Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1030 ggr
Wreade
0

92 mil bort, problem? JA

Nu är det såhär, jag gillar en kille, och jag är ganska säker på att han gillar mig. Eller, jag vet inte om "gillar" är rätta ordet, men ja, lite mer än intresserad men samtidigt vet jag inte om jag är kär.
Vi har snackat en del och så, vi lärde känna varandra genom en kompis och skype. Får jämnt fina kommentarer av honom, han kallar mig "älskling" väldigt ofta osv. Men jag vet inte, på ett sett känns det inte seriöst, kan detta ha något att göra med att det ät 92 mil mellan oss? Att det tar 13 timmar med tåg och vi aldrig träffats?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, ska åka ned till min kompis under höstlovet och vi ska träffa honom då. Min kompis säger att han gillar mig, och han har väl sagt det också, men så svårt att veta när allt bara är över skype, eller bara jag som har svårt att ta till mig?

Förutom det så är han 4 år äldre också, ser inte riktigt något fel när jag skriver 4 år, men när jag tänker att jag är 16 och han 20 så känns det desto mer. Men han är så fruktansvärt gullig, charmig och rolig. När jag snackar med honom så är det verkligen inget jag tänker på.

Vet inte vad jag ska göra, bläää, någon som har tips eller något att komma med?

[Tilde]
0

Man ska aldrig ta ut känslor i förskott… Jag menar, du har inte träffat honom än, så du vet inte om ni har personkemi. :) Jag tycker att ni kan träffas som kompisar och se hur det känns då. Ibland är det inte alls i verkligheten som det har varit över internet. Det är bättre att träffas utan massa krav eller förväntningar!

Om ni skulle falla för varandra i verkligheten kanske ni kan lösa distansfrågan tillsammans. Det viktigaste är att ta reda på hur allt känns bortom dataskärmen.

Lycka till! :)

Wreade
0

#1 Det är precis mina tankar, och vad jag är lite rädd för på ett sätt, vill verkligen inte att någon av oss ska bli sårade på något sätt då vi ändå är bra kompisar, och tack! :)

LadyNagini
0

Herregud!! 92 tusen km?

[Tilde]
0

#3 Sverige är ju tydligen 157,2 mil långt Flört

Wreade
1

#3 Ja, inte lätt när Sverige ska envisas med att vara så fruktansvärt avlångt! Gotta hate it sometimes!