Känns bra
Ni kanske läst "min historia" där ni får höra om mitt liv.. Har bland annat blivit kallad tjock, så bestämde mig för att göra nått, De flesta dagar äter jag inte och sånt.. Idag sprang jag ca 5 km, inte ätit heller, känns riktigt bra!
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Klart du måste äta något annars svälter kroppen och tar sin energi från din kropp och det handlar inte bara om fett utan dina inre organ och dyl. +Tror du skulle behöva prata med någon, om du inte har ätstörningar låter du väldigt nära. Att svälta sig är ingen lösning på nått för svälter du kroppen bara ett tag och sedan börjar äta igen är risken stor du går upp ännu mer eftersom du ju sänkt ämnesomsättningen med svält. Äter man bra i rätt mängs och motionerar så ökar man förbränningen i kroppen = man går ner saktare men är mindre risk man går upp en massa efteråt.
Ätstörningar är INGET du vill ha lovar dig har en syster som har det, man blir ALDRIG frisk från det. Man kan bli bättre och hålla sjukdomen i schack men man får väldigt lätt återfall vid motgångar i livet. Min syster hade ett återfall för några år sedan och fick ligga på sjukhus för hon var så dålig hon var då runt 30år idag är hon glad för hon väntar sitt första barn (får du ätstörningar så är risken stor du förstör dina chanser att få barn, min syster hör till de som verkar ha tur)
Du måste äta.Kroppen mår inte bra av att du inte äter plus att du då även springer. Stor risk att du får ätstörning om du fortsätter så.
Kroppen behöver mat för att orka med saker.
Du förstör din kropp om du inte äter.
Ät rätt mat och mängd plus då rör på dig regelbundet.
Och skit i idioterna som säger att du är tjock.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hon har ätit kan jag säga! #2 inte så lätt att bara skita i det när det är just en speciell person som säger det. Vet inte om jag får säga vem så håller tyst.
#3 Nej jag vet att det inte är lätt men man måste försöka.
Och även prata med t.ex kurator eller föräldrar om det går för långt.
Att sluta äta osv och lyssna på idioterna gör inte saken bättre.
#4 räcker inte i detta fallet. Jag hade reagerat och gjort på precis samma sätt om det varit jag.. Äter dåligt ändå men ute av någon anledning. Det där med föräldrar kan du läsa om i hennes tråd "min historia" så kan du se att det inte är ett alternativ. Hon ska börja äta hyfsat iaf :)
#5 Okej men finns alltid bättre alternativ än att sluta äta/äta dåligt i vilket fall. Det är bland de sämsta alternativen.
Har läst tråden nu.
Men något måste det finnas att göra. Vet dem som gått igenom liknande men fått hjälp från andra håll.
#6 inte lätt när man mår som man mår tyvärr.. Jag mår själv dåligt (psykiskt) nu och äter kanske en macka om dagen, om ens det. Det är så lätt att säga så, jag har själv varit likadan men när det väl kommer till kritan är det inte så lätt.. Så jag förstår Julia mer än väl. Vi har dock gjort en överenskommelse som funkar. Jo såklart, men det jag menar är att det inte alltid är så lätt som man tror.. :/
#7 Nej jag har inte sagt att det är lätt, det har jag inte påstått heller.
Men säger bara som det är, att det löser ingenting.
Har en pojkväns vars lillasyster har ätstörning. Inte bra om TS eller någon annan hamnar i samma helvete (förlåt språket) runt ut sagt, för det är inget vidare.
Vill bara erat bästa.
#8 nej det som är grejen.. Aja vi får se hur det vi ska göra nu funkar. Förhoppningsvis går det bra och vi båda äter hyfsat :)
#9 Håller tummarna för er :)
Finns här om ni behöver prata! :)
#10 tack!
som tre sa, vi pratade i chatten, tillslut tryckte jag i mig en pirog, känns väll som om jag svikit mig själv, menmen :p
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#12 Fortfarande - nej!
Jag har inte läst alla svar men du måste äta. Jag vet hur svårt det kan vara, men som tröst så tänk på att din träning kommer bara förstöra dig om du inte äter också. Kul att gå med helt nedbrutna muskler vid 50 års ålder typ.. försök äta 
#12 Det är skitbra att du tog en pirog! Tro mig, du mår inte bättre av att inte äta