Mesig vid mens.
Jag är jätte mesig när jag väl får mens. Jag vågar inte ta ifrån mina egna bindor för att jag är rädd att mamma eller någon ska gå och snoka. Någon som känner igen sig?
Jag tog i och för sig en binda ifrån mina egna bindor, men.. Jag är så rädd när hon väl märker. Hon vet ju att jag har mens, men..
Jätte dumt!
Vad säger ni? Hur är ni? Måste ha lite pepp, behöver stå på mig mer!
Är inte expert men tänk på att nästan alla har mens, det är normalt! Din mamma förstår dej! Jag brukar bara säga att 'öhh jag har fått mens nu'. Bara för att hon ska veta det då jag kan bli väldigt upp och ner i humöret. Då frågade hon om jag behövde bindor så då sa jag ja. c:
Men försök att prata med henne! Hon är ju också tjej och förstår dej! 
(lite rörig text :S)
Som #1 sa så är ju din mamma också kvinna och förstår allt som har med mens att göra! Alla tjejer får mens, så det är inget att skämmas för eller tycka är pinsamt! Hon skulle ju inte direkt skratta åt dig 
#2: Mamma vet att jag har mens och hon har köpt hem bindor till mig. Men jag blir så hemskt fjåmpig vid mensen :( Jag vet egentligen inte varför, men snålar grymt på skydden och allt.
#3 Det ska du inte! Och man ska byta bindor och sånt ganska ofta så det inte blir ohygieniskt ;) Det är bara att "tvinga" sig själv att tänka att det inte är något konstigt med mens och att du ska kunna bete dig som vanligt. :)
#4: Tack!
Egentligen vet jag inte varför jag är så fjåmpig. Frågar hon är det ju bara att säga ja, fast det är väl igår kväll jag insåg det… Hehe! Hon använder ju bindor, då kan jag ju också göra det.. Jag är lite konstig. 
Nejdå du är inte konstig, jag hatar att de där grejorna prasslar så heemskt! Pinsamt att alla ska höra det, speciellt när jag var på läger och det var vääääldigt tunna väggar på toaletterna!! xD Hehe…