Dålig hy
Hej!
Jag undrar ifall ni har något super tips för dålig hy. Min hy är just nu som rena krigsfältet tyvärr och jag mår verkligen jättedåligt över detta. Är jättenoga över att ta bort mitt smink varje kväll och tvättar alltid ansiktet med vatten på morgonen samt att jag smörjer in huden med en återfuktande kräm. Min hy är väldigt fet, har väldigt många pormaskar på pannan och får även finnarna där och även mellan ögonen samt hakan. Har ni något tips på budget produkter för min hy? Rengörning, ansiktsmasker, hudkräm, you name it! Allt som kan vara till hjälp för min hy! Eller helt enkelt hemma produkter man kan använda. mvh Sandra
Dra ner på mjölkprodukter. Tvätta endast ansiktet en gång om dagen, t.ex i duschen är perfekt. Då är porerna dessutom öppna tack vare den varma ångan.
Testa dig fram med olika typer av krämer att smörja med. En fet hy kan egentligen vara väldigt torr och därför kan det behövas en fet kräm. Medans du i andra fall behöver en väldigt mild.
Försök gå utan smink ganska mycket och sätt upp håret så det inte hänger i ansiktet. Utnyttja solen nu på sommaren också. 10-15 min solljus på huden kan hjälpa mycket! :) Torkar ur finnarna snabbt men sola inte för mycket så du skadar huden.
Det gäller också att du har en bra ansiktstvätt. Efter att du tvättat ansiktet ska huden inte kännas stram utan mjuk och fin. Så testa dig fram tills du hittar rätt där också.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Mjölkprodukter används inte ofta, dricker varken mjölk eller äter fil/yougurt osv, utan isåfall bara det som används i maten, vilket ofta inte är mycket.
Jo, min hy blir väldigt torr på vintern så då behöver jag en extra fet kräm.
Tack för tipsen!
Jag tror att det viktigaste är vad man äter, det påverkar huden mycket mer än man tror. Äter man t.ex. mycket socker så får man sämre hud. Min sambo är ett bra exempel.. Dricker han mycket cola och liknande så får han dålig hud. De veckor vi äter nyttigare så har han fin hud :)
I motsats till vad #1 skrev så är mjölkbaserade lotions är helt underbara, tycker jag! Min hud blir helt perfekt av dem (Decleor tipsar jag om, dyr men den bästa hudkrämen jag någonsin har använt)! Jag dricker dessutom flera glas mjölk om dagen och har gjort det i hela mitt liv. Allt naturligt fett i mat (fisk, kött, mjölk, osv.) är super för kroppen! Kan för övrigt säga att jag aldrig har haft problem med huden :)
Det är väldigt individuellt hur ens hud reagerar på olika saker. Jag får t.ex. finnar av choklad och fet mat (vissa ostar osv). Jag har också fet hy (även på vintern) och får finnar ganska ofta. Jag har spenderat sååå mycket pengar på olika produkter. Proactiv funkade hyfsat bra men nu så tvättar jag faktiskt ansiktet med bara vatten varje morgon och kväll och på kvällarna smörjer jag in finnarna med kortisonsalva och det funkar för mig! Du kanske också ska pröva :)
Får du bort allt smink och grejer med vatten? :)
Jag använder inte smink men kan tipsa dig om olivolja eller babyolja, det funkar på all smink :)
Vill du få bättre hy så kan du göra som jag, jag går på ansiktsbehandlig finns på alla spa och ibland på hårsalonger men speciellt spa. Jat betalar 440 kr och går nu varannan månad förut gick jag oftare. Jah använder inte smink så jag kan inte hjälpa dig där men du kan alltid fråga någon make up stylist vad som skulle va bra för din hud.
#6 okej, det gör däremot jag.. Jo det har jag testat, fungerade hur bra som helst. :)
#7 Att gå på sånt är så himla dyrt i längden! Är tyvärr inte gjort ut av pengar,endast de lilla studiebidraget som inkomst… ;)
Du kan unna dig en ansiktsbehandling på en salong nån gång när pengarna räcker, men jag vet inte om det är en bra lösning ekonomiskt sett om man har lite pengar och ska göra en spabehandling regelbundet. Min "metod" är nästan gratis: vattnet kostar ingenting (det beror iofs helt på hur man bor, eller?) och en tub kortisonsalva räcker lääänge då salvan är sjukt dryg och du behkver bara använda lite salva per finne. :)
Nä, precis..
Tror till och med vi har kortisonsalva hemma så det blir ju inga pengar alls. :) ska höra med mamma om vart den ligger!
Sola! Det är mitt bästa tips! Jag har nästan samma problem som du, men detta är mitt bästa tips!
Så fort det är sol ute så ligger jag i solstolen eller är ute och gör något! Brukar även sola lite solarium då min hy blir mycket bättre av det också. Men det har inte varit så bra väder här i sommar så lite sol har det blivit och jag vill inte sola solarium för mycket, solade dock i solarium igår, men det var första gången på väldigt länge! :)