Hjälp! Otacksam unge...
Trullahejj!
Jag har ett STORT problem, Jag är så himla otacksam. Jag får massor av saker av mamma och pappa hela tiden, Min bror får typ ingenting bara för att jag tycker att livet ska vara så himla enkeltoch jag ska klara av hela livet utan några alls problem. Men nej ! Varje gång mamma inte köper någon sak jag vill ha blir jag genast tjurig och vill knappast prata mera, Som idag tillexempel… Vi skulle köpa en parfym (inte begangnad) Mamma sa att hon skulle komma hem innan tiden var ute men tiden gick och det var plötsligt bara 2 minuter kvar. Pappa var den enda hemma och jag bad och bad han att vi skulle få buda på den men han svarade knappast och rätt som det var så försvann den. Rakt inför mina ögon. Pappa svarade inte. han bara satt där mitt emot mig vid bordet och stirrade i sin egna dator. Det ringde i telefonen. det var mamma men jag försökte hålla tillbaka tårarna men jag börja gråta. För en parfym även om jag redan vart och shoppat innan. Alltså jag är så sur på mig att det alltid är såhär, Om jag inte får någonting. Jag behöver hjälp! jag vill inte vara så otacksam :'(
Det är en början att du är ärlig mot dig själv.
Andra människor skulle sura hela livet.
Det gäller bara att ställa om sig, inte tänka på allt man vill ha utan det man redan har, som familj och vänner.
Lycka till!
Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.
Kolla in min kaninuppfödar sida! här/
Låter ju lite bortskämt, absolut menar jag inte på elakt sätt.
Du har väll fått det mesta du velat ha och nu när du inte får något så känns det konstigt. ;)
Som #1 säger, bara att ställa om sig. :)
Behöver kanske inte ha med bortskämdhet att göra. Du kanske är som mig och har svårt att ställa om dig, om det inte blir som du har tänkt.
Om jag gått en hel dag och längtat efter något eller trott att vi ska göra något, men sen ändras det i sista stund. Då kan jag ibland få gråt och panik attacker. Det man kan göra är att tala om för sin omgivning att man har svårt med snabba förändringar och så kan man ju försöka "öva" på snabba förändringar själv :)
Crazy hamsterlady and a turtle! 
Flingans Qito The Legend
Om du vet vad du gör fel är det "bara" att ändra på det. Visst vill alla ha saker, men att gråta för du inte får något… Du vet att det är fel och borde därför sluta med det… sen sluta KOLLA efter saker som du vill ha. Jag är själv halvt shopaholic, men har slutat titta efter nya kläder och får därmed inget ha-begär. 
Kan tillägga att om du vill ha något kan du spara din veckopeng/månadspeng och köpa för det, ELLER arbeta hemma så du i alla fall har gjort dig förtjänt av sakerna.