blöder efter sex
Visste inte vart jag skulle vända mig men på senaste tiden när jag och min sambo har sex så har det börjat göra ont när vi "kör för hårt". har aldrig varit så innan men nu har det blivit så och efteråt börjar jag alltid blöda en skvätt.
Någon som vet?
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Har läst att det blir så när man är spänd.
Det är inget ovanligt att det blöder, kan vara för att du inte är tillräckligt våt eller för att du inte är "van". Men kan även vara för att du spänner dig som ovan sa ;)
De blir så när man inte är tilräckligt våt - då blir de fricktions skador och man kan blöda av de.
Eller så har han spräckt dig lite, sånt händer och de är bara att vänta några dagar tills de läkt och sen kan man köra igen! Men gärna med glidmedel. Samma när man kör analt så kan man spricka lite om man inte har glidmedel.
Det är visst ovanligt att blöda efter sex… Det ska man normalt sätt inte göra. Du kanske borde gå och kolla upp det hos en gynekolog? Har fått veta att man alltid ska kolla upp sexrelaterade blödningar! Better safe than sorry 
Håller med #4, det bör du kolla upp. Händer det någon gång skulle jag inte tänkt på det så mycket men eftersom det verkar hända upprepade gånger är det nog dags att kolla upp det!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Ibland kan det bero på en könssjukdom (att det blöder). Ring en barnmorska för det är inte normalt att blöda efter sex (om det inte är första gången, vilket det inte är för dig) :)
Du bör kolla upp det. Inte normalt att blöda vid sex :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Va! har de på riktigt aldrig hänt någon av er som säger att de är onormalt?
-Om killen är stor så blir de så (av normala skäl)
-Om man inte blir tillräckligt våt så kan de lätt bli så (av normala skäl)
-Om man har för mycke sex så kan de bli så för de blir som "skavsår" (oxå helt normalt).
Men om man har små bucklor eller upplever att de kliar eller har andra syntom så kan de vara någon sjukdom eller herpes och då bör man kolla upp de. Men annars, ingen fara.
#8 Slidan brukar töja ut sig. Inte vanligt att killen är så stor så att det börjar blöda pga det.
Förta gången med en välutrustad partner kan de absolut hända om han inte är försicktig eller om tjejen inte är våt nog. Man spricker lite liksom och blöder lite.
#10 Ja första gången ja, men detta inlägget handlade ju inte om det ;)
#11 Jag kan inte formulera mig med fina ord, försöker igen.
Om man är van med medelstora kukar och sedan ligger med en kille som har en grov kuk så kan man spricka lite.
Så menade jag.
Och om man kör hårt så kan de oxå bli så. Fast de kanske bara gäller trånga tjejer, vad vet jag.
Jo men nu handlar det om att det har börjat blöda nu - hon har inte bytt partner eller gjort något nytt så det är inte normalt för henne :)
#12 Hon har förmodligen inte bytt partner när hon pratar om sin sambo och skrev "på senaste tiden". Därför bör hon kolla upp blödningar. Det kan vara cystor eller vad som helst, man vet ju aldrig. Dessutom undrar jag vad för kille är så dålig och kör in den innan tjejen är våt? :P
Herregud…. jag drog exempel på när de är normalt att blöda. Jag förstått att ts har kille, därför skrev jag som jag gjorde längre ner ;) och ja, ibland är killen för hettsig och sätter in den för fort… Alkohol eller liknande kan vara inblandat i sådanna tillfällen.
Det kan vara livmoderhalscancer…allt blod som kommer onormalt därifrån, utan synliga sår osv bör kollas upp…
~mikkan