Åhh vad jag är arg på StS + VARNING
Måste skriva av mig hur sjukt arg jag är på språkrese föreningen STS.
För det första så håller dom oftast inte saker som dom lover tex när jag var på språkresa förra året så gjorde vi knappt helfen som skulle vara med! Vi frågade ledarna och dom hade inte fårr uppgifter om att vi skulle göra det. Det gjorde många besvikna och sen när vi hade kommit hem så ringde vi och dom sa att det var ledarnas fel…
ör det andra så stod det på deras hemsida ett pris som gälllde till det och det datumet men när det väl var två dagar kvar så hade det gårr upp med 5000 kronor ändå och dom sa att det hade blivit tryckfel i katalogen + att dom hade skrivit fel på hemsidan.
Men nu till den hemska varningen.
Förra året så var jag på julias språkresa och där var det två tjejer som hittade varandra riktigt väl. Så detta året bestämmde dom sig att åka i år igen. Denna gången i 3 veckor, efter ca två veckor så kom världfamiljens mamma och tog ALLA deras pengar och låste in dom i deras rum! Där satt dom inlåsta och fick vänta på ledarna. Men som tur var så gick det bra för Amanda och Vendela för do fick bo på hotell dom sissta nätterna. Men detta är vad som kan hända på en språkresa så att alla som vill åka är berädd på att detta kan hända.
Men om nån ska åka på språkresa så är det lika bra att åka med EF som har större krav på familjerna osv…
Men glömm inte att en språkresa kan ju också bli det härligaste som har hänt en som det blev för mig!
Vadå, hur kunde värdmamman kräva att få deras pengar? :S
Nee hon tog dom bara. Pengarna låg i deras väska och sen var dom borta eller nått :S
#2 Vaaaa!! Jag hade blivit så himla sur! Så kan man ju inte bara göra! Bra att du varnar om sånt.. STS var ett av mina val när jag var yngre och ville åka som utbytesstudent… Sen valde jag istället Blueberry, fast åkte aldrig ändå.