten…
~mikkan
#2 Ja det brukar va populärt! Dock något jag alltid har hatat men jag antar att jag va lite udda när de gällde det.. ;)
tack för svar!! tar tacksamt emot fler övningar :)
#2 spökboll är kul, men jag vet inte om det är så enkelt ute och dessutom har vi nog bara tillgång till riktiga fotbollar och dom kanske inte är så optimala till spökboll 
#4 det tänkte jag inte ens på haha..
hade jag skött det där hade det blitt mer sjukhusvistelse än fotbollsläger 
~mikkan
#5 hahaha 
Typ "Under hökens vingar", "Kom alla mina kycklingar" eller liknande? xD Testat att googla? :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Här finns massor av tips :)
Nåt jag tykte var jätte kul var när man var indelade i två lag och hade en "flagga" i mitten av banan som satt på en pinne. Sen ska en från vardera lag springa samtidigt och försöka ta "flaggan". Det lag som tar flaggan först vinner eller nåt sånt. Jag minns inte exakt hur det var, men det är vad jag kommer ihåg. Antar att man kör så att alla fått springa i lagen och de med flest poäng vinner.. typ.. :)
#8 åh tack! Den leken gillade jag också som liten :)