Idrott i skolan borde inte finnas!
Jag är så j'vla förbannad över idrotten i skolan. Jag har liksom alltid hatat de få gångerna vi har haft bad i skolan. Nu ska jag börja på en ny skola med bad VAR vecka. De har egen pool och allt. Och nej tack, jag tänker inte vara med. Om jag så ska få IG och ljuga med att jag är klourallergiker, så kör jag på det!
Jag hatar idrott och alltid gjort. "Ibland måste man göra sådant man heller inte gillar" .. Men vadå? Får jag MVG för att bara ha bytt om till idrottskläder? Så känns det i alla fall. Jag gör inte mycket mer på idrotten än vad jag gör när jag bara står och kollar på.
Jag har aldrig, i hela mitt liv, varit förtjust i idrott. Aldrig. Alltid varit livrädd för bollar och har aldrig hittat tjusningen i att träna med andra. Visst, det finns säkert sociala typer som verkligen älskar det, men det påverkar ju ofta bara allas självförtroende. "Åh, Lisa är så smal. Jag är så fet. Jag väger 20 kg och är 180 cm.. Det är så hemskt. Ser du de här fettvalkarna här?" .. Så här har jag fått höra alla gånger i mitt liv. Både hemma och på idrotten.
Sen kan det ju vara bra med idrott också, det är det ju. Finns ju så många som verkligen behöver träning, som då kan ta vara på de 40 minuternas idrott som vi har kanske 2 gånger i veckan.
Jag gillar att springa hemma, gå promenader och allt annat, men att hänga i ringar och allt annat, det tjänar jag inget på. Jag gör ju ändå ingenting av det.
Jag går jämnt med en klump i magen av att bara tänka på idrotten. Jag hatar det!
På min förra skola så kanske det var bad någon gång. Hade man då mens så var det ju förstört. "Men använder du inte tampong då?" var det vissa som frågade. Men alla brukar ju inte tampong.
Usch, jag blir bara så arg! >.<
Jag hatar bad jag med! I har det 1 gång per termin…
Men min kompis, hon fick bara duscha en gång i veckan för hon hade nån eksem eller vad de nu var, hon FICK INTE duscha för ofta.
Jag tycker du ska prata med någon där och säga som det är, jag tycker inte de ska tvinga dig, det är fel om något.
Det kallas livet, deal with it.
#1: Jag ska säga att jag blir allergisk för klour i alla fall, sen får vi se hur det blir.
#2: Klart det är livet, men tänk på alla tjejer. '-' Alla använder inte tamponger när de har mens t.ex. -.-'
När jag bodde i Norge och vi hade bad varannan vecka (ena veckan bad, andra idrott) sa jag att jag var allergisk mot klor (vilket jag) och behövde då ett läkarintyg.
// Lise
When nothing goes right, go left!
#4: Hm.. Jag ska i alla fall lösa det på ett eller annat sätt. :/
#5 Lycka till 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#3 Ta inte illa upp, men som #2 säger är det nästan bara att acceptera och att skylla på mens och att alla inte använder tamponger känns lite sådär… Men vägrar du använda det så äre bara å säga till din idrottslärare att du inte kan va med pga rödvecka. De kan ju inte tvinga dig till att ha tampong ;-) Man har ju inte mens varje vecka, i alla fall inte i normala fall. Att ha argumentet: tänk på alla tjejer som inte använder tampong håller inte.. En vecka får man stå ut, thats life :-)
Jag hade mens i 3½ månad, på riktigt faktiskt
#8 jo jag har hört om såna fall, men det är "vanligast" att man har det runt 1v i månaden..det var därför jag formulerade mig så som jag gjorde…
#9 Hehe, jag menade att sånt kan hända och vad vet läraren om det?
Tänkte bara lägga till att även om du inte är MED på idrotten så kan du inte få IG om du är där och tittar på ;)
#10 sant men jag tror också att det blir lite som en dålig ursäkt för att skippa idrotten hela terminen på grund av mens.. #11 varför inte?
#12 För i deras papper om hur man ska sätta betyg så är enda kravet för G att man är där. Jag missade jättemånga lektioner på grund av en halsinfektion som kom tillbaka i flera månader. Jag fick ändå G för läraren sa att jag hade trots allt varit där. :P
Haha, hade inte tänkt skylla på mens. x) Blir ju bara fel i slutet. Var ju det jag inte ville skylla på.
#13: Så var det för mig, men då var det foten.
#13 okej :-)
Stämmer inte att man får G ifall man sitter och tittar på idrottslektionerna, en lärare som sätter G på en elev som inte uppvisat att han/hon klarar av de betygskriterier skolverket har satt upp för betyget G begår tjänstefel vilket är mycket allvarligt.
Det är skolverket som bestä'mmer vad eleven ska visa upp för att få betyget G och det är för att det ska vara samma för alla elever i hela sverige så det ska bli rättvisa betyg. Så det är inte läraren som bestämmer det. Alla betygskriterier både för grundskola och gymnasium finns på skolverkets hemsida.
#16 Ja visst är det så?! Varför skulle man få godkänt om man inte är med, det borde räknas som skolk, i alla fall om man inte har någon riktig vettig ursäkt som att man typ brytit benet eller nåt. Det finns som sagt mål/kriterier som man ska ha klarat för att få G, galet orättvist också om den personen som satt o titta på skulle få G när alla andra måste jobba för det. Känns inte logiskt.
Hatar också idrott, idrott är det värsta jag vet! Men who cares liksom? I 8an var jag med på idrotten några gånger, sen orkade jag inte med all bullshit man var tvungen att göra. I 9an var jag med 2 gånger under ett helt år, fick ett välförtjänt IG trots att jag var med och kollade på :3
Har papper på att jag har social fobi, men fick ändå åtgärdsprogram… Det sög, alla undrade varför jag alltid undviker idrotten etc etc.