gravid eller tabletternas fel?
jag är 15 år, och har haft regelbunden mens i 4-6 år nu, nu är det så att min mens är en vecka sen, något den aldrig varit på dom senaste 4 åren minst, jag har nu börjat noja för om jag är gravid, jag har en pojkvän sen några månader tillbaka och vi har haft sex, dock vet jag inte om mensen från första början var sen för jag käkat tabletter för att skjuta upp mensen förra månaden då jag var utomlands för att sedan skjutas upp yttligare när jag började noja för att va gravid… har använt kondom vid sex osv, men ändå , vet inte heller när jag hade ägglossning denna månad eftersom att jag sköt upp mensen förra månaden så vet jag inte om ägglossningen också blev uppskjuten, dock känndes det som jag hade ägglossning för nån vecka sen men la inte på minnet vilken dag det var för då visste jag ju inte att det skulle bli såhär, oroar mig som fan och så… jag vet ju hur lätt man kan bli gravid om man har otur eller tur……… nån som använt primolut nor och vet om det kan skjuta upp kommande mens eller om jag måste till ungdomsmottagningen och göra ett test , har inte haft tillfälle att prata med mamma än….
Jag har/har haft p-piller som tagit bort mensen helt efter en tids användande. Dock inte samma märke som du har.
Men gör ett graviditetstest på ungdomsmottagningen för säkerhets skull, så slipper du oroa dig.
#0 Ser inte vilket märka p-piller du tar? Jag äter Cerazette och slipper mensen helt, så det kan ju vara pillerna som ändrar cykeln och så. Men jag håller med Imasy, gå och köp ett graviditetstest, eller gå till UM om man får göra ett gratis där. :) Bättre att vara på den säkra sidan.
åt inte p-piller utan det var andra piller (primolut nor) som jag åt för stt skjuta på mensen, alltså inte p-piller.. och fick min mens idag en vecka och en dag för sent så det var troligen primolut nor som ruskade om min menscykel en del, nu har jag dock börjat med p-piller och har lovat mig själv att aldrig använda primolut nor igen då jag inte vill ha hela mencykeln upp och ner bara för att slippa mensen några dagar..
Min mens muppade upp sig och blev en vecka sen när jag tog ett akut ppiller.
Sedan har den varit så ända tills jag började med ppiller så att min kille på 18 inte skulle göra mig gravid. Blev 15 för någon vecka sedan! (varit med honom i 9månader)
TMI- Blargh.
Hejdå.