Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2886 ggr
[JohannaStrom]
7

"Fjortis-förlovning"

Det är såhär, jag har en kompis som är ett år yngre än mig (19) men som beter sig som om hon vore 14! Hon byter pojkvänner lika ofta som man byter underkläder.. det är galet jobbigt. 
Inte nog med det, hon var tillsammans med en kille för ett litet tag sen som hon förlovade sig med efter MAX en vecka.. sen var dom kanske tillsammans i några dagar efter det och gjorde sedan slut och då blev hon direkt tillsammans med denna killes kompis och nu ca en vecka senare ska hon förlova sig med honom också ?!?!
Jag hatar folk som kastar omkring förlovningar som om det vore ingenting i världen, en förlovning är en stor grej enligt mig som man ska ta vara på och vänta tills man absolut är 100 % säker på att det är den personen du vill leva med resten av ditt liv. Det är rent av en skam att se henne hålla på som hon gör, det gör mig ledsen och hon förstör syftet med förlovning när hon bara är tillsammans med dom i enstaka veckor.  
Själv förlovade jag mig med min pojkvän när vi varit tsm lite mer än 3 år och nu har vi varit förlovade i ett år och jag är den lyckligaste i världen och det är så det ska kännas när man förlovar sig!
Vad tycker ni?

[Wera]
1

Håller fullständigt med dig i den här "frågan".
Jag vet om flera personer som är förlovade och dom är inte ens 18. Och de flesta som förlovar sig här omkring (i den här unga åldern) är de par som bråkar och gör slut lite då och då men blir alltid tillsammans igen. Det är inte ens de förhållanderna som faktiskt har det bra som förlovar sig. Lite "kul" också är att de som är förlovade är de som är otrogna ibland (inte alla såklart, men flera av dom).

Pinsamt tycker jag att det är iaf. :)

oh-la
4

alltså, förlovningar är ju trots allt något som man gör mellan sig själv och sin partner. skit i vad andra gör, känner jag :P det enda jag tan tycka är tråkigt är ju att den här tjejen antagligen aldrig kommer att få samma känsla som någon som förlovar sig en eller att par gånger i livet (livet är trots allt ganska långt om man kan hinna göra både ett och två snedsteg i relationsdjungeln innan man träffar rätt). jag förlovade mig med min sambo julen 2010 efter att vi varit tillsammans i 4,5 år. då har jag haft kompisar som förlovat sig tidigare och sumpat det och förlovat sig igen. det förstörde dock inte min lycka, eller min familjs lycka. vår förlovning var ju trotts allt vår, och bara vi kan veta hur mycket den betydde för oss :)

njut av ditt eget fina minne, och din egen möjlighet att berätta om det och hur bra ni har det. den här tjejen kommer ju ha väldigt svårt att bli tagen på allvar, men det påverkar ju inte er :)

[Wera]
0

#2 Andras förlovningar förstör inte för mig och ja visst får de göra som de vill :) Jag kan bara inte förstå varför man ska skynda sig in i en förlovning. För att bevisa sin "kärlek?" eller för att visa att "man är upptagen? genom en ring? :P En förlovning betyder ju ändå att man ska gifta sig inom en tid.

[Tilde]
0

Min bästa vän (19 år vid det laget, idag snart 22) dejtae ett totalt as ett tag.. Tror inte ens de dejtade, för han träffade andra tjejer också, som han t.om. berättade för henne! Med lite stöttande från mig så började hon istället träffa den där killens kompis. En månad senare förlovade dem sig och inte kort efter det blev hon gravid, vid 20 års ålder!

Jag blev chockad att allt gick så snabbt i deras förhållande, för jag tycker personligen att man ska vänta med allt sånt tills man är 100% säker på att det är en person som man vill vara med för resten av sitt liv (det är ju ett sånt löfte som giftemål är).

Jag har bott ihop med min pojkvän i snart ett år nu, men vi ser ingen brådska i att gifta oss direkt. Tungan ute

Jessicahagstrom94
0

förlova sej ska man ju bara göra om det känns rätt, och efter en vecka kan man inte veta om det är rätt eller inte. jag har vart tsm med min pojkvän i snart 3 år, men jag skulle nog inte vilja förlova mej för det skulle inte kännas rätt..