Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4997 ggr
[alisja]
0

Vad tycker du är falsk vän?

Jag har sätt många på sidan som har falska vänner och dom tycker jag man ska akta sig för så.

Vad tycker du är en falsk vän?

[Tilde]
0

Ojojoj vad jag har varit med om falska vänner… Det senaste var nog när min bästa vän gifte sig utan att ens berätta något för mig!! Dock förlät jag henne, för hon höll det hemligt för t.om. sin mamma, men usch vad jag kände mig sviken då…

[alisja]
0

Förstår dig Tilde, skulle också känna mig otroligt sviken.

Rebecka117
2

Om jag varit med om falska vänner..

Det senaste var att min "bästavän" kallade mig fake, bitch, svag, du har dåligt självförtroende, sluta sprid negativitet kring dig. Efter det så sa jag att jag inte orkade med henne längre. Jag sa "Du slutar med att trycka ned mig annars slutar jag vara din vän, föralltid"

En falsk vän är en person som inte gör ett skit för att muntra upp dig, skapar onödiga konversationer som leder till bråk, och skapar problem för dig som inte ens fanns där innan. Falska vänner kallar dig saker som bitch, idiot, slampa(tex) för att själv få bättre självkänsla och försöker trycka ned andra för att själv må bra. Hur lång tid har du?

ThreeStars
0

I mina ögon behöver en falsk vän nödvändigtvis inte trycka ner en med elaka ord, men man är falsk när man är "kompis" med någon när det passar en själv. Jag har tyvärr en sådan "kompis". Hon kan komma o knacka på min dörr när hon har tråkigt eller så, men när jag kommer till henne så passar det sig inte.

[Wera]
0

Håller med #4.
Jag pallar inte vänner som enbart hör av sig för att de inte hittar på något roligare. Sen tycker jag inte om de som knappt säger hej nykter, men på fyllan öppnar de sig, skriker och är glada och ropar "heej" och ska krama en. Nej tack :) det känns falskt.

Sen finns det ju "dåliga vänner", ser odm inte som falsk men dumma. Ex. sånna som ska trycka ner en eller snacka skit om en bakom ryggen tsm med andra vänner. Hade ex. en vän som jag bara träffade en gång om året, varje gång jag träffa henne skulle hon komma med någon dum kommentar, ex. hur man stod (dålig hållning ex. t.o.m. om det var kallt att man liksom "kröp ihop") och "usch dom där byxorna satt inge snyggt" eller "dom där skorna är ju för stor för dig" blabla. Men hon själv insåg inte hur fel hon betedde sig.

Sen har jag haft vänner som i princip aldrig hör av sig. Tillslut sluta jag umgås med dom alls.

[alisja]
0

Precis. Och har någon av er varit med om en vän som bara hör av sig när dom mår etc, skit, bråkar med alla andra sina vänner osv? För det är nog det värsta som finns, när vänner bara hör av sig av depprimerande anledningar. Sen när man själv hör av sig och vill tx bada eller bowla, så går det absolut inte ens på frågan!