Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 2172 ggr
Wickis
0

Träning, Tips?

Eftersom jag inte går i någon sport så ska jag börja träna lite hemma. Vi har ett gym där vi bor så jag och mamma ska gå dit idag. Jag skulle gärna vilja ha en liiiite plattare mage.. Vad är det bästa sättet att träna då? Vissa säger att man ska springa på springband, andra säger att magövningar och att cykla är bra. Juste, hur får man liite smalare lår? ;s

scillainmyheart
0

Om du vill ha plattare mage ska du köra motion & magövningar. Smalare lår, ben övningar. Det finns 1000 bra övningar på youtube!

exempel på bra magövnig: fällkviv, toe touches, crunches!

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

Arinya
0

Det finns en bra app som heter Nike Training Club! Den är helt fantastisk och gratis!

gaabriellaaa
0

Om det helt enkelt är fett du vill ha bort så är det konditionsträning som gäller. Det går inte att punktförbränna fett, men det skadar aldrig att styrketräna! Speciellt de delar du nu säger att du vill förbättra. Cykla borde du bara få större lår av, eftersom det borde ge stora lårmuskler. Men som sagt mycket konditionsträning och sedan styrka på det så ska det nog gå bra Glad

Wickis
0

Okej, tack  för alla svar! Men om jag ska springa på springband. Ska jag ställa in så att det bli som en 'backe' så att jag får kämpa lite mer eller springa snabbt/långsamt..? Skrattande

#2 - Jag hittade inte appen på Google Play… Har ju en android mobil, är appen bara till för Iphone? Obestämd Försöker iaf leta efter andra tränings appar nu Flört

[Tilde]
0

Jag kör på vanliga sit-ups för att träna magen och det funkar super! Får platt mage av det och lite magrutor när jag spänner x) Men som de andra har sagt så är det kondition som gäller om du bill förbränna fett och tona kroppen. :)

gaabriellaaa
1

#5 sit-ups är ganska så värdelöst för magen (eller det ger väldigt lite och bara om man kör benen 90 grader) är du säker på att det inte är något annat som gör att du har magmuskler? du kan ju ha fötts med det så att säga Glad

#4 jag skulle variera liteGlad

[Tilde]
0

#6 Är ju naturligt smal, men sit-ups är den enda träningen jag gör regelbundet. :P