Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettreligion-och-samhälle
Läst 2870 ggr
Jeuni
6

Det är inte fel!

Jag är både ledsen och irriterad. Jag har en kompis som tycker att det är fel när två människor av samma kön älskar varandra.

Hon sa någonting i stil med: "Det är fel när två killar eller tjejer älskar varandra. Det ska vara man och kvinna"

Det blev som en liten debatt mellan oss två, men som de flesta debatter slutar så stod vi fortfarande fast vid våra åsikter.

Jag blev sårad av hennes ord då min mamma är homosexuell. Det kändes som om hon sa dåliga saker om min mamma.

Jag tycker att det är sorgligt att det finns sådana inställningar mot folk med en annan sexuell läggning.  Det känns som om jag bär på en hemlighet. Det har varit så sedan jag var liten. Jag hör folk snacka skit om homosexuella, om hur det är onormalt eller konstigt och varje gång känns det som om jag får höra när de säger att min mamma är konstig och onormal.

I vanliga fall så är jag inte så berörd, men man blir ju lite känsligare när ens kompis säger så.

Jag är inte riktigt säker varför jag skrev det här, men gjort är gjort!

!!!

Min kompis är en snäll person, så dra inga förhastade slutsatser! :)

Anonym
1

Jag är van vid kommentarer som typ den du fick. I skolan fick jag först en massa kommentarer när min familj flyttade ihop med mammas kille, dom tyckte det var jätteroligt och frågade om jag var nöjd med min "nya pappa", hur mina "nya syskon" mådde, om mina "föräldrar" hånglar varje dag och sånt där skitsnack!

Man tar illa vid sig när någon pratar illa över sin familj. Var stolt över den!

[alisja]
1

Min kompis pappa är bög och hon får ofta också höra saker, men jag tycker du ska hålla huvudet högt och inte bry dig. Glad

sallad
0

Min Mamma är homosexuell, det är inget konstigt med det liksom. Jag har (som tur är) förstående vänner. Du vet iaf att det inte är fel, så bry dig inte vad andra säger :) Det blev mitt första inlägg här inne nu! C: //Rasmus

-Rasmus 🌈

Cochon
0

Som du själv skriver

Det är inte fel!

Din mamma blir inte en sämre förälder bara för att hon råkar vara gay.
Alla har rätt till att skaffa familj, vare sig man är flata, bög, straight, trans eller what so ever. Och dem som inte gillar det, synd om dem, för vi HBTQ:are blir bara fler. Tungan ute

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

mejamylove
0

en som jag känner som är 60+ tkr inte att gaypar framförallt bögar ska få adoptera barn. Han tycker synd om dom barn med gayföräldrar. vrf vet jag inte.

Jag sj varken älskar dom elr hatar dom, ja menar dom är ju människor och männsikor finns det massor av på denna jord lixom vrf bry sig xP

Arinya
5

Jag tycker du kan säga till din kompis att hon får repsektera att din mamma är homosexuelll, gör hon inte det så är det hon som är "fel".

Alla föds bisexuella tills de har testat båda. Man kan inte säga att man är hetero om man inte har testat samma kön. Tycker inte jag iaf.

Hon får tycka vad hon vill men det kan hon hålla för sig själv tycker jag!

Om homosexuella är fel enligt henne så tycker jag att du ska ta ett snack med henne och säga att det sårar dig eller vad som helst att hon håller på så, säg att hon får respektera att din mamma är homosexuell!

Kärlek är något som ska vara fint varesig det är samma kön eller motsatta.

ThreeStars
9

Homosexualitet hittas i flera hundra olika djurarter. Homofobi i en.

Vilket är onaturligt?

[MiniPim]
1

Usch för sånna personer! 
Det är absolut inte onartuligt att vara intresserad av någon som är samma kön. Det är bara att skriva in i huvudet. ;)